{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Mor til B <3
Mor til B <3
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Graviditet efter overgangsalderen {{forumTopicSubject}}

For 14 dage siden blev jeg opereret og fik fjernet over 10 kg cyster og cystevæske samt, desværre, min ene tilbageværende æggestok. Det betyder, at jeg nu er i overgangsalderen, i en alder af 21, og er på hormoner (de hedder noget med t, men er stadig sengeliggende, og de er nedenunder, så kan ikke lige finde navnet).

Men, manden og jeg ønsker os brændende en lillesøster/bror til vores søn på 14 måneder, og jeg er ikke klar til at give slip på drømmen. Da jeg ikke selv kan få børn, har vi snakket om ægdonation, men aner ikke hvordan dette foregår, og om det kan lade sig gøre. Og om der er "tidsgrænse" på dette? Og er der noget jeg kan gøre for at fremme mine chancer?

Dertil hører der også, at jeg har læst mig frem til, at det er progesteron der klargør livmoderen til graviditet, men udfra hvad jeg kunne se, var der kun østrogen i mine hormoner - Er det noget jeg skal have ændret, eller snakket med lægen om? Mener også at have læst at der er færre risicis ved hormoner med progesteron fremfor dem der udelukkende giver østrogen, er der hold i det?

Håber der er nogen der ved noget, og som kan hjælpe, for jeg er som ikke klar til at give op - Jeg kan ikke give op!

På forhånd tak (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Graviditet efter overgangsalderen
  • Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
    #1   29. jun 2014 Har desværre ingen svar, men fy for pokker en omgang smiley sender dig en masse tanker, kan godt forstå dig smiley

• #2   29. jun 2014 Jannie P:
    Tusind tak. Ja, det var, og er, forfærdeligt. Og situationen blev ikke bedre af, at de første kommer til at klippe en pulsåre, så jeg skulle opereres igen, og derefter vælger at fortælle mig at jeg ikke kan få børn mens der ligger et barn inde ved siden af og græder. Føler mig lidt fortabt pt, men som sagt, jeg er ikke klar til at give op - så jeg kæmper videre (:

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #3   29. jun 2014 Jeg kan heller ikk give dig et svar, det kan de færreste:(

Vil henvise dig til at tale med en fertilitetslæge så du får de helt rigtige svar

Og så lige et cyperkram, j for en omgang så tidligt! Knus!!

• #4   30. jun 2014 Mit råd er kontakt en fertilitetsklinik - de har dine svar....

Og kæmpe cyber krammer

• #5   30. jun 2014 Jeg skal jo også have fat i en fertilitetslæge/klinik, men det var mere hvis nogen havde oplevet det på egen krop, eller vidste hvor man skulle henvende sig, og hvad man skulle spørge om.
    Hvis der er noget jeg har lært i min kamp mod cysterne er det, at man skal passe på med hvad man spørger hvem om, for indtil videre har alle de svar jeg har fået fra læger kun gjort situationen værre. Og så er tid ikke noget man skal undervurdere!
    Jeg skal til læge på onsdag for at kigge på de der klamme metal dimser der holder mig sammen, og havde også tænkt at spørge der, men er simpelthen så bange for at træde forkert.

Tusind tak for svar, og ikke mindst for knus og kram - Dem er der brug for i øjeblikket (:

• #6   1. jul 2014 Vil bare ønske dig hurtig og god bedring.. Og krydser fingre for at i på den ene eller anden måde får en lillebror/søster

Kommentér på:
Graviditet efter overgangsalderen

Annonce