{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

madkampen- mig eller? {{forumTopicSubject}}

jeg har et problem med mine to børn mht. mad. Rebekka spiser næsten ingen ting og det er en sand kamp når vi skal spise. hendes far giver hende lov og det giver mig så det dilemma når hun er hos mig omkring hvorvidt jeg skal handle overfor hende for ikke at blive den "ONDE MOR" men samtidig give hende nogle regler. det har altid været et problem med at få mad i hende, lige fra fødslen af hvor hun vejede 5,4 kg og ikke ville spise mere end 30 ml modermælkserstatning hver 4-5 time, da malthe blev født for tidligt, blev jeg indlagt i en længere periode og før havde det kun været mig og hende, carstens opmærksomhed for hende før var en umulig kamp. pludselig var hun helt alene med far(det skal siges at de er uadskillelige) hun begyndte at kaste maden op ved bordet med to fingre i halsen og senere uden fingre, det tog længe at få hende til at stoppe igen. jeg prøvede at fjerne al den opmærksom hed fra maden i håb om at det hjalp. men nu når jeg har hende spiser hun næsten intet, hendes far siger først nu at det er hverdag derhjemme og i db. fx i dag om morgenen ville hun kun have en halv skive rugbrød med ost, men spiste kun osten, middag var det det samme, så stillede jeg frugtfad frem (gullerøder, æbler, melon,agurkervindruer, som alt sammen er skåret ud og skrallet) hun smagte på et lille stykke æble og lå det tilbage,, hun spiste da nogle vindruer men resten lod hun det stå. aften spiste hun en lille frikkedelle og en halv alm. str. kartoffel og så skabte hun sig helt vildt, overvejede at bede hende om at blive siddende ved bordet til hun havde spist, men igen vil jeg blive den onde mor og chancerne for at hun måske begynder med opkast eller noget andet sjovt kan jeg ikke bære tanken om.
malthe er verdens mest madglade dreng, han har næsten ingen stopknap han chokere folk over at han kan spise så meget. i aftes spiste han 3½ frikkedelle 4 kartofler og revet gullerrød og bagefter 1 stor talerken risalemende-staves?! og ville have mere, han spiser mere end mig til hvert eneste måltid. men han er i fin form og trives, men tænker over om det bare er mig der er sær og måske sætter for høje forventninger til rebekka og måske vurdere hende op af malthes eksempel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  madkampen- mig eller?
  • #1   17. okt 2009 malthe er 14 mdr og vejer 11 kg og rebekka 3 år til december og vejer også 11 kg

• #2   17. okt 2009 har lidt alle samme problem,, har dog kun 1 barn, men sys ikke hun spiser nok, men min læge har sagt til mig i den alder spiser de det de har brug for, selvom det for os kan virke af alt for lidt så kan de ikke have mere i sig..
    vi kæmper nogle gange emd bare at få det mindste i hende herhjemme, og andre dage spiser hun helt vildt,, tror måske som lægen siger, at man skal lade være at bekymre sig så meget, bare de får varieret mad og det er sundt så det jo godt,,
    men ja, det kan godt være du specielt vil have hende til at spise mere når nu han spiser så meget..=)

• #3   17. okt 2009 Tror ikke du skal sammenligne de to, selvom det er svært... Det kan man slet ikke... Og hvis det er for slemt med hendes vægt, burde du gå til noget vægt kontrol med hende...

Nu ved jeg ikke hvor høje de 2 er.

Men frederic er 13 ½ mdr, 85 cm og 10,3 kg. Vi har også kæmpet med at få ham til at spise. Og han har kun taget 1,3 kg på på ca 6 mdr.

Vi har aldrig presset mad i ham, da det har den helt modsatte virkning. Han spiser det på hans tallerken det han vil og hvis det er grønsager han den pågældende aften kun tager, for han blot nogle flere. Det samme gælder hvis det er kartofler eller kød han spiser mest. Efter hans indlæggelser har vi måttet startet helt forfra havd angår mad. Grød - moset mad og gradvist komme op på det normale.

Det er frustrende, men du er også nød til at sætte grænser - for både din skyld og hendes. Hvis hun finder ud af at hun blot skal skabe sig for at få sin vilje og du lader hende slippe, fordi du er bange for hun skal kaste op mm - så har hun jo vundet. Hun styrer jo hele bordet...

I er inde i en ond cirkel, som i skal ud af hurtigst mulig. Snak med en læge, en terapuet (staves?)

• #4   17. okt 2009 min dreng er 1½ år og har også nægtet mad længe for noget tid siden, kunne intet få i ham, han tog ik på og gik til kontrolvejning med ham til sidst.

jeg tog ham med op til bordet serverede en lille smule på hans tallerken og så lod jeg ham selv bestemme om han ville ha noget, jeg gør det samme endnu, leger han med det tager jeg det fra ham, venter til han falder til ro og tilbyder så hans tallerken igen, og endelig efter 1 år spiser han kød og pålæg igen, men kartofler og grønt er stadig en kamp (undtaget tomater og ærter)

Så bare hæng i smiley

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #5   17. okt 2009 dette er fra en anerkent børnelæge. Olav bennedbæk.
    Man skal lade barnet "sulte" 4-6 timer da det er den tid det vil tage for barnet at forbrænde det mad de har spist og har derfor sult efter 4-6 timer, det lyder af meget men det virker. Hvis barnet kommer og siger at h*n er sulten tilbyd KUN vand.
    Efter 4-6 timer vil barnet spise det der bliver severet uden så meget som et eneste jeg vil ikke spise.
    Og derved ingen magtkamp mellem forældre og barn en idyl ved aften bordet smiley

• #7   17. okt 2009 malthe er 78 cm høj og rebekka er et hoved højere end ham.... hun bor hos hendes far.

Kommentér på:
madkampen- mig eller?

Annonce