{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

Datter 8½ mdr. meget kræsen? {{forumTopicSubject}}

Ja sagen er den at min datter på 8½ mdr. er meget kræsen, hun vil helst bare have mælk eller grød.
Vi synes jo hun har aldern til at skulle kunne spise alm. aftensmad, rygbrød osv. men det nægter hun bare.

Vi har både snakket med SP, lægen og nu også dagplejemor som synes hun skal igang med noget mere mad.

Hun får flaske når hun vågner
havregrød til morgenmad
grød til middag
A38 med banan til eftermiddag
Godnatgrød til aften
flaske inden hun skal sove

Hun nægter at spise vores aftensmad, hverken kød, grønsager eller kartofler.
Vi har prøvet en del gange med rugbrød med forskelligt på men nej hver gang spytter hun bare ud.
Fransbrød/boller med smør spiser hun dog lidt af.

Har i nogle gode råd evt.?
Vi er ved at være træt af hun nægter at spise andet end grød og mælk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Datter 8½ mdr. meget kræsen?
  • #1   17. apr 2011 Vi var igennem præcis det samme med Theo for en måneds tid siden...

Men vi har erfaret at det vigtigste er at hun har interessen for at prøve nye ting, jeg gjorde det, at jeg moste maden til noget grød lignende mos, fx. Kogte kyllinge boller, og kartoffelmos med persille sovs (minus salt) og sådan gjorde vi med alt vores mad, så han smagte en masse, og ellers fik han en kartoffel at sidde og bide, bagte pastinak stave...

Små børn er ikke kræsne, men forestil dig at man ikke har smagt nogen smage før, og skal til at vende sig til alle de smage som er.. Det tager en del tid, så forvent ikke at det første stykke tid, hun spiser hele måltider, men det skal nok komme smiley

Kan være hun ikk helt har tygge bevægelsen på plads endnu, og der skal øves med det? smiley

• #3   17. apr 2011 bruger du blender? vi blendede kartofler, sovs (aftensmad) uden klumper smiley

• #4   17. apr 2011 Min søn Theo elsker fx tomat smagen smiley hehe... så kan han godt li torskerovn... Hehe, men køb fx en bog med opskrifter i til babyer, som går fra mos til fast mad, der har vi fået rigtig mange gode ideer, til mellemmåltider, snacks og aftensmad som passer både til ham og os, så jeg ikk skal stå og lave dobbelt aftensmad...

• #5   17. apr 2011 Mor til Theo tygge bevægelsen ikke er på plads endnu, det har min mand og jeg faktisk snakket om det kunne være det, men så tænkte vi ej hun er jo så gammel så det burde hun da have.
    Du siger øve? hvordan.

Trine M jeg vil da prøve at putte noget i kartoffelmosen næste gang.
    Rugbrød vædet både i mælk og vand har både jeg og dagplejemor prøvet men begge uden held.

• #6   17. apr 2011 Ja vi blender kartoffelmos og alt andet men det hjælper ikke desværre

• #7   17. apr 2011 Vi har købt en bog med opskrifter men har ikke rigtigt fået brugt den endnu, men måske skulle vi prøve nogle af de opskrifter, måske ville de falde hende i bedre smag. Det har jeg faktisk ikke tænkt på.

• #8   17. apr 2011 Kunne være mig som skrev det indslag og vores piger er lige gamle;-) har egentlig ikk nogle råd, andet end at jeg synes du skal bliv ved at tilbyde rugbrød osv. Min datter er først inden for den seneste uge begyndt at spise rugbrød, ellers har hun også spyttet det ud. Kartofler, grøntsager, kød nej tak... Hun vil bare ikk ha det. Men sp var her da hun blev 8 mdr og der snakkede vi om det. Hun sagde at det var helt ok, og det vigtigste var at hun fik en positiv oplevelse med mad. Det skulle nok komme. Nogle børn er bare gamle inden de accepterer "normalt" mad;-)

• #9   17. apr 2011 Vi "øver" på tyggebevægelsen ved at give ham forskellige ting han selv kan holde fast i, tage i munden og tygge på... Fx. Agurk stænger uden skræld, ca 5cm lange og 2cm brede, plus det lindrer på gummerne hvis tænderne irriteret...
    Så koger jeg pastinakker, gulerødder, og persillerod, og så i ovnen så de er til at holde i, riskiks økologisk uden salt, skorper, ja kun fantasien sætter grænser smiley ting som de ikke bare kan synke med det samme, så kæberne skal på arbejde... Det har ihvertfald hjulpet meget her, plus han synes det er skide sjovt at han selv kan eksperimentere med at putte tingene i munden... Det skal være sjovt, og interessant for at de gider det...

• #10   17. apr 2011 Mor til den dejligste lille prinsesse Ida-Marie
    Hvor er jeg glad for at høre det ikke kun er min pige det er galt med.
    Okay jeg må bare forsætte med at forsøge, jeg er nemlig så bange for at hun skal blive ked af det, eller blive bange når hun bliver sat til bords fordi hun ikke vil have det.

• #11   17. apr 2011 Carola S- Hvis du vil have flere ideer til mad, så skriv endelig pb, jeg har nemlig selv siddet i den situation, og for tiden kører det bare med mad til Theo, efter jeg har prøvet en masse ting smiley

• #12   17. apr 2011 Mor til Theo tak for tippet det vil jeg da prøve imorgen smiley måske det kunne hjælpe lidt på det hele.

Sofie har ingen tænder endnu men det burde jo heller ikke have noget med det at gøre.

• #13   17. apr 2011 Mor til Theo tak det kan være jeg gøre hvis det ikke bliver bedre.
    Tak for tilbudet det var pænt af dig smiley

• #14   17. apr 2011 Så længe det er en positiv oplevelse, så skal det nok komme smiley Nej, har en veninde hvis søn på 1 år ikke har tænder endnu, og det hindrer ikk ham i at spise "alm" mad.. hehe...

• #15   17. apr 2011 hold da op 1 år ja så må bisserne da være på vej smiley

• #16   17. apr 2011 Hehe, ja hun forstår heller ikk helt hvor de bliver af.. Men han er ikk så stor heller, min søn Theo, vejer lige så meget som ham, og er lige så lang, og han følger hans kurve tilsvarende alder, men det gør min venindes søn os på kurven, han er bare li lidt mindre smiley Men han går så, hehe...

• #17   18. apr 2011 Hvor gammel er Theo nu?

• #18   2. maj 2011 hej ville lige høre om det lykkedes for dig det med maden?? han nemlig selv en datter der ikke vil have vores med.. hun er 9 månder

• #19   2. maj 2011 Hejsa Henriette G det er ikke lykkes med aftensmad endnu, eller det vil sige hun har spist brød et par gange og en lille smule nyt.
    Jeg tilbyder hende bare vores mad hver dag, og håber hun på et tidspunkt får lyst...

Hvad med din datter hvad kan hun lide?

• #20   3. maj 2011 hun har spist rugbrød i en uge det har bare gåer rigtig godt. men nu vil hun ikke spise det så snart hun ser det vender hun hovedet. vores aftensmad smager hun på men ikke noget hun spiser op.. jeg tænker bare skal jeg giver henne grød et par dage til frokorst. også prøve igen med rugbrød. ?? ved ikke hvad jeg skal gøre..

• #21   3. maj 2011 Ja det er bare så svært og trælst når de ikke gider spise...

Jeg prøver altid at give hende det igen og igen men venter altid et par dage og så prøver jeg igen og så håber jeg det lykkes engang.

Ja prøv at give hende det engang imellem, og bliv ved...

Min datter kan også lide noget i et par dage og så dagen efter vil hun ikke have det.

Kommentér på:
Datter 8½ mdr. meget kræsen?

Annonce