9. jun 2008 Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Hvad hvis han pludselig kræver hende udleveret? {{forumTopicSubject}}
Hej tøser Undskyld det er langt, ved ikke hvad jeg skal gøre!
jeg går lidt og tænker på om jeg burde have gjort noget eller skal gøre noget inden hvis Papayas far pludselig kræver hende udleveret?
Han har ikke set hende i et halvt år, men i oktober var jeg i statsamtet med ham hvor han sagde overfor den børnesagkyndige og sagsbehandleren at han godt ville se hende. De havde nogle krav til ham angående misbrug og manglende stabilitet i hans liv som han så skulle overholde, hvilket han sagde ikke var noget problem.
Jeg tvivlede dog stærkt på hvad han sagde, og tænkte at det mest var for at stå i godt lys overfor dem lige i det øjeblik.
Men jeg har heller ikke hørt noget fra ham siden, ud over et par beskeder jeg har fået lige efter hvor der stod at ingen skulle bestemme over hans misbrug, så han vil have lov at have både det og Papaya samtidig fordi det ikke skader hende da han aldrig har skadet nogen før med det. Og at hans kammerater gerne måtte ryge hash mens de havde deres børn, og at de gerne måtte se dem fordi de havde normale mødre.
lige efter den besked, fik jeg en hvor der stod:
"Det er ikke et misbrug men en livsstil. Indenfor få år vil hash blive lovligt i Danmark, og så vil du ikke kunne holde hende fra mig mere. Og så fortryder du alt hvad du tog fra Papaya din egocentrerede lille møgso"
jeg har bare aldrig holdt hende fra ham. De sidste to år har jeg forsøgt at få noget fast samvær op at køre med ham og gav ham ekstremt meget længere snor end de fleste andre ville. Jeg ville bare ikke være en af de mædre der tog barnet fra deres far.
og det er ikke bare på weekendbasis han ryger. Hans liv er fuldstændig smadret af det. Hver gang han skulle have hende måtte jeg give ham penge for at han havde råd til at give hende mad i weekenden. Han tåger altid rundt som en af de der slidte bumser i byen.
I statsamtet sagde de til ham at han måtte vælge mellem sit misbrug og sin datter for de to ting var ikke forenelige. Han sagde at han ville vælge sin datter, men jeg har aldrig hørt fra ham siden, ud over de to beskeder der da jeg kom hjem samme dag.
siden da fik jeg i går at vide af en af hans kammeraters kæreste at han røg når han havde hende og så så jeg ham selv oppe ovenpå banegården stå med en kammerat og dennes datter på omkring 4 år tror jeg, hvor de stod og røg.
Og de typer han omgås synes jeg heller ikke om at hun skal være iblandt. Der er jeg måske sippet. Jeg er på ingen måde racist, men når der sidder helt mørke jamaikaner rastaer med lange dreadlocks og store bob marley huer og fede punkere med grønt hår og gennempiercede ansigter og tattoveringer helt ned på knoerne så ved jeg ikke helt..
han havde hende sidst i juli/august, men hvad hvis han pludselig vil have hende udleveret en dag? så kan jeg jo ikke bevise at han ikke har set hende al den til.
undskyld det blev så langt
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Via en urinprøve kan de vel se at han stadig har et misbrug?
Det ville i hvert fald være min tanke.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
Jeannie : Du kan gøre dem opmærksom på at du VED han stadig ryger, og at de burde teste ham!
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Men skal jeg på nogen måde gøre opmærksom på at han ikke ser hende, efter vi var til mødet? for elelrs kan han jo hævde at han hele tiden har set hende og nu med den rene urinprøve straks vil have hende udleveret og give mig en bøde eller sådan fordi jeg "pludselig" ikke vil udlevere hende
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Du skal ikke udlevere din dejlige datter
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
jeg ringede nemlig en måned efter vi havde været i statsforvaltningen og sagde det og fik fat i en sur gås der bare sagde "det er jo ikke en pligt han har men en ret, så hvis han ikke har lyst skal han ikke, så kan du bare vente til han har, farvel"
det var da jeg sagde om det kunne fjernes.
jeg kan huske da vi var i statsforvaltningen, der sagde de noget med at han kunne miste retten til at se hende indtil hun blev stor eller sådan noget, men ved ikke helt hvordan og hvad det var.
men jeg er usikker på det med brevet. Skal der så til at være en nyt møde hvor han også er med mon?
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 89
snak med amtet..
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Jeg skrev blot at far sidst havde haft samvær den dato. Og da vi havde en aftale i forvaltningen var jeg bange for han pludselig kom og bad om udlevering og at eg derfor ønskede samværssagen anulleret.
Jeg ytrede min bekymring og blev ringet op af en børnesagkyndig som sagde at naturligvis havde han intet samvær, og hun ringede så og sagde det til ham og skrev der efter til os begge at det var anulleret og at han skulle søge på nu hvis han skæ have hende!
Husk når du skriver et brev så husk den gode tone og skriv så du tilside sætter dig selv og udelukket på din datter
Hvad hvis han pludselig kræver hende udleveret?