Anderledes kvalme? {{forumTopicSubject}}
For at starte ud, vil jeg sige, at min kæreste og jeg har prøvet - uofficielt - i omkring 5 år. Intet er sket, og vi har snakket om at blive testet.
I søndags havde jeg så en underlig kvalme. Vi havde holdt julefrokost om lørdagen, så gik ud fra at det var fordi jeg havde spist for meget, samt fået for meget sukker indenbors (ingen alkohol).
Det varede fra jeg stod op til jeg gik iseng, men mandag var det væk.
Idag (torsdag) kom det så igen - fra jeg vågnede til nu, hvor jeg er på vej i seng. Det er blevet værre her hen på aftenen. Så nu tror jeg ikke længere at det er pga. indtagning af mad.
Jeg har nemlig spist lidt i forhold til i lørdags, siden.
Det underlige er, at det er ikke en typisk kvalme. Det er ikke den der rundtosse-/køresyge-/søsyge kvalme. Istedet føler jeg mig sulten og mæt på samme tid, og har uro i maven - men ikke som at jeg skal til at kaste op (med mindre det bliver meget værre). Samtidig har jeg en grim bismag ved smagsløgene bagerst i ganen, der går ud af næsen - hvis det giver mening? Og den forsvinder ikke uanset hvor mange gange jeg børster tænder.
Jeg har været enormt træt på det sidste, og har sovet til middag 4-5 dage i træk. Idag er første hvor jeg har formået at holde mig vågen. Men har været der før med trætheden, så det er ikke noget jeg har tænkt over.
Nu tænker jeg så lidt om det kunne være graviditet. Jeg tør simpelthen ikke håbe på noget, men alle jeg har snakket med, råber "graviditet" som det første, endda uden jeg har nævnt trætheden.
Men mit hovedspørgsmål er egentlig - Hvordan føles kvalmen, når man er gravid (har aldrig selv stået der)? Er det som den typiske, eller kan nogen nikke genkendende til noget af dét jeg skriver?
maj 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69
Men men men... Det kan jo sagtens være et tegn på graviditet, den underlige ubeskrivelige kvalme havde jeg også før jeg opdagede at jeg var gravid, gik dog væk i uge 14, men der havde jeg også haft den konstant... Trætheden kender jeg også, kunne sove 8-9 timer om natten, og stå op og igen være ved at dejse om af træthed omkringfrokost tid. Sov rask væk 3 timers lur stod op og kunne så gå tidligt i seng fordi jeg simpelthen ikke kunne holde mig vågen.
Trætheden man dog også give udslag i vitaminmangel, tror det er især d vitamin mangel der kan vise sig ved træthed og så mangel på jern.
Mit råd vil være at teste når du når den dag din mens udebliver, hvis den altså gør det. Skulle testen være negativ ville jeg tage til lægen og blive henvist til undersøgelse og evt behandling for barnløshed.
Det er længe i har gået og prøvet uden der sker noget, så ville bestemt tage den mulighed i brug, så i kan få klarlagt om der skulle være et problem og hvad det er, når det er klarlagt kan i jo gå igang med en behandling som passer til jer.
Men ja, tag en test og se hvad den siger og så tag tingene der fra.
Krydser mine fingre for at det lykkedes for jer snart, og synes at det er så urimeligt at nogle par skal kæmpe sådan for at få ønskebarnet.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
Det kan være derfor, men det kan også bare være sygdom - eller et puds kroppen spiller dig. Jeg oplever fra tid til anden også den der mærkelige kvalme hvor man er sulten og mæt på sammen tid og mærkelig smag i munden. Oftest i forbindelse med sygdom, men ikke hvergang jeg er syg.
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
Jeg synes bestemt i skal blive testet hvis du ikke er gravid nu, det bliver jo heller ikke nemmere jo ældre man bliver, og hvis det er et stort ønske for jer at blive forældre, så synes jeg i skal få sat gang i undersøgelserne.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 171
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Igen er der gået 4 dage imellem min kvalme.
Det startede søndag, så kom det igen torsdag, og nu har jeg igen idag.
Havde godt nok også en smule i fredags, men slet ikke som i torsdags.
Og det er den der sære kvalme.
Er godt nok meget i tvivl om hvad det er. Ville jo ønske at det var graviditet, men tror bare slet ikke på det. Er dog bange for at det begynder at blive indbildsk, hvis jeg tænker for meget over det (ja, pt. ser jeg gravide maver og babier over alt).
Jeg har taget en del på, på det sidste, så det kunne være blodsukkeret den er gal med...
Har ikke taget nogen test endnu. Tror jeg venter til jeg ved at min mens burde have været. Desværre har jeg ikke holdt styr på det, så er faktisk ikke engang sikker på hvornår jeg havde sidst.
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 79
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
Anderledes kvalme?