{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Svine mørbrad hvordan? hjælp! {{forumTopicSubject}}

Ja skal have svinemørbrad i morgen men hvordan laver man sådan en?
har lavet det før, men vil godt lave den på en måde man får den til nytår så hvordan gør i der skal have svinemørbrad?

I må ´gerne skrive hvordan -altså opskrift.

Ville blive SÅ glad for er helt på herrens mark

Andre forumemner med "Svine mørbrad hvordan?"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svine mørbrad hvordan? hjælp!
  • #1   30. dec 2008 Nu ved jeg ikke om det er den måde man laver det til nytår , men en rigtig lækker måde og lave den på er :

Tager mørbreden og pakker ind i bacon , steger den lige 10-15 min ved 200 grader ( varmluft ) så baconen begynder og stege .. Så tager du en halv liter fløde og hælder ned ved mørbreden i et ildfast fad , noget sovse kulør og noget ribsgele .. Lader det hele stege i omkring 1 time mener jeg det er er , til mørbreden er færdig , så hælder du sovesen i en grydekoger op og kommer stivelse i ..

Det er vildt lækkert og det bliver den BEDSTE sovs ever smiley
    Og så bare bønner og kartofler og evt asier til smiley
    franske kartofler self smiley

Håber det kan bruges

• #2   30. dec 2008 der er jo mange måder.....

skåret i skiver . ristet på panden ( evt. m champignon) overhældt med fløde......

eller omviklet med baconskiver og frisk rosmarin, stegt hel på panden. evt færdigsteges o ovn.

eller skåret halvt op, fyldt med hakket løg, salt peber og persille, bundet sammen igen med bomuldsgarn og helstegt på panden......

• #3   30. dec 2008 her er mange opskrifter , måske kan en bruges....

http://www.maduniverset.dk/sog.phtml?search=svinem%F8rbrad

• #4   30. dec 2008 Jeg plejer at skære den på langs men uden at skære den over. Så kommer jeg tomat, evt fra en dåse hakkede kun tomaten, fed hvidløg, friske champignon og løg ind i. Lukker den sammen med bacon. Bruger der resterende saft/tomat fra dåsen og kommer i et ildfast fad med noget fløde. Krydrer med paprika, salt, peber og karry. I ovnen i tja efter hvilken størrelse mørbraden har. Koger noget frisk pasta til, guf guf guf :o)

• #5   30. dec 2008 Jeg plejer og fylde den med hvidløg skåret i halve, det gir en rigtig god smag.

Man kan så lave en god hvidvins sovs til med vindruer og ris

Men igen kommer det jo an på hva du er til:o)

• #6   30. dec 2008 hvad skal i have til ? det skulle jo gerne passe sammen :o)

• #7   30. dec 2008 Jeg ved ikke hvad der skal være til, det var lige hvad folk skrev til deres måde at lave det på der passede til -så vil det blive det der kommer til smiley der er godt nok nogle gode nogen.. sidder og overvejer, men fløde kan jeg godt høre at den skal være med!

så skal jeg bare lige vælge hvilken en det skal være.. de lyder rigtig gode smiley

• #8   30. dec 2008 mørbrad med marinerede-hvidløgs flødekartofler + flutes

Pres 2 glas marinerede hvidløg (den grønne med urter og krydderier) og kom i fadet sammen med kartofler, fløde salt og peber (bare lav flødekartoflerne som du plejer + hvidløgene)

Mørbraden skære du ud i skiver på ca 3cm ..
    Smelt nok (læs rimelig meget) magerine på panden, ¨tilsæt allround krydderi og lad det simre ganske kort.. når kryderri og magerine er grumset (tykt) dog stadig flydende , lægger du mørbraden på, drysser med allround krydderi og steger dem til de er klar (de skal være gennemstegte , men ikke hårde) steges ved svag varme..

varm flutes,, - velbekomme smiley det er min livret, jeg har lige lavet den til en julefrokost , og der var alle da glade og vilde med det...

Lad os hører hvilken du væler :o)

• #9   30. dec 2008 indbagt mørbrad er super godt.... evt med nogle festlige Hasselbagte kartofler, hvidløgs bønner, og lidt rødvinssovs med champion i sovsen...

Kommentér på:
Svine mørbrad hvordan? hjælp!

Annonce