1.751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

ungt par ungt par

Hej derude smiley
Min kæreste og jeg har længe talt om at få børn sammen, men da vi jo er to piger er det lidt sværer smiley
men vi har snakket med en klinik om det, og vi er velkomne der, så vi skal til en samtale om nogen uger.
er der nogen af jer som har været på en fertilitetsklinik som unge forældre? smiley

Min kæreste er uddannet pædagog til sommer og jeg skal starte som maler til januar plus min kæreste har arbejde i post danmark, vi bor i eget hus, og har derfor stabilitet og penge har vi, men ikke til dyre mærketing smiley
er der nogen af jer som har lavet et budget hvori har lagt ind hvad i bruger på baby om måneden? smiley

knus Rikke og Mie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ungt par
  • #1   5. nov 2010 altså nu er jeg gravid og det var ik planlagt men mig og kæresten kommer til og sidde stramt i det så vihar lavet bugetter mht klinikken har jeg ingen erfaring med

• #2   5. nov 2010 Det er meget forskelligt hvad vi bruger smiley

Alle "starttingene" fik vi af familien.. Der er en anden lesbisk herinde der prøver på at få barn, jeg kan lige se om jeg kan finde hendes bruger smiley

• #3   5. nov 2010 http://www.babygalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=8234

Her er hun smiley

Jeg ved dog ikke om sådan en klinik vil hjælpe hvis man er ung, og jeg ved ikke om den der ikke er gravid kan skrives på som far med det samme, eller om hun skal adobtere barnet når det er født (hvordan det foregår ved jeg heller ikke)

• #4   5. nov 2010 og hende her http://www.babygalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=5690

• #5   5. nov 2010 tak for links! smiley
    har set dem.

vi har fået grønt lys på klinikken til at komme igang, men vi er lidt usikre mht. hvor meget vi skal ligge til side smiley

• #6   5. nov 2010 Det er ikke til at vide, det kommer jo an på hvordan i vil starte ud smiley

Vil i låne/arve fra familien (klart det billigste), vil i købe brugt fra andre, vil i købe nyt eller vil i købe nyt der kun er kendte mærker..

• #7   5. nov 2010 vi er til brugt, men pænt og nyt smiley
    så det kan man jo gøre forholdsvis billigt!! smiley

udover det vil der være to mormødre som vil forkæle det her lille ønskebarn til op over skyerne! smiley

• #8   5. nov 2010 Hehe det vil de fleste bedsteforældre smiley

• #10   5. nov 2010 Nu er jeg heteroseksuel, men mig og kæresten har fået hjælp og vi er 23 og knap 24. Jeg blev heldigvis gravid ved 1. insemination så vi var ikke i behandling ret lang tid. Men hvad er det du gerne vil høre af erfaringer?

Men dejligt for jer at i skal til og igang:). Og mht økonomi.. så er min holdning, at så længe du har en fast indtægt og laver nogle budgetter, så finder man altid ud af det. Har du et sundt og fornuftigt grundlag, kan det ikke være bedre:)

• #12   5. nov 2010 Tanja
    Ja gid det var så vel smiley

• #13   5. nov 2010 Vi er to piger og har fået en datter igennem insemination smiley det var mig der er ugle smiley

tina som der linkes til har ikke fået børn igennem behandling, men sammen med hendes x-kærester (mænd) så hun ved sikkert ikke en masse om behandlingen smiley Men hun er super flink ellers smiley

• #14   5. nov 2010 ^^ Ihh tak Søde - du nu også vældig flink smiley ^^

Nej , jeg kender som sagt ikk så meget til selve behandling - Men vi har dog været i dialog med OUH's fertallitets klinik , da vi regner med at skulle igang til næste år en gang -Og via et andet lesbisk par vi kender (som har barn sammen) har vi fået fortalt/forklaret alle regler omkring adoption osv. -Så er da en smule inde i det ;D

Men hvis der er noget du vil vide er i da velkommen til at skrive Rikke og Mie smiley

• #15   5. nov 2010 *Tina* Youre welcome smiley

• #16   5. nov 2010 Vi har budget over hvad det koster om måneden at ha børn (vi har så 2) Vi bruger ca 550 kr om måneden til bleer & vådservietter/skumklude, 2600 kr om måneden på dagplejeplads når lillesøster starter i dagpleje bliver det yderligere 1300 kr om måneden (der er søskende rabat) Da vi fik den store pige steg vores madbudget ca. med 500 kr efter hun var 1 år også er der jo ting som tøj, sko og diverse tror i gennemsnit vi bruger 1000 kr om måneden på hver.. Men det er jo kun i gennemsnit normalt gemmer vi jo de børnepenge vi får hver 3 måned og bruger på det..

Men ellers har det for os kostet i gennemsnit 4375 kr om måneden pr barn hvoraf de 1000 kr er penge vi jo får igen hver 3 måned.

Da vi fik den første købte vi babyudstyr for 7000-8000 kr, men vi arvede også en del og gik efter tilbud så det kan sagtens lade sig gøre selvom man ikke har super mange penge..

• #17   5. nov 2010 tak for svar alle sammen smiley

Tina: årh hvor spændende med at i skal begynde smiley håber alt går godt.

flamingotrip: hvilken klinik brugte i?
    og er du ikke også inde på bf? smiley

• #18   5. nov 2010 Jo er jeg da.. -vi brugte odense ivf.. spørg endelig

• #19   6. nov 2010 Min kæreste og jeg er også i gang med behandling - vi er også to piger;) Mht behandling har vi været i gang med 6 IUI som desværre ikke er lykkes, og nu er vi i gang med IVF på Skejby smiley Spørg endelig hvis der er noget! Held og lykke..

• #20   8. nov 2010 husk på i skal have været gift eller boet sammen 2½ år før i kan adoptere uanset om navnet står på papiret eller ej...

Vi var nemlig egentlig gået fra hinanden i foråret , og der var intet at gøre. Fik en advokat til at kigge på papirerne og det hele da det var et rimeligt voldsomt brud. smiley

• #21   9. nov 2010 Vi har boet sammen i over 2½ år, så der er der ikke noget problem!
    Hvor mange insemineringer skulle der til, før I blev gravide?
    Vi hedder forresten MieC og RikkeV på Boyfriend.dk smiley

• #22   9. nov 2010 Vi var heldige... 2. insemination gav bonus smiley så det var vel omkring 6000 kr hvis man selv betaler. inkl. det der ægløsnings indsprøjtning man skal sprøjte ind i huden...

Jeg har på et tidspunkt været igang med noget der skulle være en serie af artikler men synes det var ret kedeligt da jeg var kommet igang. Men her er lidt info om vores forløb;

http://aniston.dk/gravid-paa-tid-to-streger.15924.ahtml

Kommentér på:
ungt par

Annonce