{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.989 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af bog {{forumTopicSubject}}

Da jeg har PCOS og vi gerne vil have nr. 2, fik nr 1 med hjælp til ÆL.
Nå men jeg vil nu se om jeg kan selv, og har hørt at der er en bog som kan vejlede omkring kosten - "Spis dig gravid", men på samme side fandt jeg bogen "Vil du gerne være gravid - optimer din fertilitet på 12 uger", nu er jeg i tvivl om hvilken bog jeg skal købe, så vil hører om der er nogen herinde som kender bøgerne og kan fortælle lidt om dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af bog
  • Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #1   28. dec 2013 Spis dig gravid er virkelig god, og KISS kosten er årsagen (eller i hvert fald med årsag) til at vi nu venter os smiley
    Køb evt også "Spis dig rask" da der er en del flere opskrifter i..

    Jeg har også pcos, men ved hjælp af kiss-kosten gik jeg fra at have en cyklus på 60+ dage til 28 smiley og en positiv test smiley

    I mit tilfælde tog det dog ret lang tid før det hjalp - jeg har fibromyalgi, så min krop reagere ikke helt som man normalt ville forvente...
    Jeg (eller vi) har været i fertilitetsbehandling hos Bjarne Stigsby, og jeg mener det er omkring 25 % af deres patienter der bliver gravide på den naturlige måde, blot ved kostændring, indenfor 3 måneder smiley

    Held og lykke med projektet smiley Skriv endelig hvis du har spørgsmål til principperne, er ved at gå død i kostændringen eller andet !!


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #2   28. dec 2013 Håber det lykkes for jer, kan godt huske i kæmpede sådan med nr 1

  • #4   28. dec 2013 Spis dig gravid og kiss kuren har jeg kørt og tabt 31 kg sidste blodprøve var normal lige bortset fra mit insulin. Der findes nogle naturpiller som hvis man Googler dem er der flere med pco som er blevet gravide. De hedder Vitex agnus castus og kan købes i helsekost butikker.

  • Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #5   28. dec 2013 Nanna - det er vel bedre hvis man ka blive sin pcos kvit, og endda undlade at tage medicin? Ændrer man ik sin kost, så er der øget risiko for komplikationer under graviditeten og fødslen, og øget risiko for at få et barn med for højt insulinniveau med deraf følgende abstinenser - ik noget jeg vil byde hverken mig selv og slet ik mit barn !!

  • #7   28. dec 2013 Tusind tak for jeres svar, det gir helt klart stof til eftertanke smiley Jeg har i mellemtiden dog købt e-bogen "Vil du gerne være gravid?" og den ser spændende ud og man skal gå kronologisk til værks med de trin man skal lave og det kommer vist til at tage laaaang tid, så tænker lidt at jeg nok får købt "spis dig gravid" og den anden "Spis dig rask" da jeg gerne vil have ændret min kost ret hurtigt.

    Jeg har hørt om det der Methomin, men aldrig fra min læge, det er heller ik lige der jeg har fået den vilde info smiley og tør ik bare begynde på noget medicin uden lægen er med, men vil da hører ad hva lægen siger, ind til videre er jeg sendt til en gyn. da jeg ikk har haft mens i over et år og i den sidste måned har jeg tit ondt i underlivet, og det bekymrer mig lidt og ja så er både jeg og min datter skruk efter en baby smiley smiley

    Malene K: er godt nok meget overrasket over at du kan huske mig og vores kamp for nr 1, hun er lige blevet 3 år for 14 dages tid siden smiley smiley


  • #9   29. dec 2013 Ja, det plejer jeg os, men da jeg er under uddannelse til socialrådgiver og det jo koster dyrt i bøger, ønskede jeg mig i julegave gavekort til saxo.com og havde der en sjat tilbage efter at have bestilt bøger, så derfor købte jeg den her i dag, ellers er jeg heller ik den der står først i køen i boghandlen smiley smiley

  • #12   29. dec 2013 Ja og sys det er ret vildt at noget så udbredt ikke er mere bekendt fra lægernes side. Jeg fik af vide som 17 årig at jeg havde det og fik ik meget og vide om det og så en pjece om det. Nu er jeg 25 og infomationen er stadig mangelfuld.
    Jeg mener at jeg har set det der for nogle år siden smiley


  • #13   29. dec 2013 Hvis du bor på Sjælland så få en tid hos Bjarne stigsby i Tåstrup han er den førende indenfor pco og forskede også i det på riget også ham der har skrevet de to bøger. Så kan du få svar på alt og han har også fertilitetsbehandling på hans klinik.

  • #14   29. dec 2013 Jeg bor i Ribe, så der er desværre meget langt der over

  • #15   29. dec 2013 Prøv at ring og tal med dem de hjælper også gerne telefonisk hvis man har spørgsmål:)

  • #17   29. dec 2013 Nanna F: Okay, også fik du det bare? Man må vel ik tage det under en graviditet vel?
    Jeg har prøvet og tabe mig i mange år efterhånden og kan kun tabe 10 kg maks og så kommer de langsomt snigende igen, kvinderne i min familie har nemt ved at tabe sig og de har os den mening at det er da os nemt for mig trods min pco, så det stresser og frustrerer mig meget.


  • #19   29. dec 2013 Ja lige præcis, så lige de der youtube klip og der siger lægen jo os at det vi må spise fedt osv uden det gør noget. Det havde jeg ik lagt mærke til før, så det er da en ny vinkel på det hele og endnu en negativ drejning som du jo selv siger der er jo sukker over alt smiley
    Okay, det lyder klogt ik og gøre det, jeg vil også nødig risikere noget da.

    Ja det er det, troede os en overgang at min mor har det da hun kun har mig, men det viste sig at det var hendes eksmand som ikke kunne, og hun har ingen andre tegn på det ellers. men frygter da meget at min datter ska få det smiley


  • #21   29. dec 2013 Okay, øv da, de er en ret stor del af hverdagsmaden, nå men så må jeg finde alternativer.

  • #23   30. dec 2013 Jeg har også været på metformin men det har ingen effekt hvis man ikke spiser efter kiss kuren, metformin er sukkersyge medicin som kun skal tages en periode for at booste kroppen. Gør dig selv den tjeneste at købe spis dig gravid der står alt om mad og der er også opskrifter i.

  • #24   30. dec 2013 Jeg har en gruppe herinde der hedder spis dig gravid, som omhandler bogen og pco.

  • #26   30. dec 2013 Jo som skrevet tidligere har jeg tabt 31 kg og de sidste blodprøver viste normal hormonstatus hos mig, men jeg har kørt både piller og kur i samråd med min gyn. Jeg har taget metformin i små 2 år og er stoppet igen. Man får det jo kun en periode og ikke resten af livet, også skal man jo huske kontrol hvert 1/2 år for nyre og leverskader! Kan ikke huske hvor jeg læste det men nok på en pco side.

  • Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #27   30. dec 2013 Nanna F - så er du desværre ikke særlig godt informeret omkring sygdommen.. Jeg har netop gået hos Bjarne Stigsby, som er blandt de førende herhjemme indenfor PCOS og behandling af det..

    PCOS opstår grundet for højt insulinniveau (ikke nødvendigvis for højt i forhold til normalniveauet, men i forhold til hvad den enkelte krop kan klare) - dette påvirker så hormondannelsen, således at man danner for lidt østrogen og for meget testetoron.. Sådan kort fortalt smiley

    Jeg ved godt at man ikke tager Metformin under graviditeten - gjorde man det, ville man formentlig ikke have en øget risiko for diverse komplikationer.. Men det har man altså hvis ikke man får styr på sin PCOS..


  • #29   30. dec 2013 Noget af det du skriver er korrekt men det er de små receptorer som ikke er følsomme nok så det bliver lagret i stedet for jo metformin virker på alle med insulin problemer også derfor det er udbredt diabetes 2 medicin, og ved ikke at spise sukker så bruger det depotet og ved graviditet og pco- pcos er der forhøjet risiko for abort hvis man ikke holder sit insulin niveau nede.

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #31   31. dec 2013 Lene jeg husker dig fordi vi var gravide begge 2 dengang. Min mindste søn blev 3 i november ??

    Og så mener jeg faktisk vi skrev en del sammen dengang. smiley


  • #32   31. dec 2013 Spændende debat, men øv hvor er det træls at man ikke kan sige noget med sikkerhed og der er en masse gætterier smiley

    Malene K: Okay, ej jeg ka slet ikke huske det :S men min hukommelse er også møg dårlig smiley Ja, det passer jo meget godt, min datter er født i december og er os lige blevet 3 smiley


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #33   1. jan 2014 Hehe nej man skal da helle ikke huske alt, men så vidst jeg husker havde vi flere fælles interesser.. Kan det måske passe du havde hund eller hest?

  • #34   2. jan 2014 Nej det er rigtigt smiley
    Jeg har hund ja og interessen for heste, men har desværre ingen hest


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #35   3. jan 2014 Jamen så huskede jeg ikke helt forkert smiley

  • #36   9. jan 2014 Neej, du må da have en rigtig hukommelse smiley

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #37   9. jan 2014 Hehe, ja selvom den nu ikke er hvad den har været smiley

  • #38   9. jan 2014 Hehe jeg vil godt nok heller ikk prale af min hukommelse ??

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #39   10. jan 2014 Hehe nej det er lige som om den daler med alderen

Kommentér på:
Hjælp til valg af bog

Annonce