1.487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Mia N
Mia N
Følger: 1 Emner: 53 Svar: 55

Svine mørbrad Svine mørbrad

Ja, nu har jeg sådan en fidus ude i køleskabet, som skal bruges i dag.

Da jeg er ikke er verdens bedste kok, og slet ikke god i et køkken. Vil jeg lige hører jer ad smiley

Jeg har googlet lidt, og nogen siger at den skal pakke ind i sølvpapir, og så i ovnen, andre uden.

Jeg har noget hvidløgssmør til at ligge, kan jeg bruge det?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svine mørbrad
  • #1   25. mar 2011 jamen det er et lidt kedeligt kødstykke hvis du spørger mig.... havde svine mørbrad til min svendeprøve som kok, men ihvertfald kan den fyldes evt. med pikant ost, vendes i tørrede rødbeder, skæres i mørbrad bøffer, omvikles med bacon... men ville nok ikke bruge hvidløgs smør da hvidløgs smagen kan træde for meget i karakter i forhold til svinet.

• #2   25. mar 2011 Hvis jeg var dig, ville jeg tage en stegeso eller en ildfastfad afhænnig af hva du har, også ville jeg putte nogle grønsager i bunden + lidt vand(ærter,gulderødder, porre) Eller hva du har! Også skære den op putte hvidløgssmør i også i ovnen i en time til halv anden, grønsagerne gør at den ikk bliver tør c";) også bliver der bare så go en sovs af det saft fra bunden af fadet

• #3   25. mar 2011 jeg fortrækker og skære den ud i små "bøffer" som jeg banker flade, kryder dem med slat og peber og steger dem i margarine og servere dem med kogte kartofler, blødeløg, brun sovs og hjemmelavet agurksalat :o)

hvis man ikke gider det helt store er det os lækkert og servere de små flade bøffer på et stykke rugbrød med bløde løg :o)

• #4   25. mar 2011 mørbradgryde smiley MUMS

• #5   25. mar 2011 mmhhh linda det lyder også godt :o) og vil gi dig 100% ret jeg synes også det er et lækkert stykke kød med rigtig mange muligheder.

• #6   25. mar 2011 nu skal det ikke misforstes med et kedeligt stykke kød- jeg mener bare ikk der er så meget at gøre- enten pakke ind, fylde eller skære i bøffer, på den måde kedeligt

• #7   25. mar 2011 jeg ville skære den halv op så du kan fylde den med grønsager, bacon, smøreost etc. og komme den i ildfast fad med lidt madlavningsfølde i bunden... i ca. 35-40 min.. Så servere frisk pasta til evt smiley

• #8   25. mar 2011 jannie: det er da lige præcis det gode ved en svinemørbrad, den kan pakkes ind. fyldes, skæres ud, marineres osv der er da en hel maase muligheder, og så er den også smadder lækker på grillen :o)

• #9   25. mar 2011 sabrina- ja ja men jeg kan bare finde mange andre meget mere spændende kødstykker

• #10   26. mar 2011 Når vi får mørbrad her hjemme plejer jeg at lave et snit i den på langs, derefter skærer jeg hvidløg i skiver og propper den smiley namme nam... Og så kommer jeg gerne frisk chilli i, og har jeg ikke det så bruger jeg noget tørret chilli krydderi-halløj smiley Smager mindst ligeså godt smiley
    Og til sidst vikler jeg den super godt ind i en ordentlig røvfuld bacon smiley Yummm....
    Og så i ovnen en god halvtimes tid (til baconen er sprød) - Der plejer at løbe en dej kødsaft ud, og det plejer jeg at hælde af hen af vejen smiley Ellers bliver baconen ikke helt sprød under bunden smiley

Serveres med bagekartofler, flütes og hvidløgssmør smiley Namme nam!
    Min absolut yndlingsmåde at få mørbrad på! smiley

• #11   26. mar 2011 jo- men der er også kødstykker der kan braiseres og blive super lækkert- istedet for hele kødstykker... det var det jeg mente- en mørbrad tager man jo ikke og braisere- det kødstykke skal jo netop ikke have lang stegetid da det så er ødelagt smiley

•  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #12   26. mar 2011 Jeg er så en af dem der er rigtig god til at ødelægge det smiley

• #13   26. mar 2011 kan så lige tilføje at en hel mørbrad, afpareret for sener skal ha ca 215-20 min ved 180 grader- hvis man har et stege termometer skal den ligge på 62-63 grader og så lige ligge og hvile så kødsaften kan trække ud igen i kødet. så har man ALTID en lækker saftig mørbrad (lige lidt info til jer med tør mørbrad) smiley

Kommentér på:
Svine mørbrad

Annonce