{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Amning -mætter ikke {{forumTopicSubject}}

Er der nogn der har et forslag til hvad man kan gøre, når ens mælk ikke lader til at mætte?? når jeg ammer er min dreng sulten allerede sulten igen ½-1 time efter ... så jeg suplere med mme, og når han får det går der 3 timer før han er sulten igen...
Vil allerhelst amme ham, men må indrømme at jeg er ved at give op, synes jo også at det er synd at han ikke bliver ordentlig mæt... og det gør vanvittigt ondt når jeg ammer, fordi brystvorterne efterhånden er helt hudløse :s..
nogen forslag...eller nogen der har oplevet det samme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amning -mætter ikke
  • #1   12. maj 2011 håber lige i kan se bort fra stavefejl smiley

• #2   12. maj 2011 tror desværre ikke du kan gøre andet end og stoppe med og amme, eller gør det du nu gør, men prøv og snak med din sp..

• #3   12. maj 2011 Du skal ihvertfald huske på at den gode mor ikke sidder i brystet - man kan blive en meget bedre mor hvis ens barn er mæt og veltilfreds smiley

Jeg stoppede med at amme efter 3-4 uger, det lignede meget dit tilfælde. Ikke mad nok og ungerne blev bestemt ikke mætte...

Og alle de skrøner om flaskebørn at de kommer til at stamme og bliver skeløjet, det holder altså ikke smiley

• #5   12. maj 2011 Hvor gammel er din dreng, for kan det ellers ikke også være fordi han øger produktionen.. Hjalte spiste også så tit i starten indtil der var så mælk at der kom for meget derefter kunne der gå 3 timer imellem, og nu er han 6 måneder og gør stadig det samme i perioder hvis jeg har haft travlt eller lign. HVis han tager fint på får han jo nok smiley

• #6   12. maj 2011 Det du oplaver er ganske normalt, jeg ville søge for at ligge ham til så ofte som muligt, ammebørn skal i perioder spise hele tiden for at øge produktionen ..

Jo mere du ammer og malker ud, jo mere mælk producere du .
    Jeg ville ikke give op, det er det hele værd ..

• #7   12. maj 2011 ja det er virkelig det hele værd og ja det gør pokkers ondt i de perioder hvor de spiser tit smiley

• #8   12. maj 2011 Tak for alle svarene, dejligt at høre lidt forskellige meninger.
    Min dreng er 5 uger, og det har været sådan her stort set siden fødslen.. Jeg ammer hver time, ca ½ time, og nogen gange på begge bryster.. alt efter hvornår han giver slip.. de fleste gange er han sulten allerede en ½ time efter, hvis jeg så giver ham en flaske istedet for at amme igen, drikker han ca 100 ml, selvom han lige har spist ved mig.
    Han får fast en flaske ved middagstid og så sover han 3 timer og så en flaske inden han skal sove om aftenen..
    Kan mærke på ham at han er meget mere tilfreds og rolig når han har fået en flaske, fremfor bryst..

Så selvom jeg aller helst vil amme, tror jeg ik helt det er det værd... men kan heller ik li at stoppe helt med at amme, så tror jeg kæmper videre lidt endnu.. Har lige været til 5 ugers undersøgelse og han har taget 1 kg på siden fødslen. Spurgte også hende om amningen, og hun synes heller ik at man skal amme for enhver pris.

• #9   12. maj 2011 * Louise *
    Mange tak for denne sætning
    "Du skal ihvertfald huske på at den gode mor ikke sidder i brystet - man kan blive en meget bedre mor hvis ens barn er mæt og veltilfreds smiley "
    For hold da op man kan føle sig som en dårlig mor, når ens barn ikke bliver mæt af det man giver smiley Har godt nok fældet mange tåre i starten over det, nu er jeg dog ved at acceptere, at det bare er sådan det er... men har det stadig lidt skidt hver gang jeg må give en flaske

• #10   12. maj 2011 Du skal slet slet ikke føle dig som en dårlig mor bare fordi at du måske ikke har nok til ham smiley Men du kan jo sgatens bare suppelere med en flaske som du gør nu, kender mange der gør også får i jo stadig den dejlige kontakt mellem jer smiley Og nej man skal ikke fortsætte for enhver pris, men omvendt tror jeg også man skal være helt 100 på at man ikke vil mere, inden man stopper ellers tror jeg du fortryder..

• #11   12. maj 2011 Ja er os bange for at jeg fortryder, hvis jeg stopper helt med at amme..

• #12   12. maj 2011 kan du så ikke fortsætte som nu??

• #13   12. maj 2011
    En anden ting er, at du nok skal vælge enten eller, hvis du begynder at suplere - ja så kan dit mælk ikke følger med hans behov ..

Istedet burde du ligge ham til hvis gang han er sulten ..

• #14   12. maj 2011 alså de skal jo ha mad hver 3 til 4 tiime så det da helt normalt ..

• #15   13. maj 2011 Ja det ved jeg.. men når jeg ammer er han jo allerede sulten ½-1 time efter han har fået mad. og med mme går der 3 timer, så det er jo fint...

• #16   13. maj 2011 kender godt oz den dårlige savittighed jeg er lige blevet mor til nr 3 idec amme oz den sidste selv om jeg endlig godt hviste a min krop selt ikk dur til det med a amme men ens samvittighed siger man ska men måtte jo oz opgive..

syntes hvis det fungre med a suplere så bliv ved sådan eller som jeg gjor med ham vi lige har fået flase om dagen og så bryst hvis han vågner om natten hvis han stadig gør det så han stadig får dit mælk det er jo bedst og så følg dit hjrte du kender ham aller bedst :=)
    den med hvidt øl den har hjulpet mig men det er ikk alle det hjælper på.. og til brys vordenen AV FOR FANDEN DET GØR NAS.. min var suttet helt i stykker moder mælk på og la dem luft tørre og hvis det ikk ere nok kan man få noget creame på apoteket til a smøre på som ikk gør nogt hvis de får imunden du skal smørre dem efter hver ammning det hjalp med det samme her:=) held og lykke med det hele..

• #17   13. maj 2011 Ja, men derfor bliver du nød til at amme ham igen når han er sulten igen - for han er jo ved at sætte produktionen op.. Det er kun en periode du skal igennem, men du ødelægger det jo ved at give MME når han vil have mad igen ..

Kommentér på:
Amning -mætter ikke

Annonce