{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.607 visninger | Oprettet:

Pige på 4 år, Blefri om natten?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:-)
Min datter på 4 år har været Blefri om dagen i næsten 1 år nu, hun har været en smule svær at få til at gå på toilettet:-/
Nu er det så lykkedes og hun er så dygtig til det. MEN hun tisser i sengen om natten og jeg syntes hun er for stor til ble, hvordan har i vænnet jeres fra??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pige på 4 år, Blefri om natten??
  • #1   3. jan 2014 har for Marie ikke noget og drikke en time før hun skal i seng og hun er tør om natten

• #2   3. jan 2014 Hvis hun har brug for ble om natten, så kan jeg ikke se et problem i det. Lige pludselig kommer der en tid, hvor bleen er tør om morgenen og så er det tid til at smide den.
    Min datter på 4,5 har længe sovet uden ble, men der er stadig perioder, hvor hun ikke vågner, når hun skal tisse og i de perioder løfter vi hende ud for at tisse inden vi voksne går i seng.

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #3   3. jan 2014 Min er 4 1/2 år og har stadigvæk ble på om natten, hun har været ble fri siden hun var 2 1/2 år. Men er ikke parat til at slippe den om natten. Det skal nok komme, alle smider jo ble på et tidspunkt smiley

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #4   3. jan 2014 Hvorfor er hun for stor til ble om natten??

• #5   3. jan 2014 Jeg synes bare I skal fortsætte med at give ble på til natten. Det skal nok komme på et tidspunkt smiley

• #6   3. jan 2014 min datter smed også bleen som tre-årig, men først nattebleen da hun var ca. 5½. om hun var for stor eller ej, var jo ikke noget jeg kunne afgøre. hun sov meeeget tungt om natten, så hun ænsede slet ikke at hun tissede. vi prøvede nogle gange med at vi tog hende úd og tisse inden vi gik i seng, men hun tissede alligevel og så måtte vi have den på alligevel. hun skal nok blive klar, giv hende tid i stedet for at give hende nederlag ved hele tiden at vågne op våd af tis. det er hendes behov før dit som mor.

• #7   4. jan 2014 Ok kan høre at jeg må væbne mig med tålmodighed og se tiden an:-) syntes bare at det var ved at være tid, når nu hun holdt den om dagen:-) tak for alle besvarelserne:-)

• #8   4. jan 2014 har en kollega som har en søn der er nattevæder, han er lige blevet 9 år, og har lige smidt bleen om natten, han har simpelthen ikke kunne styre det før nu, hvor han stadig har uheld, men nu VIL han bare ikke mere.. jeg har også en nabo som har en søn på 5 år, han har også stadig ble på om natten, jeg kan ikke se noget galt i det hvis de har brug for det... vores søn var knap 3 år da bleen røg både om dagen og om natten, men det er også bare gået enormt nemt med ham, og han havde været tør om natten i et års tid tror jeg, han kom selv og sagde at han ikke ville have ble på mere, hverken dag eller nat, og so be it, han var klar og det skal din datter også nok blive..

• #9   4. jan 2014 Vores datter havde også meget svært ved at smide bleen om natten, vi startede med at snakke med hende om det. Og da hun sagde at hun var klar, fik hun bleen af. Hvilket førte til uheld næsten hver nat, så fik hun ble på igen, efter eget ønske. Og en nat havde vi så glemt at give hende ble på, og hun har været blefri siden.

Når vi kigger tilbage, så var det for os et spørgsmål om at hun følte et pres. Og da presset så forsvandt helt, så forsvandt problemet med våd seng også. Så mit råd er at tage det så roligt som muligt, og gør det i barnets tempo.

• #10   4. jan 2014 jeg mener nu forøvrigt også først at man omtaler det som sengevæder hvis de er over 7 år. nogle børn er bare langsommere til det med bleen og hurtigere til andre ting.

• #11   5. jan 2014 Jeg vil ikke mene at hun er sengevæder, hun er jo stadig kun et lille barn, men blev alligevel en smule bekymret og jeg føler nok også et stort pres fra børnehavens side:-/ derfor er det jo rart at kunne forhøre sig herinde og kan nu med ro i sjælen give hende den tid hun har brug for uden at presse på:-)

• #13   5. jan 2014 Desværre er vi blevet tvunget ud i fra børnehavens side at gøre hende Blefri om dagen, det var hun NOGET tid om at lære, men hun klarer det super og der er meget få uheld.

• #14   6. jan 2014 undskyld, men det skal børnehaven slet ikke blande sig i, ikke alle børn er lige hurtige og det er da noget underligt noget at presse hende på den måde.
    jeg oplevede det med omvendt fortegn i vuggestuen med min yngste, som var meeeget hurtig til at smide bleen. hun begyndte selv at gå på toilettet herhjemme da hun lige var blevet to år, og da det havde stået på og hun blev bedre og bedre til det, lavede hun en dag også det store på toilettet herhjemme. jeg var nødt til i vuggestuen at sige det 4 gange at hun ikke skulle have ble på, og de skulle støtte hende i toiletbesøg, før de fattede budskabet.
    Da hun havde lavet stort herhjemme, var en af pædagogerne så fræk at sige om ikke det bare havde været held? øh nej, hun har længe tisset og styre det rigtig fint.
    Tror bare de var dovne i den vuggestue, det er nemmere at give ble på. hun havde faktisk ikke rigtig nogle uheld om dagen. smed dog først bleen helt om natten da hun nærmede sig tre år.

Kommentér på:
Pige på 4 år, Blefri om natten??

Annonce