3.277 visninger
|
Oprettet:

7. jul 2008 Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 57 Svar: 705
kærester der ikke bor sammen... {{forumTopicSubject}}
min kæreste ( som er far til mine børn) og jeg har endel problemer og snakker om at prøve at bo hver for sig for at redde forholdet.
Blir jeg enlig forsørger selvom vi stadig er kærester, hvis vi ikke bor sammen? må han overnatte- have nogle ting i lejligheden eller skal den være helt clean- hvis kommunen kommer forbi og tror vi bor sammen?
jeg er ikke ude på at snyde, men han vil jo passe børnene nogle gange og overnatte i lejligheden når jeg ikke er der....
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
maj 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
Hernede må man gerne have en kæreste bare han ikke flytter ind hos en, så er man enlig forsørger.
Det er i hvert fald min forståelse fra de enlige mødre jeg kender : )
dec 2011
Han bor i samme boligkompleks som os, har drengene sovende en gang om ugen og kommer og spiser ind i mellem. Jeg er gravid med en anden, men kommunerne kan tolke så meget de vil på loven, derfor er det meget forskelligt hvor du befinder dig i landet.
Her må man ikke sove sammen- der er officelt ingen love der siger hvor mange gange man må sove sammen.. Man må ikke have samme husholdning, eller betale mad for hinanden- underforstået at man kun sjældent må spise sammen. Men må ikke lave aktiviteter med børnene sammen- f. Eks. Tage på sommerferie sammen.
Der er altså rigtig mange ting Du skal være obs på. Du skal kunne dokumentere alt og jeg mener alt! Hvis I flytter fra hinanden men stadig er kærester er I sammenlevende alligevel- hvilket gør at Du ikke er enlig forsøger og dermed ikke kan få nogle ekstra tilskud. Hvis du søger alligevel, og de opdager I snyder- hvilket I vil gøre- får du et tilbagebetalingskrav...
feb 2010
Men bestemmer jo også selv hvad man vil søge om. Ingen sir jo man skal søge forhøjet børnepenge, boligsikring, instutionsplads og andet !.
Jeg har selv været til forhør på kommunen ang. Socialtbedrageri fordi far kom her selvom vi ikke boede sammen. Forklarede hvorfor og det havde føde fuld respekt for og sagde at han blot kun måtte sove hos mig engang om ugen- ja vi var kærester og lagde ingen skjul på det !!
Så som jeg skrev oven over, snak med din kommune ! For det ikke alle kommuner der bare dømmer!! Og i jeg vil da mene det er bedre at være kærester hver for sig fremfor at gå fra hinanden !?
dec 2011
feb 2010
dec 2011
feb 2010
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 57 Svar: 705
kærester der ikke bor sammen...