{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

?? kan du hjælpe mig, med at regne ?? {{forumTopicSubject}}

nu skal i bare høre det er lidt rodet, men ja, jeg prøver at forklare...
den 17 okt kom min dejlige kæreste og jeg hjem fra ferie, jeg mener men kan ikke med sikkerhed huske ( er lidt tummelumsk for tiden ) om jeg havde min mens. der eller ugen efter men ca da..
så gik der ca 14 dage ( plus minus ) inden jeg rigtig kom igang med p-pillerne igen...

i torsdags havde jeg i et par dage haft meget ømme brystvorter ( har stadig ) og tisser mere end normalt.
jeg havde taget p-piller i ca tre-fire dage men valgte så at stoppe igen hvis nu jeg skulle være gravid, nu er der så gået tre dage uden piller, fredag kom der lige tre dråber blod og så ikke mere ingen ting idag lørdag...

jeg tog en test torsdag som var negativ, det er måske for tideligt ??
jeg er lidt forvirret, og kan ikke huske hvornår jeg skulle have mens.

er det nogen der er gode til at regne og måske kan gnnemskue, kabalen :O)

uhhh det er ikke så sjovt at gå rundt i uvished... men kan godt mærke jeg nok bliver skuffet hvis jeg ikke er gravid, trods det ikke er planlagt :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ?? kan du hjælpe mig, med at regne ??
  • #1   15. nov 2008 altså man siger jo at ÆL som regel ligger midt imellem to menses perioder.... men hos nogen ligger den før og hos nogen efter.... så man kan jo ikke rigtig vide.....
    men jeg ville nok vente nogen dage og så tage en test mere....
    og hvis den er negativ så vente til det er en mdr siden du tog den første pille og så tage den næste omgang (hvis du forstår hva jeg mener) smiley

• #2   15. nov 2008 den nåste omgang piller igen eller ??
    jeg havde en ide og hvis ikke jeg har fået min mens. inden mandag eller tirsdag smutter jeg til lægen og bliver testet, jeg snakkede med ham fredag og han mente han kunne se det allerede nu men tror han misforstod mig lidt :O)

• #3   15. nov 2008 det kan lægen meget nemt smiley læger forstår ikke så meget over tlf efter min mening smiley

men altså det jeg mener er... at hvis du bliver ved med at teste negativ (og lægen siger det samme) så ville jeg venter med at tage næste omgang af pillerne til den dag hvor du skulle tage dem hvis du havde taget dem fuldt ud nu.... ( ved ikke om det er nemmere at forstå ? ) =/

• #4   15. nov 2008 jo jo jeg forstår det godt, der er ikke andet for jeg har en test liggende ude i skuffen kan ikke rigtig finde ud af om det er spild at tage el igen i morgentidlig det er nok for hurtigt efter den anden ??

• #5   15. nov 2008 altså hvis du er gravid stiger dit hcg tal jo hele tiden..... og det kan jo være at det er højt nok til at testen viser positivt denne gang hvis er gravid smiley hjemmetest viser jo først positivt når hcg tallet når er det 25 eller 50...

men ville nok stadig lige tage til lægen for at få lidt mere vished... men jeg vil sige at det skader jo ikke at tage testen.... den kunne jo være god smiley

• #6   15. nov 2008 okay ja det kan jo ikke skade noget jeg tager i hvertfald til lægen mandag eller tirsdag, ved du hvad hcg (hvad er det egentlig ) tallet ligger på når man ikke er gravid...

• #7   15. nov 2008 altså hcg er vidst et specielt hormon man udskiller når man er gravid.... tror ikke det er der når man ikke er....

• #8   15. nov 2008 okay så blev jeg det klogere :O)

• #9   15. nov 2008 ja man skal jo lære noget nyt hver dag smiley ej jeg vidste også nada om graviditet inden jeg selv blev det..... men man får så mange brochure (staves?), foldere, pjecer, en bog osv at man faktisk ved ret meget om hvad der sker i og på kroppen smiley

• #10   15. nov 2008 jeg læser og læser men jeg er bare så forvirret nu og kan jo ikke huske hvornår jeg skal/skulle have min mens.

• #11   15. nov 2008 hvis du kom hjem d. 17. okt og havde mens en uge efter, så har du første mens dag d. 24. okt- ægløsning regner man ca 14 dage efter første mens dag, så er vi henne ved den 8. november for ægløsning, så går der ca 10 dage før mens kommer igen (+/- hvordan din ægløsning falder i forhold til din cylus, ikke alle har lige lane cyklus), men siger vi nu du har en cyklus på 28 dage, så skal din mens først komme d. 21. nov. igen, så kan du højest sandsynlig ikke teste allerede nu.

• #12   15. nov 2008 jeg begynte jo med pillerne sidste weekend og stoppede i onsdags igen skulle min mens så ikke komme uanset ?? hvis jeg ikke var gravid ??
    jeg kan ikke huske om jeg havde mens. da vi kom hjem eller ugen inden ??

• #13   16. nov 2008 Uanset hvordan du har fået rodet rundt med piller og mens skal der gå 14 dage fra din ægløsning før du kan teste. Så er det under 14 dage siden at I har sexet kan du nok ikke få svar endnu, så er det for tidligt.

Men hvis du havde mens 14 dage før du startede på pillerne burde du jo heller ikke starte på dem endnu da du skal starte med at tage piller på din første menstruations dag efter du har holdt pause med dem. Du må ikke bare gå i gang med at tage dem når du vil, så går der kage i din cyklus, for så passer det med at du er startet med at tage p-piller igen ca. der hvor du har ægløsning så du burde få mens 14 dage senere, men ved ikke helt hvornår du ville få hvis du er startet med dem der. Så er der nok gået lidt kage i det. Tror du må vente en uges tid og tage en test, for du kunne reelt godt været blevet gravid hvis du nåede at have ægløsning inden du begyndte på pillerne igen

• #14   16. nov 2008 dengang vi besluttede os til at jeg skulle stoppe på pillerne, der havde jeg taget piller regelmæssigt, præsis som man skal, og fik også min mens nøjagtig samme tid hver gang, i den sidste periode tog jeg dem kun 14 dage og stoppede helt med og tage dem, for så ville vi jo prøve lykken.

selvom jeg kun havde været på pillerne i 14 dage i den periode, der kom min mens nøjagtig de 4 dage efter jeg stoppede som ved en normal cyklus...

så du kan både ha lavet rod i det, men du kan også være gravid...

har du tænkt på hvad der skal ske hvis du er gravid, er det en fyr du har været sammen med længe og vil have barnet med så?

• #15   16. nov 2008 gravid termin 15. dec .

ja det er meget forvirrende :O) jeg ved ikke helt hvornår og hvordan det hele skal gå men jeg må slå koldt vand i bloden og holde spændingen i mig...

min kæreste og jeg er helt enige om at hvis der bliver et lille barn ud af det her, er vi også voksne nok til at stå ved det ansvar det er, vi elsker hinanden meget højt og hverken han eller jeg er i tvivl om vi skal være sammen til verdens ende...
    vi havde planlagt af smidde p-pillerne til september 09 og sker det nu er det også helt okay :O)
    vi har begge job og styr på tingene så det er bare alt det andet der bekymre mig lidt... jeg tog en test i morges og den er stadig negativ det er nu 5 dage siden jeg tog den sidste pille...

• #16   16. nov 2008 jeg tror som sagt ikke du kan måle det endnu hvis det er sket, men håber du kan forstå min beregning.,..

Kommentér på:
?? kan du hjælpe mig, med at regne ??

Annonce