{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

STORT dilemma - søger gerne råd {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder i en tidsbestemt stillingen som slutter omkring juli, min chef har hele tiden lovet at han vil fastansætte mig, men der er konstant noget der holder ham tilbage for at lave en kontrakt til mig....lige nu er det finanskrisen....
Så det er kun en mundtlig aftale......

Første problem er så bare at i forbindelse med lånomlægning osv. vil banken meget meget gerne se en kontrakt......det har jeg sagt til chefen flere gange men han siger bare at hun kan ringe....til ham.

Andet problem er så bare, at vi jo skal til i behandling for barnløshed, og det har indtil nu betydet en masse hvide løgne - det er hver dag at jeg må pynte på sandheden......Hvilket er mega hårdt efter det ca. har stået på i 6 mdr. jeg føler jeg lever på en løgn - det påvirker mig meget psykisk efterhånden....

Jeg er jo også berettetiet til lov fravær, i forbindelse med behandling, men i stedet bruger jeg mine fridage...

Skal jeg søge nyt arbejde - og satse på jeg når at være ansat i 9 mdr. inden vi bliver forældre så vi er sikret løn under barsel?

Det skal lige siges at hele tiden har holdt på at han ikke synes jeg har skulle søge efter andet arbejde....men ihhhhh...... Det kan man så betragte som naivitet eller loyalitet - men det har jeg heller ikke gjort......

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STORT dilemma - søger gerne råd
  • #1   6. maj 2009 Puha, den er godtnok svær. Kan godt forstå at du ikke kan holde til det psykisk, men hvorfor har du ikke bare fortalt ham at i var igang med behandling?? Og hvis han virkelig ikke vil med af med dig, så kan du vel godt gå ham lidt på klingen og sige at du er nød til og finde noget andet arb. når han ikke vil gi dig en kontrakt, og hvis han stadig ikke vil så ville jeg finde et andet sted og være. Held og lykke med det.

• #2   6. maj 2009 Du skal oplyse din arbejdsgiver så snart du er gravid eller inden for de første 3 måneder af graviditeten. Er du bange for han fyrer dig siden du ikke siger sandheden som den er? Jeg personligt ville blive rande hvis jeg havde nogle ansat og de ikke sagde tingene som de var men bare skjulte det og bare ventede på en fastansættelses kontrakt for at fortælle at hun var gravid.

• #3   6. maj 2009 syntes du som maria c siger , skal sige at du må finde noget andet hvis du ikke kan få en kontrakt.
    jeg kan godt forstå at det er hårdt, og at du ikke fortæller chefen det, ja det er der delte meninger om, men jeg mener det er okay, du er jo ikke gravid ,

Betina J, jeg troede det hed sig at man skal oplyse arbejdsgiver et vist antal uger inden forventet barsel ?

• #4   6. maj 2009 Nej Maiken, man har skam pligt til at oplyse det tidligt i graviditeten.

• #5   6. maj 2009 JEg vil sige at du skal tænke på dig selv, hvad er bedst for dig, du kan jo begynde at søge nyt arbejde og håbe på at du finder noget nyt, for der er ingen der tager hensyn til dig!!

• #6   6. maj 2009 Betina , der kan man bare se (:

• #7   6. maj 2009 Jeg ville sige til min chef på en pæn måde t får jeg ikke en kontrakt inden en uge, så stopper jeg der i juli... Så kan du jo begynde at søge nu...

• #8   6. maj 2009 Betina J. det er ikke korrekt at man skal oplyse det så tidligt som mulig, man skal oplyse det SENEST 3 mrd før forventet barsel hvis man går fra 4 uger før - der er ikke et lovkrav der siger tidligere.

fra www.dinbarselsorlov.dk
    Hvem Meddelelse om Senest

at du er gravid, og hvornår du regner med at begynde din barselsorlov. 3 måneder før forventet fødsel skal du underrette din arbejdsgiver.
    .

• #9   6. maj 2009 Ja så burde loven ski laves om så chefen kunne frit fyre en hvis man er ansat i graviditeten uden at oplyse det og har overstået de 3 månederes prøvetid for alle ved jo at det er meget økonomisk hårdt for et firma at have en på barsel

• #10   6. maj 2009 så må firmaet jo tegne en forsikring - eller lade være at ansætte kvinder i den fødedygtige alder.
    vi skal vel for pokker ikke bombes tilbage til stenalderen og straffes for at få børn !!!
    systemt er netop lavet sådan for at beskytte gravide imod uberettiget fyring, fyring som kun bunder i at man "tillader2 sig at blive gravid.

jeg ville helt sikkert selv vælge at sige det tidligt , det er ikke det, men vi ved jo ikke altid hvornår vi får børn , det ville vel være godt åndsvagt at sige " vi planlægger et barn" og så går der 2-3 år inden det lykkes.

• #11   6. maj 2009 jeg ville sige til chefen, at jeg ville have en kontrakt, for ellers begynder du at lede efter nyt arbejde... Du er jo ikke sikret, når det kun er mundligt...

• #12   6. maj 2009 Betina J: tak for dine svar, men må indrømme at jeg ikke helt kan følge din tankegang.....

Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal informere min chef om at vi prøver at blive gravide - der kan jo gå flere år, hvis det overhovedet lykkes...... Det ville da være dumt, for så er det da nemt at slippe af med mig pt. med finanskrise og sådan....

Og som du også er blevet rettet - så har man ikke pligt til at fortælle noget - før senest 3 mdr. før..... Jeg ville så aldrig skjule det så længe......

Virksomhederne får faktisk også stort tilskud til kvinder på barsel - så så voldsomt er det jo heller ikke. De har selvfølgelig oplæring og løn til en evt. vikar.....

Jeg føler bare ikke, jeg skylder nogen at fortælle dem, at vi prøver at blive gravide, da de er da min sag. Min problematik ligger bare i at nu skal vi til i behandling og så bliver der da kun flere hvide løgne....Og det piner mig som person - da jeg er et ærligt menneske....

videre ved jeg ikke om det vil mere klogt at flyve videre...

Betina: nej jeg er ikke bange for at sige sandheden - men ved næsten med sikkerhed at hvis jeg gør det - så vil konsekvensen være at min chef glemmer hvad han har lovet mig gentagende gange, og lader kontrakten udløbe til juli......Og det er sku da undskyld mig for dumt......

Hvorfor skal han have lov til at smutte for et løfte, som han er har givet mig så mange gange - fordi jeg måske bliver gravid på et tidspunkt......Han må da vide at kvinder i min alder uden børn højst sandsynligt skal have nogen indenfor den nærmeste tid......

Han roser mig og glad for det arbejde jeg udføre - og det skal da ikke fejes væk, fordi jeg på et tidspunkt måske stå med en positiv test............................

---------------------------------------

Tak for alle jeres svar......

Der er mange sider af sagen....banken vil gerne se en kontrakt, og jeg ville gerne der var rene linier, når vi nu skal i gang med behandling, men jeg ønsker da ikke at miste en stillingen jeg har passet godt i et år, fordi vi prøver at blive forældre......

Tror jeg vil holde øjnene åbne efter stillinger, og så ellers fortsætte med kortene helt ind til kroppen...

• #13   6. maj 2009 K..: Jeg har sagt flere gange at jeg vil begynde at søge andet - men så kommer den bare nej det er dumt for vi fastansætter dig jo.....Sagde det sågar igen i dag.....men får samme svar

• #14   6. maj 2009 kan godt se at det er lidt svært, men når han siger, at de fastansætter dig, si': fint, så laver vi kontrakt nu smiley

• #15   6. maj 2009 Det har jeg også sagt og svaret er det kan vi ikke nu, men senere ....Hvornår? Vi tror det bliver inden juli..

• #16   6. maj 2009 Du bliver nødt til at ahve den kontrakt i hånden... Hvis de er så glade for dig, hvorfor så ikke bare lave sådan en?? Må indrømme at jeg synes det er en mærkeluig opførsel din chef har, jeg tænker ihvertfald på, hvad der er i vejen siden han ikke vil skrive den kontrakt...Der er noget uldent over det, er jeg den eneste der synes det?

• #17   6. maj 2009 Han siger at han ikke kan give mig kontrakten nu, da lige har været fyrings runde, besparelse er i højsædet.....Og det er ikke bare noget han kan gøre, det skal sendes op i systemet - og så mener at vil blive afvist på nuværende tidpunkt og kunne give uønsket fokus på vores afd.

Jeg kan egentlig godt se det - men ikke bruge det til en skid

• #18   6. maj 2009 Jeg føler at jeg halser efter en stor lækker gulerod - og ved ikke om jeg nogensinde får lov at tage min bid...

Kommentér på:
STORT dilemma - søger gerne råd

Annonce