{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.626 visninger | Oprettet:

Solsikken .
Solsikken .
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Mens, ægløsning ... {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nu vil jeg prøve ikke at male fanden på væggen eller gå i panik eller noget som helst.

Kæresten og jeg er igang med projekt baby - smed pillerne i slutningen af juni måned, og der gik lidt nok halvanden måned inden min mens kom. Efterfølgende har den været regelmæssig med 28 dage.

Vi har ikke sådan forsøgt at knalde ved ægløsning, da det egentlig passede bedre ind at gå igang med projektet til oktober måned.

Nå, men jeg tænkte så, at jeg i det mindste denne her gang kunne prøve at tage en ægløsningstest. Jeg har godt nok kun taget 2 - de sidste 2 dage i den frugtbare periode (jf. beregning på nettet d. 22.09 og 23.09). Jeg har haft menslignende smerter, som man jo siger kan mærkes som ægløsning. Men men, de 2 tests har været negative. Ved godt at det er lidt til grin i og med, at jeg jo burde have testet i de forgående dage, men troede jo, at i og med at jeg fik disse smerter, så måtte det da være ægløsning.

Nu kan jeg ikke lade være med at tænke på, om jeg så har mens uden ægløsning - kan godt høre at det er liiidt rigeligt tidligt at tænke i de baner, hehe - og jeg har selvfølgelig tænkt, at næste gang så vil jeg begynde at teste langt tidligere. Undrer mig bare over disse menslignende smerter - der er 9 dage til, at jeg skal have mens.

Når tankerne kommer ned på skrift, så kan jeg godt se, at jeg nok bare skal tage den med ro.

Men andre der kan forklare de menslignende smerter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mens, ægløsning ...
  • #1   24. sep 2009 jeg sidder i præsis samme situation.
    Jeg skal have mens om 10 dage og i følge begregninger på nettet og min bedste overbevisning i forhold til at undersøge sig selv... så skulle jeg have haft ÆL... men i dag har jeg haft sådan lidt kniben i den ene side af underlivet. Kommer og går.. og jeg aner ikke hvad det nu er for noget. Synes jo ikke det kan passe at det er ÆL så sent i perioden, dag nr 23...

• Solsikken .
    Solsikken . Tilmeldt:
    aug 2009

#2   24. sep 2009 Sofie: Mine smerter kommer så der hvor jeg ifølge beregninger skal være i min mest frugtbare periode - eller dvs. de sidste 2 dage i den frugtbare periode. Jeg synes sgu, at det er mærkeligt, at jeg så ikke kan teste positiv. Jeg har også den der kniben i den ene side, som du beskriver. Jeg har så læst, at man ikke nødvendigvis kan regne med, at ens menstruation kommer på samme tidspunkt hver måned, - men undrer mig bare over de smerter. Jeg synes heller ikke, at jeg har det der ægløsningsudflåd. Bliver bekymret selvom det er så tidligt i forløbet og projektet.

• Solsikken .
    Solsikken . Tilmeldt:
    aug 2009

#3   24. sep 2009 "at ens menstruation kommer på samme tidspunkt hver måned," - der skulle stå at ægløsningen ikke nødvendigvis kom på samme tid hver måned.

• #4   24. sep 2009 nej det kan du have ret i, men jeg synes så bare at jeg har haft det æl. udflåd. Men jeg bliver sgu også i tvivl. Men jeg har aldrig prøvet de der æl tests, det har aldrig været nødvendigt herhjemme.

Men vi skal sikkert bare tage at slappe af smiley

• Solsikken .
    Solsikken . Tilmeldt:
    aug 2009

#5   24. sep 2009 Sofie: Ja, det kan også være, at man tænker for megt over det. Har heller ikke været 100 % obs på det udflåds-halløj, men næste gang så tror jeg, at jeg begynder at teste, når min menstruation er slut. Det er fandme træls at bekymre sig om alt det her smiley
    Men ja, vi skal nok bare slappe af smiley

• #6   24. sep 2009 men nu jeg tænker over det.. havde nemlig også nogle strækagtige smerter i går.. og sidst inden jeg vidste jeg var gravid oplevede jeg det samme. Mon det kunne være noget med når ægget vandre eller sætter sig.. ja jeg ved det sgu ikke, det er bare svært at lade det ligge..

• #7   24. sep 2009 altså jeg har været meget obs på hvornår jeg skulle have ÆL for vi er jo lige startet op igen, efter jeg i nogle måneder har haft det ret svært psykisk. Så nu hvor det går bedre igen, så bagyndte vi projekt baby igen.

• Solsikken .
    Solsikken . Tilmeldt:
    aug 2009

#8   24. sep 2009 Måske du skulle prøve med ægløsningstests for at se, om det så giver positivt udslag.

Jeg har jo været gravid for 8 år siden (som 21 årig), men fik en abort, da det ikke var planlagt og jeg var på p-piller. Så har jo en idé om, at jeg godt kan blive gravid, men der kan jo ske meget på 8 år, som kan ændre situationen.

• #9   24. sep 2009 Jeg blev gravid første gang jeg havde ægløsning efter p-pille stop og jeg kunne mærke min ægløsning. Den mærkes nu ikke som mens smerter, men i stedet bare som en smerte i den ene side. Dagene efter min ægløsning havde jeg så mens-lignende smerter, hvilket var fordi at jeg var blevet gravid. Så det kan jo også være at I har ramt ægløsningen og at du så er blevet gravid, men at ægløsningen har været d.20-21?

• Solsikken .
    Solsikken . Tilmeldt:
    aug 2009

#10   24. sep 2009 Julie - Ja, det har jeg også tænkt lidt - og der er jo ikke andet at gøre end at vente på om mens udebliver og så teste. smiley

Det er bare nemt lige at få kørt en stemning op inde i sig selv og så blive bekymret. Så jeg må bare vente og se, hvad der sker.

• #11   24. sep 2009 ja, jeg ventede også spændt i et par uger smiley
    Men held og lykke med at det er lykkes smiley

Kommentér på:
Mens, ægløsning ...

Annonce