{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Erfaringer fra fertilitetsklink?? {{forumTopicSubject}}

Vi har i længere tid nu forsøgt af få en mere, men det er ikke rigtigt lykkedes. Er dog gået over tiden 13dage den ene gang, men så fik jeg meget ondt og fik kort efter menustration.
Jeg har som lille haft kræft, og derfor er chancerne i forvjen små, det ved vi. Derfor skal jeg nu på fertilitetsklinik her 25. januar.
I brevet står der, at jeg skal have foretaget en scanning af æggestokke og livmoderen.
Men vil egentlig høre, er der nogen der har erfaringer med den slags? hvad sker der, som næste skridt, hvis jeg har meget få æg? Hvor hurtigt går tingene og hvordan er processen.
Jeg er selvfølgelig ret nervøs for, at de siger der ingen æg er mere, men så tager vi det hele derfra.
Håber på lidt råd.
Jeg hører under det offentlige, så skal heldigvis ikke selv betale. Og er meget modstander af den nye lov.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer fra fertilitetsklink??
  • #1   30. dec 2010 Ville lige sige held og lykke med det hele smiley
    En scanning af æggestokke og livmoderen kan vel være hvor de scanner dig indenvendigt for at se hvordan det ser ud med æg og alt det der.. eller er det en HSG du skal ha lavet???

Ved ikke så meget om det, men tænker lidt at man kan vel ikke have for få æg??? Der skal jo kun 1 æg til at gøre en gravid.. jeg har da kun haft de der 2 æg når jeg blir insimineret.. og mener faktisk at jeg kun havde 1 æg da jeg blev insimineret.. så vi kan håbe at du producerer æg så i kan starte i behandling smiley

I det nye år skal vi også betale for behandling i det offentlige det er bare så øv smiley

Håber du kunne bruge mine svar til lidt smiley Held og lykke med det.. smiley

• #2   30. dec 2010 Øhmmmm den nye lov gælder ALLE så er ked af at sige det samme som lizette men betale skal i selv på trods af at det er det offentlige.

Nu har jeg omkring 2 år bag mig med fertilitetsklinik og skulle mene at hvis bare du har et enkelt æg så kan det lade sig gøre, det kan jo være at din ægløsning ligger helt anderledes end du forventer og at det er derfor det ikke er lykkedes jer endnu.

• #3   30. dec 2010 Jeg har fået af vide, ved telefonsamtale, af fordi der er en grund til jeg nok ikke har haft held med det endnu, betaler det offentlige. Jeg blev henvist i oktober i år, og det er pga. kræften jeg muligvis ikke har nogen æg der virker. I hvert fald, har jeg fået af vide, at hvis der er nogen, er de "brugt" op når jeg runder 30 år ca.
    Men nu må jeg se, hvordan det hele kommer til at gå.

Jeg ville dog gerne høre lidt om,hvordan jeres erfaringer er med hvordan det foregår? hvordan foregår det, hvis man får taget æg ud og hvornår/hvordan, når de skal ind igen?
    Jeg regner selvfølgelig med af få det hele af vide deroppe. Men det er alligevel rart at vide lidt på forhånd.

• #4   30. dec 2010 Den nye lov glæder selvom man er henvist inden den træder i kraft - selv dem som er igang nu og først skal have æg op eller noget næste år skal betale. så det er desværre ikk muligt at undgå den nye lov - men du kan da være heldig at du er for "syg" og de vil hjælpe selvom du nok ikk skal håbe for meget på det desværre smiley

Men hvis man skal have lavet sådan en gennemskylning eller hvad man siger af hele underlivet - så gør det lidt ondt mens de gør det - så ser de på en scanner om væsken kommer alle steder og at der ikk er lukket nogen steder. fordi hvis der er lukket kan man ikk bare INS fordi så møder æg og sæd ikk på det rigtige sted osv.
    hvis man skal have taget æg ud - så bliver man sat på hormoner til ens "æg" blære er store nok. Når de så er store nok skal man have suget æggene ud af blærene og det gør ONDT - men man få smertestillende. så bliver de befrugtet med mandens sæd samme dag - 2 døgn efter ( æg ud fredag og æg op søndag feks) skal man ringe og høre om de er blevet befrugtet og så får man lagt 1 æg op - det gør ikk ondt. og så venter man lige 14 lange dage inden man få taget blodprøve og så skal man lige vente nogle timer inden man kan få svaret på selve den blodprøve..

• #5   30. dec 2010 Hvor vidt der er med egen betaling eller ej er op til staten, jeg mener også der er "huller" som gør at har man haft en sygdom eller lignende får man betalt det. Men lad nu den ligge.

Da vi skulle have vores første barn foregik det også ved fertilitets behandling. Jeg kom på nogen hormonbehandlinger for at fremme æg produktiviteten og de kunne tage 13 pæne æg ud. Det var min mands sædkvalitet der var for ringe til det kunne lykkedes os.

Fra 1 besøg til jeg blev gravid gik der ikke mere end 3 måneder. så det gik pænt stærkt. smiley

Vi var i Odense og få det ordnet. smiley

• #6   27. jan 2011 Vil da lige opdatere. Jeg får dækket medicin men skal betale for behandlingerne på klinikken. og medicinen er fordi jeg er i Danmark gruppe 1. De dækker 100%.
    Jeg synes ikke scanningen var noget. Det viste sig, at der er æggestokke, de er dog små, og der er æganlæg, men de er sovende. Så vi er startet på blodprøver og bagefter skal jeg i hormon behandlinger - for at få gang i æggene og ægløsninger. Og derefter insimineres, for a se om det kan lykkedes på den måde.
    Så nu må jeg bare vente og vente...

• #7   28. jan 2011 Godt med en opdatering Mie...
    Krydser fingre for jer og at behandlingen kan hjælpe jer..

Må jeg være nysgerrig at spørge hvordan man blir medlem af danmark gruppe 1? er det dyrt?
    Tænker mere hvis vi når dertil at skulle i hormon behandling så er den jo god at have..

Held og lykke til jer smiley

Kommentér på:
Erfaringer fra fertilitetsklink??

Annonce