STORT dilemma - søger gerne råd {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder i en tidsbestemt stillingen som slutter omkring juli, min chef har hele tiden lovet at han vil fastansætte mig, men der er konstant noget der holder ham tilbage for at lave en kontrakt til mig....lige nu er det finanskrisen....
Så det er kun en mundtlig aftale......
Første problem er så bare at i forbindelse med lånomlægning osv. vil banken meget meget gerne se en kontrakt......det har jeg sagt til chefen flere gange men han siger bare at hun kan ringe....til ham.
Andet problem er så bare, at vi jo skal til i behandling for barnløshed, og det har indtil nu betydet en masse hvide løgne - det er hver dag at jeg må pynte på sandheden......Hvilket er mega hårdt efter det ca. har stået på i 6 mdr. jeg føler jeg lever på en løgn - det påvirker mig meget psykisk efterhånden....
Jeg er jo også berettetiet til lov fravær, i forbindelse med behandling, men i stedet bruger jeg mine fridage...
Skal jeg søge nyt arbejde - og satse på jeg når at være ansat i 9 mdr. inden vi bliver forældre så vi er sikret løn under barsel?
Det skal lige siges at hele tiden har holdt på at han ikke synes jeg har skulle søge efter andet arbejde....men ihhhhh...... Det kan man så betragte som naivitet eller loyalitet - men det har jeg heller ikke gjort......
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 176 Svar: 1.562
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 608
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jeg kan godt forstå at det er hårdt, og at du ikke fortæller chefen det, ja det er der delte meninger om, men jeg mener det er okay, du er jo ikke gravid ,
Betina J, jeg troede det hed sig at man skal oplyse arbejdsgiver et vist antal uger inden forventet barsel ?
jul 2008
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
fra www.dinbarselsorlov.dk
Hvem Meddelelse om Senest
at du er gravid, og hvornår du regner med at begynde din barselsorlov. 3 måneder før forventet fødsel skal du underrette din arbejdsgiver.
.
jul 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
vi skal vel for pokker ikke bombes tilbage til stenalderen og straffes for at få børn !!!
systemt er netop lavet sådan for at beskytte gravide imod uberettiget fyring, fyring som kun bunder i at man "tillader2 sig at blive gravid.
jeg ville helt sikkert selv vælge at sige det tidligt , det er ikke det, men vi ved jo ikke altid hvornår vi får børn , det ville vel være godt åndsvagt at sige " vi planlægger et barn" og så går der 2-3 år inden det lykkes.
aug 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.298
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal informere min chef om at vi prøver at blive gravide - der kan jo gå flere år, hvis det overhovedet lykkes...... Det ville da være dumt, for så er det da nemt at slippe af med mig pt. med finanskrise og sådan....
Og som du også er blevet rettet - så har man ikke pligt til at fortælle noget - før senest 3 mdr. før..... Jeg ville så aldrig skjule det så længe......
Virksomhederne får faktisk også stort tilskud til kvinder på barsel - så så voldsomt er det jo heller ikke. De har selvfølgelig oplæring og løn til en evt. vikar.....
Jeg føler bare ikke, jeg skylder nogen at fortælle dem, at vi prøver at blive gravide, da de er da min sag. Min problematik ligger bare i at nu skal vi til i behandling og så bliver der da kun flere hvide løgne....Og det piner mig som person - da jeg er et ærligt menneske....
videre ved jeg ikke om det vil mere klogt at flyve videre...
Betina: nej jeg er ikke bange for at sige sandheden - men ved næsten med sikkerhed at hvis jeg gør det - så vil konsekvensen være at min chef glemmer hvad han har lovet mig gentagende gange, og lader kontrakten udløbe til juli......Og det er sku da undskyld mig for dumt......
Hvorfor skal han have lov til at smutte for et løfte, som han er har givet mig så mange gange - fordi jeg måske bliver gravid på et tidspunkt......Han må da vide at kvinder i min alder uden børn højst sandsynligt skal have nogen indenfor den nærmeste tid......
Han roser mig og glad for det arbejde jeg udføre - og det skal da ikke fejes væk, fordi jeg på et tidspunkt måske stå med en positiv test............................
---------------------------------------
Tak for alle jeres svar......
Der er mange sider af sagen....banken vil gerne se en kontrakt, og jeg ville gerne der var rene linier, når vi nu skal i gang med behandling, men jeg ønsker da ikke at miste en stillingen jeg har passet godt i et år, fordi vi prøver at blive forældre......
Tror jeg vil holde øjnene åbne efter stillinger, og så ellers fortsætte med kortene helt ind til kroppen...
apr 2008
aug 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.298
apr 2008
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
apr 2008
Jeg kan egentlig godt se det - men ikke bruge det til en skid
apr 2008