{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

fighter {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her og lytter lidt til noget musik og tænker tilbage til hvor alt startede da jeg stod med en positiv test, vi var så lykkelige, vi glædet os til vores lille mirakelbarn kom til verden. Min graviditet var dejlig nem, jeg havde ikke nogen problemer med noget.. Vi ventede spændt på den dag hvor vi stod med vores dejlige søn i vores arme for første gang. Men sådan ende det ikke til at starte med.. Jeg lå i 22 timer med veer og fandt så ud af mit bækken var for smalt, så jeg røg til akut kajsersnit, men da jeg blev lagt i narkose og Lucas var kommet ud var han helt slatten, der var næsten ingen liv i ham, så han blev taget fra os og lagt i kuvøse og fik 100% ilt, vi fik afvide at det nok ende med han skulle lægges i respirator, men 3 dage efter vi havde fået det afvide begynde han at spise og begynde og trække vejret optimalt igen. Da han blev taget ud af kuvøsen, begynde jeg og få det utrolig skidt, jeg havde svært ved at trække vejret og havde ingen appetit, de troede jeg havde fået opkast ned i mine lunger da jeg kastede op under mine veer. De blev ved med at kigge efter de forkerte bakterier og jeg blev mere og mere svag, til sidst fik jeg 100 % ilt og det var stadig ikke nok. De måtte lægge mig i respirator og jeg blev fløjet til Skiby sygehus.. Lucas' far fik afvide af læger og sygeplejersker at de ikke vidste hva vej det ville gå, jeg kunne overleve men jeg kunne også sige farvel til livet. Dennis står som enlig far fra start af. De finder så ud af at jeg har fået en kold lungebetændelse og begynde så at få den rigtige behandling. Jeg gik glip af de første 3 uger med min søn, jeg holde ham først for første gang efter 3 uger. Og i dag er jeg så alene med min søn..

Er der nogen der har oplevet det samme eller noget lign.. Håber i læser mit oplæg...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.
  • Græsplænen skal slås 375 kr.
  • Montering af skrivebord(købt fra Jysk)og hold i væggen for en spejl 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fighter
  • #2   5. maj 2013 Hold da op en oplevelse så er man bare lykkelig over det man har

• #3   5. maj 2013 Ja det var en rigtig voldsom start og det har også påvirket nogen ting hos mig.. Jeg er glad for det jeg har, jeg er en fighter og det er min søn også... Vi gik fra hinanden for et halvt års tid siden.. Det var ikke lige mit år 2012, så håber 2013 bliver mit... For synes godt nok jeg havde meget modgang i 2012...

• #4   5. maj 2013 Hold da op sikke en start, godt og flot at i begge har kæmpet jer tilbage smiley

Vi har prøvet nogen ligende og det er en rigtig hård kamp og også hårdt for forholdet, så kan godt forstå mange går fra hinanden.

• #5   5. maj 2013 Hva har i dag været igennem som er noget lign hvis altså jeg må vide det.. Det er altid rart og snakke ud om den slags ting med andre der har nogenlunde har været igennem ligeså forfærdelige ting.. Ja det er meget hårdt for parforholdet og det ender desværre tit med at gå i stykker.. Men Dennis og jeg er stadig på talefod heldigvis og han ser Lucas hver 2 weekend...

• #6   5. maj 2013 Hold da op en hård start på livet som baby og som mor,

Dejlig i begge kom jer, stakkels far også..

Ja,en vi havde som også en hård første gangs fødsel,

Jeg brugte 52 timer timer og det endte i aks, Emma røg også i kovøse dog kun en enkel dag, hun ville ikke spise og træknheller ikk vejret selv og rigtig hun fik sonde i knap 14 dage, og antibiotika , og havde drop i den ene arm

Jeg havde under hele forløbet det rigtig dårlig men hverken læger eller jm eller Sygepl ville lytte til mig fik altid samme svar at det hele var helt normalt for mit vedkommen ovenpå såen en hård fødsel,

Dagen hvor vi måtte komme hjem havde jeg det så dårlig at jeg ikk kunne rejse mig fra sengen, og da jeg endelig kom og op stå væltede det ud med ilde lugtene væske den jm der kom med Emma om morgen sagde det var menstruation .

Så jeg gik ud og vaskede mig og da jeg ville bukke mig ned væltede det ud engang til med det samme, jeg lagde mig på sengen græd ringede på snoren og bad en jm tage Emma jeg magtede hende ikk, og endelig kom der en jm og undersøgte mig,

Og hun kunne se det kom fra mit ar, så jeg blev kørt op på en anden stue hvor de undersøgte mig, og jeg fik den besked at jeg skulle ned og operes igen,

Skal lige sige min mand har ingen køre kort så han den dag vente på min mor de skulle kom e og hente os for vi måtte tage hjem,

Jeg ringede så til min mand og sagde jeg skal have hjælp til Emma jeg må ikk komme hjem skal ned og operes igen,

Så mens jeg lå der i ilde lugte væske kom en dame med Emma nede fra neo de havde udskrevet hende så hun måtte ikk være der, så fik jeg den besked her du skal få undersøgt Emma hoved jeg tror hun har en hjerneblødning,

Fedt ... Alt væltede og jeg lå alene på stue. Og Emma græd pga hun var sulten jeg kunne ikk bevæge min krop og savnede min mand min hund min mor og ville bare hjem..

Endelig ko m min mand og mor og de fik undersøgt Emma og der var ikke noget heldigvis , så jeg ventede på jeg skulle operes havde fået a vide det blev til middag men kom ikk ned før 20:30 om aften, så jeg havde vakun sug på og hver anden dag i 8 dage var jeg nede for blive operet .

Jeg havde betændelse i min bughule pga de ikk havde lukket mig ordenlig sammen indeni så det var hårdt og jeg havde svært ved passe Emma for jeg lænket til drop hvor jeg fik antibiotika og væske plus jeg havde det der vakun sug indoperet ,

Min mor var indlagt sammen med mig for min mand kunne ikk klare mere sygehus, først Emma så mig ,

Han har svært ved klare se mig og nu Emma vis vi har ondt så..

Men. Vi kom også igennem og vi har det bare rigtig godt i dag alle sammen.

Jeg taknemmlig for min mor hjælp mig men vi har osse et helt fantaskisk bånd og har altid haft det,

Min mand og jeg er virkelig lykkelig og er så småt begyndt og tale om barn nr to selvom bjerg rigtig bange for det, jeg havde en rigtig let graviditet unden gener så det frygter jeg ikk me. En fødsel mere gør mig bange så bange at jeg holder lidt igen

• #7   5. maj 2013 Hold da op det lyder godt nok også slemt, og det er da også for dårligt at sygehuset det lod dig være skidt i så lang tid før de fandt ud af hva det var der var galt. Men super fedt i klaret det og er på toppen igen og fedt for jer i stadig er sammen. Det gik desværre ikke mellem mig og Dennis, men vi kan heldigvis stadig snakke sammen.. Dennis var med indlagt sammen med Lucas igennem hele mit forløb. Han var super sød til at være der for mig og støtte mig og idag er jeg stadig trist over det ende som det nu gjorde. Men vi vil også altid have et specielt bånd sammen efter den tur og vi har jo også trolden sammen..

• #9   5. maj 2013 Lige præcis Jette og er også blevet stærk efterfølgene og er blevet alene med Lucas og han mangler i hvert fald ikke noget, han er en dejlig glad dreng... Så jeg ska nok klare mig. 2012 var bare ikke mit år og indtil videre er 2013 blevet det i stedet for smiley

• #11   5. maj 2013 Hold da op nogle øv oplevelser i har haft er da super glad for at høre at der er happy endding i dem begge

• #12   5. maj 2013 Ja det har det i hvert fald været indtil nu så det er jo lækkert nok Jette...
    Og Rikke ja det var også en utrolig hård tid vi gik igennem. Men vi klaret det og Lucas er en lille fighter og det er hans mor også smiley så er det bare trist det ikke gik mellem mig og hans far, med sådan er det desværre nu en gang.

• #13   5. maj 2013 Jamen det må du da smiley

Jeg havde egentlig en ok graviditet, blev dog sygemeldt i uge 20 pga bækken problemer.

Da jeg nåede til uge 28+ 1 fik jeg meget væske i kroppen og ringede til lægen, men hun mente ikke det var nødvendigt med et tjek ( det var torsdag)

Om mandagen har jeg fået så meget væske i kroppen at jeg knapt kan gå, og ringer til min læge mens jeg måler mit blodtryk fordi jeg har det meget underligt. Det siger 220/145 hvilket er meget højt. Lægen mener han ville ringe 112 men får ham overtalt til at vi selv må kører til Herning så min mand kan komme med.

Utroligt nok går han med til det, og vi ankommer til Herning kl 17. Her mener de at de kan få styr på mit blodtryk, jeg får en masse piller og en masse igennem drop, og heldigvis har Hjalte det okay. Jeg får løbende taget en masse prøver og de bliver bedre..

Men kl 01 natten til tirsdag går den desværre ikke længere, mine organer begynder at sætte ud og er der så dårlig at jeg selv tvivler på det går godt.. Lægerne indkalder ca 10 ekstra folk og vi får at vide at de tager Hjalte ud ved akut kejsersnit.. De er langt fra sikre på at vi begge vil overleve og de fortæller at det er mit liv de vil prøve at redde hvis det er.

Men heldigvis kommer der en lille sig gut til verden kl 01.50 på bare 1125 G. Han sidder dog længere oppe end de forventede så, han bliver ekstrem stresset men han skriger med det samme han kommer ud smiley

Hjalte og farmand bliver ført væk og jeg kommer over på intensiv, lægerne vil ikke fortælle mig ret meget da jeg i Følge dem hænger i en tynd tråd så de vil ikke fortæller mig at Hjalte ikke er helt ok..

Min mand kommer heldigvis over efter et par timer og fortæller at han er nogenlunde stabil. Og kl 21 om aftenen får jeg endelig lov til at se Hjalte i 5 min. , inden jeg bliver kørt på intensiv igen. Herfra bliver jeg overført til barselsgagen dagen efter for at være tættere på Hjalte.. Da Hjalte er knap 3 døgn gammel får jeg endelig lov at holde ham.

Det var rigtig tæt på at vi ikke klarede den, men heldigvis er Hjalte en rigtig fighter. smiley

Efterfølgende blev han syg efter vi havde været hjemme i 17 dage og sygehuset kunne ikke finde ud af hvad han fejlede, inden han var så dårlig at de igen ikke vidste hvilken vej det ville gå. De fandt til sidst ud af at han var i zink underskud.

Det var vist lidt af vores historie smiley

• #14   5. maj 2013 Så ja efter sådan en omgang bliver man bare ekstra taknemlig for det man har smiley

• #15   5. maj 2013 det er sp uhyggeligt hvad man kan komme ud for og hvor man bare tænker jeg kommer aldrig over det.men en dag er jeg sikker på det bliver nemmere at leve med. ved jeg i hvert fald ud fra hele vores historie. men flot kæmpet piger smiley

• #16   6. maj 2013 Ja vi har været kærester i 12 år og gift i 4 år men jeg har ikke kunne klare det uden min mand, i sep sidste år blev og operet igen pga jeg havde en stor brok efter mine operationer, så det var lige 8 uger igen uden at måtte noget,

Men det klaret vi og så.

Jeg syntes selv vi gode til pleje vores forhold, vi tager næsten aldrig ud men vi søger for der plads til vores fritids intarsier ,

Så mandag er manden inde og hjælpe i ungdoms klub, hvor jeg så er hjemme og bade putte emme

Tirsdag er min fri aften hvor jeg til zumba , så putter bader manden.

Onsdag er vi begge hjemme og der plejer vi hygge ex med kage til eftermiddages kaffen osv..

Torsdag er manden til gokart og jeg til mix og zumba så der kommer farfar putter og bader,

Fredag er min og Emma s aften for vis manden skal i byen så plejer det være om fredagen, så hygger vi med lune boller om morgen lørdag og søndag og køre ud ture eller går i haven,

Så også der bare plads til være sur eller tage i byen eller hvad vi nu har lyst til , uden vi begge skal afsted, så vi gode til overtage hinanden

• #17   6. maj 2013 Hold da op det lyder også som en forfærdelig tur i var igennem. Inden jeg blev lagt i respirator røg jeg ned på barselsafsnittet da de troede at jeg var begyndt og komme på toppen igen, men det blev værre. Jeg spurgte en af sygeplejerskerne om jeg ikke måtte komme op på neo og se Lucas da jeg var afhængig af en iltflaske så skulle have en sygeplejerske med derop og da jeg spurgte om jeg ikke måtte komme op og se ham fik jeg pænt afvide at det måtte jeg ikke da hun ikke havde tid til at skulle tag med mig derop. Dennis spurgte også om han ikke måtte tag mig med og det måtte han heller ikke.. Jeg røg så op på intensiv afdeling igen og der var så en en super sød og kærlig sygeplejerske der kom og spurgte om jeg ikke ville op og se min søn og hun skulle med glæde tager med.. Efter jeg havde set ham, var det den sygeplejerske der var primært på mig..
    Men det er da ufatteligt at en sygeplejerske på barselsafsnittet ikke kunne tag med mig derop da "tiden" ikke var til det.. Men de laver jo ikke rigtig noget dernede, der squ andre afdelinger der er værre og har mere travlt...

Jeg synes det er super fedt i kan dele jeres interesser op og i begge har mulighed for at få lov til at lave det i gerne vil og er glade for...

• #18   6. maj 2013 Hvilken tur var du igennem da du fik din lille guldklump? Freja's mor..

• #19   6. maj 2013 Det var ikke så meget mig. Men Freja fik sukkersyge da hun var et halvt år, og hun var ved at dø af det på grund af en lægevagt. Hun lå på intensiv 1 dag hvor vi ikke viste hvad vej det gik

• #20   6. maj 2013 Men har skrevet historien i hendes profil

• #21   7. maj 2013 Ja jeg tror det har en stor betydning at have fri hed selvom man har børn, så ikk alt går op i barn og hjem

Kommentér på:
fighter

Annonce