{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Har andre oplevet dette? {{forumTopicSubject}}

Har et lidt specielt emne, kort beskrivelse af min situation..

Jeg er 22+2 uger henne nu, lige siden jeg blev gravid har min kæreste opført sig meget underligt. Han begyndte for 6 måneder siden at gå på bodega og drikke sig fuld sammen med en masse andre gamle sprittere..
Dette stod på hver dag.
NU er vi flyttet og kun 2 dage efter fandt han den lokale kro, hvor han nu sidder og drikker..
Han benytter alle lejligheder til at få en øl. Det har taget meget overhånd synes jeg.. Vi skændes hver dag og jeg tuder næsten hver gang!

Han siger at han glæder sig og fortæller også alle om at han skal være far. Men hvorfor er han så ikke hjemme og lever som en alm familie?

Det skal lige siges at de første 4 måneder var jeg meget syg og brækkede mig 24/7, har også været indlagt flere gange under graviliteten. I starten begrunede han det at være årsagen til at han gik i tide og utide, fordi jeg var så irritabel.

Hver gang jeg græder lover han det stopper, men han falder i øl hver gang.

Føler ikke han respektere mig?

Har andre oplevet at deres kærester har skiftet personlighed under en gravilitet?

Det gør mig virkelig ked af det, tænker om han ikke vil det her alligevel, eller om han har mistet følelser. Tænker også om det så stopper igen når barnet bliver født??

Er så forvirret :S
Føler nogen gange at mine følelser er på standby, men inderst inde elsker jeg ham over alt på jorden..

Alle siger hvorfor jeg finder mig i det, og ikke går fra ham. Men vil jo helst have det til at fungere!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har andre oplevet dette?
  • #1   4. maj 2012 hvis det var mig. ville jeg bed han om at gå i behandling ellers ville jeg ikke kunne leve sammen med så´n en og slet ikke når der kommer en lille en.. min mand drak os meget på et tidspunkt og jeg sagde til han at hvis han ikke stoppede smuttede jeg med vores datter..

• #2   4. maj 2012 enig med kristina..

• #3   4. maj 2012 Også enig her ! :O)

• #4   4. maj 2012 ingen børn eller partner har fortjent en alkoholiker som den nærmeste i livet - jo en ædru en af slagsen

stil ham et ultimatum - og hold fast i det , jeg havde ikke fundet mig i det så længe som du har gjort, du får en krammer herfra , jeg håber virkelig du får styr på ham og hjælper ham på rette kurs , ellers er der helt sikkert en anden der vil være far for dit barn smiley jeg har selv en anden far og kender ikke bio - han er vist alkoholiker , meen ham jeg kalder far står nu også i kirke parpirene , intet binder mig tiil ham , pånær blod og gamle historier smiley

al godt til dig fremover

• #5   4. maj 2012 Har sagt endten eller til ham så, stopper han i nogen dage og så tilbage i de gamle vaner, hvis jeg nævner behandling flipper han helt ud og siger han ikke har et problem. Han synes jeg overreagere... Han har et barn med en anden på snart 8, som han ikke ser særlig ofte, har sagt at hvbis det ikke stopper får han to han kan have på den måde.. Forstår ikke a det ike skræmmer ham? Han siger jeg ujje skal true ham, men han forstår ikke a det ingen trussel er, men en realitet... Aner ikke hvad jeg skal gøre..

• Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #6   4. maj 2012 Som jeg For "familiens" skyld havde jeg nok selv blvet i forholdet til baby er født, der findes jo mange historier om fædre som først rigtig er blevet "fædre!" når barnet er født!

Synes det er synd at du skal gå igennem dette. kan se på de andre kommmentarer at de måske regner lidt med at han er blevet alkoholikert? er dette sagen for så stiller det jo det hele i et andet lys.. håber på det bedste for dig og baby smiley

• Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

#7   4. maj 2012 Tomme trusler hjælper intet.. Det er intet at tage skridtet fuldt ud elle rleve med det.. hvis det går dig så meget på erdet jo ikke fordi det er første gang..så det er klart at "tomme trusler" ikke hjælper noget

• #8   4. maj 2012 hvis du har stillet ultimatum så syntes jeg du skal gå eller få ham ud , så vælger ham bagefter, at komme tilbage efter fortsætte drikkeriet ...
    har haft det tæt på livet og nogle kan bare hverken se at der er et problem eller at omverdenen ikke vil vente for evigt.
    hvad med antibus? mit vennepar gjorde det sådan og det virkede

alkohol er noget fanden har skabt . i hvert fald for dem der ikke kan undvære

• #9   4. maj 2012 Satser også på at det kunne blive bedre når han er født, det er måske at være naiv, men ønsker jo kun vores forhold tilbage som det var, og at baby kan have sin far hjemme hver dag.. Ved ikke om han er blevet alkoholiker? men han drikker hvert fald hver dag pt det har han gjort i snart 6 måneder...

Holder det ud tiden ud, det skal jeg kunne, og hvis det ikke slutter bradt så må vi jo gå hver til sit...

Er bare meget ulykkelig i situationen nu..

• #10   4. maj 2012 katja , hvis man drikker og ikke kan lade være - hvad er man så? så er man sq da alkoholiker - , dem der drikker 1 øl HVER dag og ikke kan springe over og takke nej til øl - hvad er de ?- de er da også alkoholikere smiley

hvis ts mand kan sige nej tak, blive hjemme og ikke sidde med en flok andre sprittere på en bodega , nej så er han ikke alkoholiker - hvis han kan lade være ...

• #11   4. maj 2012 Ja og han ved at jeg er opvokset i alkoholiseret hjem, og har været meget påvirket af det..
    Så kan jeg slet ikke forstå at han vil gøre det mod mig?

• #12   4. maj 2012 Tror han ved a jeg elsker ham så meget, måske for meget til at gå fra ham, så tager han det nok som tomme trusler?

• #13   4. maj 2012 søde gitte, når det har stået på i et halvt år er du nød til at komme ud af det og håbe at han ændre sig , det er bedre at du har styr på dit liv nu end at du skal stå i det lort med en baby på armen smiley
    det kan jo være at det går op for ham at han vil dig og baby så han stopper og i kan så være sammen der

• #14   4. maj 2012 gitte, min er opvokset på samme måde, her har vi haft vores kampe , men er endelig kommet over på den anden side, det krævede også at vi boede hver for sig i 3mdr og troede det var slut for evigt.., men han ligger på sofaen og sover fordi han er træt, jeg sidder her og vores unger sover smiley

ja tror din tager det som tomme trusler, elelrs var han jo stoppet

• #15   4. maj 2012 Ja det er rigtig.. Men det hele er bare så svært, vi er lige flyttet og ingen a os har råd til at blive boende der alene?

Ved ikke om jeg vil kunne klare et brud oveni i alt det her, selvom det nok er den eneste måde han ville forstå det?? :S

• Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

#16   4. maj 2012 Jegsynes ikke det virker sp,m om du er klar til at give op på ham og være alene? Barneller ej?

Tja..Måske det er det smarteste at gå fra ham , men jeg tror måske også du vil bebrejde dig selv hvis han så vill bliver god igen når han har baby i sine hænder...... Det er et valg du selv må tage, men du er også nød til at virkelig tage valget, for tomme trusler hjælper absolut ingen ting.. har du an mening så er du nød til atholde dig til den!

Det smarteste er helt klart at gå fra ham og komme videre. Men jeg ved hvor svær det kan være..

Mit råd er at virkelig at tænke igennem hvor meget du vil ofre dig for dit forhold. skriv det ned og hold dig til det!

Det er klart man har et standpunkt til man tager et nye, men en gang imellem så er man virkelig nøs til at tage et valg smiley Held og lykke med det hele

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #17   4. maj 2012 Jeg er barn af en alkoholiker, og min x. var misbruger. Og hvis man ikke holder hårdt mod hårdt overfor folk med misbrug ødelægger man sig selv, men gør samtidig også kun misbrugeren en bjørnetjeneste:(

Min far fx. Han går i perioder og har det fint og normalt, og så er han velkommen i familien. Men når han falder i og bliver en nar, så er min dør lukket. Det har taget mange tudeture, skænderier, og ikke mindst meget dårlig samvittighed at få ham til at forstå og respektere at når han vælger øllene, hvilket han for min skyld kan gøre så tosset han vil, så fravælger han omvendt retten til mine og hans børnebørns åbne arme, men faktum er at han falder mindre i end for få år siden..

Min x. er ca. samme historie, og det tog mig rigtig mange år at komme fra ham, fordi jeg brugte vores fælles børn som undskyldning, ja det lyder åndssvagt, men overbeviste mig selv om at børnene var bedst tjent med mor og far sammen, og at jeg ikke kunne være bekendt at svigte ham, "bare" fordi han drak når tingene var trælse, i hans hovede. Og at han sikkert ville holde op hvis bare jeg gjorde mig mere umage, og var en bedre støtte i hverdagen. Faktum er igen, at da jeg endelig fik nosset mig sammen til at få ham ud af vagten, tog turen i amtet med børnene og virkelig viste ham at nok var nok, og hans drikkeri havde konsekvenser, så gik han endelig i behandling. Det var umenneskeligt hårdt, men den dag i dag er jeg ikke i tvivl om at han stadig ville sidde med flasken hvis jeg fortsat havde holdt hånden over ham, og dem der havde lidt under det ville være mine børn. En far der aldrig er hjemme, og som var beruset sammen med dem, og en mor der var skuffet, bitter og ked af det dag ud og dag ind, nej tak, det ville jeg bare ikke byde mine børn.

Håber din mand ikke er fanget så dybt i alkoholens fælde, men uanset hvad skal du tænke på dig selv og jeres barn frem for alt. Din kæreste er et voksent menneske, som bør tage vare på sig selv, det er ikke dit job.. Og jo mere du lader stå til, uden at sætte ham stolen for døren, for alvor, jo mere risikerer du at han trækker sig selv ned og dig med. Som sagt, det er kun en bjørnetjeneste på lang sigt.

• #18   5. maj 2012 Har du prøvet at snakke med ham om det her ? Altså hørt på ham, og ladet ham tale i hans tempo ?
    Tit og ofte vælter kvinder ud med det de vil, og de hører slet ikke deres partner.. Og hører de, hører de kun det de vil og intet andet..

Der kan være 10'000 grunde til at han tuller hjemmefra, og en af dem kan sagtens være at han er skide skræmt (undskyld sproget) over at han skal være far.. Sådan rigtigt far.. Og ikke kun deltids far..
    Det kan self også være at du har ændret dig, og den kan han ikke sluge, og hvordan får man lige sagt til sin kone at man savner hende hvis man selv ser sig som en stor stærk mand. "Rigtigt mænd hverken savner eller græder. Rigtige mænd er rå uden følelser"
    Har du givet ham et direkte spørgsmål som: "Hvordan har du det ?"

I starten af min mands og mit forhold (ved godt at det ikke har noget med børn at gøre, men det er en god perspektivering) spurgte jeg ham til hans dag på arbejdet. Og hold da ferie.. Det var ikke noget han var vant til at man gjorde, så han var overbevist om at jeg havde skumle skjulte bagtanker.. Og alt hvad min bagtanke var, var at snakke med ham. Bare snakke.. Ikke fordi hans it-job siger mig en fjøltende fis, for jeg fatter minus !!! af it, men for at han kunne komme af med skidtet, eller få følelsen af en fed dag, endnu engang, når han genfortalte. Og så det at vi kunne lærer trick af hinanden i form at håndtering af div situationer..
    Det tog os godt og vel 4 måneder at lærer at snakke sammen og lytte til hinanden.. Alene dét har gjort meget for vores forhold..

Det jeg prøver at sige er; Jeg ved ingen ting om hvor slemt hans drikkeri er, og hvorfor han drikker, men hvis det ikke har været der før du blev gravid, så er det nok hans åndsvage måde at komme væk fra et eller andet der nager ham.. Såå.. Tal med ham.. Fokuser på ham og hvad han mangler som han pt erstatter med øl.. Det kan absolut ikke skade at prøve smiley Eller jo.. Det er ikke sikkert at han ved hvor han skal gøre af sig selv og hvad søren dine skjulte bagtanker kan være smiley

• #19   5. maj 2012 Tak for alle jeres svar.. I har helt klart ret i en masse ting. Og en del a det ved jeg i forvejen. Det er bare så svært..

Har prøvet at spørge ham stille og roligt om der er noget som nager ham siden, det her er begyndt.

Da det begyndte sagde han at det var fordi jeg var så sur og irritabel hele tiden, derfor gik han..

Men det er jeg jo ikke længere, så ved ikke hvorfor det forsætter??

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #20   5. maj 2012 At man har brug for luft når ens partner er sur og muggen, tror jeg alle kender til. Men så er der så mange andre muligheder for at komme væk. Sport, gåture, com, biograf, whatever man nu føler for eller har af muligheder. At bruge det som undskyldning for at drikke og hænge ud på værtshus med sprittere er ikke en plausibel grund. Han bliver ved fordi han ikke kan slippe det, hvad enten det er øllene eller spritternes selskab.

Uanset hvad grunden er så er både du og barn mere værd end at blive skubbet til side i forhold til et værtshus.

• #21   5. maj 2012 Ja det har du helt ret i smiley

• #22   5. maj 2012 Åh din stakkel..:(
    Jeg bliver så ked af at læse sådan noget her! Det lyder lidt som starten af mit liv med børnenes far..:(

Hvis jeg var dig ville jeg flytte fra ham og håbe han forstod alvoren af det! Jeg må desværre sige at her blev det ved og jeg fandt mig i det i 8 år inden jeg fik nok og smed ham ud..

Idag er mine børns far virkelig ude i noget lort, drikker hver dag, tager stoffer og kan slet ikke styre sit eget liv..:( Det er virkeligt sørgeligt og det eneste jeg kan sige til dig er at du endelig ikke må være lige så dum som jeg var og finde dig i det!!!!

Jeg ved godt du venter barn med ham, men hvis han ikke kan stoppe det der så skal du vææk fra ham og det kan KUN GÅ FOR HURTIGT!!!

Jeg ville ønske jeg havde gjort det den gang og var kommet væk i tide, så jeg føler jeg bliver nød til at fortælle dig alvoren i det og at det er rigtig ærgeligt, men sådan er virkeligheden hvis han ikke vil ændre sig!
    Hvis du kan så flyt hurtigst muligt, til forældre, veninde eller andet i en tid og se om han ændre sig? Derved får du svar på om han vil det her og jer!

Det er slet ikke sundt for dig ELLER barnet at du lever i dette og er så ked hver dag... Åhh hvor jeg føler for dig!
    Du må endelig skrive hvis du har brug for råd, kender så meget din sitiuation og alle de tanker og føleser du har lige nu..:(

Krammer til dig

• #23   5. maj 2012 Gitte:

Jeg kom engang som 16 årig til at sladre til min mor om min søsters pircin. Det var virkelig et uheld.. I knapt 9 år var min søster overbevidst om at jeg ikke kunne holde på hemmeligheder til trods for at dette var den ENESTE hemmelighed jeg nogensinde har sladret om.. Den eneste.. Jeg blev så rasende som 25årig og sagde at nu var det sgu på tide hun lod det ligge. Det var 9 år siden og jeg har aldrig gjort det efterfølgende..
    Min søster blev helt paf da det gik op for hende at det faktisk var 9 år siden jeg dummede mig,, Hun har bare holdt det imod mig alle de år, fordi.. Ja.. det er et godt spørgsmål selv ikke hun kunne svarer på smiley

Min far gør det samme med min mor med nogle ting.. Og det er OVER 20 år siden..

Man glemmer at lukke øjnene op engang imellem, så måske sidder din mand fast i at du er sur, uden at se at du er det smiley
    Eller også synes han virkelig at du er sur, uden at du kan se at du er det smiley Synes det er en god ide at du snakker med ham... Bare hører hvordan han har det..

Husk at en dårlig vane er sindsyg svær at bryde, så i må nok komme frem til et kompromi og så tage den derfra stille og rolig smiley

• #24   8. maj 2012 Hej alle..

Har været hjemme i to dage efter vi havde snakken, og har ikke rørt en øl, det er så dejligt.. Men må se om han holder det...
    Lige pt ligger han syg og brækker sig, så når han er på højkant kan jeg se om han har forstået det denne gang,, Krydser virkelig finger..

Tak for alle jeres søde kommentare det varmer...

• #25   8. maj 2012 Lyder lækkert søde Gitte..

2 dage er en god start selvom han er syg smiley Bare ha koldt vand i blodet hvis han falder i, og hjælp ham med at komme op igen..
    Vi skal have plads til at lave lort uden at vores verden vælter, så respekten fra mig får du i og med at du ikke bare skrider uden at have prøvet "alt" smiley

Og lykkes det for ham at holde sig på måtten er det en sejer i jeres forhold ingen kan knække smiley

• #26   8. maj 2012 Det er mere end korrekt smiley

• #27   7. aug 2012 ved det er lang tid siden indlægget er skrevet men: min mand gjorde det samme under min første graviditet..
    jeg gav ham nogle valg..
    1) stop af dig selv med at drikke øl og tag dig sammen og bliv en mand
    2) for bliv alkoholikker og flyt d.d.
    3) kan du ikk selv stoppe få hjælp og vi klare det sammen

min manf valgte heldigvis nr. 1 og i dag røre han næsten aldrig øl heller ikke i weekender for han kan ikk styre det

• #28   7. aug 2012 og håber det lykkedes for jer og der kom styr på det smiley

Kommentér på:
Har andre oplevet dette?

Annonce