{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Sophie J
Sophie J
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68

Bliver man nogensinde klar? Børn {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg er en 27 årig pige som har været i fast forhold med en sød fyr i knap 6 år. Jeg har altid gerne ville have børn, og vil stadig gerne. Men jeg synes ikke jeg føler den iver som nogen beskriver til at hoppe ud i det! Jeg bliver helt svedig ved tanken og føler mig presset(Af mig selv) Og jeg kan bliver meget lettet når jeg siger til mig selv"Så vent dog et år"...
Nogen dage kan jeg synes at nu springer vi bare ud i det, og dagen efter tænker jeg bare.... No way!

Jeg er og¨så bange for det at man kunne blive alene mor? Og hvad med ens heste og hunde- vil jeg svigte dem? Vi bor på gård, og det gør det jo en del nemmere at det er her hjemme.

Eii- jeg ville ønske at noget i mig sagde "Jeg vil gerne have en lille"! Altså med 100% sikkerhed. Jeg føler bare at jeg svinger meget mellem at gerne ville og være skrækslagen!

Jeg er angst for læger- har aldrig fået taget en blodprøve f.eks. Jeg bliver faktsisk helt svimmel blot ved tanken. Og hvad nu hvis graviditeten bliver et mareridt og fødslen også???
Jeg er nok sådan en der gerne vil vide 100% i kasser og rammer hvad der kommer til at ske, og hvor ondt det vil gøre osv.

Følte i andre jer klar? Og hvad gjorde i ved evt. angst? Er det normalt at være bange for forløbet?

Mange spørgsmål der måtte ud!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver man nogensinde klar? Børn
  • #1   25. okt 2009 Jeg har osse gerne ville ha børn i lang tid, men vi valgte bare og springe ud idet, for tror aldrig man blir 100 % klar. Jeg har 3 mdr tilbage og får stadig tanken om det nu osse er det rigtige vi har gjort, men når hun så sparker derinde, ja så er jeg solgt igen. Der er ingen der kan svare dg på om du får en nem eller en svær graviditet og fødsel, fordi det er så forskelligt fra person til person, som fra gang til gang. Så nej du kan ikke putte det i kasser og rammer. Jeg bryder mig heller ikke om læger, nåle osv, men min indstilling har ændret sig med tiden, nu skal det bare gøres for hendes skyld. Og tsnken om at der kommer en baby ud, man helt selv har været med til og lave, ja det opvejer mange af de ting jeg har været igennem i min graviditet.
    Man vokser jo med opgaven, ligesom man lærer at ride letridning, lave traversader osv..
    Så jeg kan ikke sige andet end, spring ud i det, man vokser helt af sig selv med opgaven.

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#3   25. okt 2009 Tak for jeres svar(: Ja jeg er jo ikke næsten 40 år- men 27(o: Så det er jo ikke fordi der er panik før lukketid, hvis man kan sige sådan.
    Det er jo et mega stort skridt, og det er ukendt. Og derfor skræmmer det mig.
    Det er da 100% sikkert at barnet vil blive vores et og alt, det er jeg ikke det mindste i tvivl om.

• #5   25. okt 2009 Jeg tror ikke man er klar før man får barnet.. Det er jo klart at man kan blive skræmt ved tanken om det, da man ikke ved hvad det 100 procent indebære før man står med sit eget barn =)

• #6   25. okt 2009 Min mand og jeg har været sammen i 7 år og gift 1 år.
    Vi er begge 23 og Lui er nu 4 mdr.
    Vi var bare så klar til at lave en baby og da jeg blev gravid var vi så lykkelige...
    Nu havde jeg en meget nem fødsel og Lui er et meget nemt barn der sover igennem og altid er glad så vi har været meget heldige i forhold til mange andre. Så det har faktisk ikke ændret vores liv det store ud over det selvfølgelig er det største og faktisk mest romantiske man kan opleve at få et barn sammen.
    Ikke for at skræmme dig men du vil jo gerne vide bla om det gør ondt at føde og jeg har aldrig prøvet noget værre, det gør så ondt synes jeg, ikke selve det at føde men veerne. Det kan slet ikke beskrives.
    Men det er bare det hele værd og jeg vil til enhver tid gøre det igen og nu ved jeg at bedøvelse måske er en god ide næste gang smiley Men hvis du har det sådan at du er så meget i tvivl synes jeg da bare du skal vente, det haster vel ikke så meget? Hvad med din kæreste hvad siger han til at få børn?

• #8   25. okt 2009 Jeg kan også godt følge dig og tænker også nogle gange på om det nu også er den helt rigtige tid at gøre det her på. Men nu har vi villet i mange år (har været sammen 9 år) men er blevet ved med at vente, så skulle uddannelsen færdiggøres, skulle have hus og nu var det at jeg skulle have fast arbejde. det har jeg ikke på nuværende tidspunkt, men nu vil jeg ikke vente længere, så nu gør vi det og tager det som det kommer.
    Jeg bliver også nogle gange bange for om jeg kan klare opgaven. Men jeg tror også at man vokser med opgaven og ved du hvad, hvis alle andre kan klare det kan vi også smiley

Jeg synes i skal springe ud i det. det med at blive alene, ja det kan man vel, men det er jo kun dig selv der ved om jeres forhold er stærkt nok. I har været sammen 6 år, så det kan ikke være helt galt smiley

Held og lykke med projektet!

• #9   25. okt 2009 ps:
    Camille hvor er det dejligt at læse sådan en positiv og romantisk indstilling. det er lige det vi der prøver at blive gravide godt vil høre smiley

• Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

#10   25. okt 2009 Vores forhold er stærkt, har været gennem meget hvor vi altid har holdt sammen og overlevet(o: Tjaaaa min kæreste er meget skruk! Og det gør mig ekstra presset. Han kan siddde helt filosofisk og sige: "Nu tror jeg tiden er inde til jeg vil have børn!" ØHM hallo mangler du ikke en vigtig ting? En kvinde f.eks(o: hehe

• #11   25. okt 2009 AJ- ja det er jo en væsentlig faktor at han har en der vil lave børnene sammen med ham, hihi

• #12   25. okt 2009 før jeg fandt ud af jeg var gravid var jeg faktisk bange for børn, fordi jeg ikke følte mig god til dem og fordi de altid var urolige hos mig, så nej jeg var bestemt ikke klar. Jeg tænkte en 3-4 gange i løbet af graviditeten at det var det åndsvageste jeg havde gjort for jeg var jo slet ikke voksen nok til at tage mig af et lille barn. men da jeg lå og havde født hende og bare kiggede ned på den gude skabning der lå på min mave vidste jeg bare at det var det bedste jeg nogensinde har gjort i mit liv.
    Jeg vidste ikke at jeg indeholdt så meget kærlighed som jeg føler nu, vil for intet i verden undvære min lille skat.

men jeg har allerede prøvet at være alene med min datter inden jeg fandt en ny, og det er ikke så slemt. jo det kan da være hårdt men det er kun til man finder en rytme i hverdagen

og den lille kan jo sagtens sove i barnevognen mens du rider hvis du rider på bane. og hunden/hundene kan du jo have med ud når du går tur med baby i barnevognen.

• #13   25. okt 2009 jeg var ikke klar da jeg fandt ud af jeg var gravid, jeg havde indtil et par måneder før jeg blev gravid sagt jeg ALDRIG skulle have børn, men da jeg så havde fået nyheden at vide hos lægen, kunne jeg mærke med mig selv at det alligevel var det rigtige smiley

Kommentér på:
Bliver man nogensinde klar? Børn

Annonce