{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.650 visninger | Oprettet:

SÅ stolt! (den spæde start på potten) {{forumTopicSubject}}

Så er Vito så småt begyndt at bruge potte smiley

Nogle kan måske huske at jeg ville tage en særlig metode i brug, i forbindelse med at bleen skulle af, men det var bestemt ikke planen at det skulle være endnu, selvom det gerne skulle være relativt tidligt.

Men nu er han altså selv startet. I forrige tissede han ret bevidst en lille sø på gulvet, fordi det var sjovt at tørre op. Det gjorde han tre gange inden han fik ble på. Dagen efter købte jeg en potte, som han rigtig gerne ville sidde på, og den SKULLE slæbes med rundt i samtlige lokaler, men han forstod ikke helt formålet.

Nu har han fanget ideen med den, og tisser på den morgen og aften og også af og til om eftermiddagen efter vuggestue. Det har han gjort siden søndag, hvor han så min niece (som også så småt er i gang) tisse på toilettet, hvorefter han tissede på samme toilet.

Og han er bare SÅ god! Han har tydeligvis endnu ikke fornemmelse for hvornår han skal tisse, men han forsøger at tisse når han sidder, og bliver tilbudt potte ved hvert bleskift, og også spurgt jævnligt og han vil SÅ gerne! Han tisser bevidst når han først er der smiley
Jeg er virkelig stolt og overrasket, han er 19 mdr. Jeg troede der ville gå længe, før han selv fik en interesse i det!
Han har endnu ikke haft afføring på potten herhjemme, men på toilettet i vuggestuen er det lykkedes smiley

jeg er bare SÅ stolt over min lille fis! Samtidig er jeg lidt ærgerlig over at jeg har gulvtæppe, ellers ville jeg lade ham rende med numsen bar hele eftermiddagen. Han er nemlig rigtig ked af det over bleen nu, og vil virkelig ikke have den på. I påsken vil jeg forsøge at hjælpe ham til at mærke det, så han måske kan komme en smule tættere på at mærke trangen til afføring og tissetåre, og dermed slippe for bleen.
Forleden rev han sig til en masse små rifter nederst på ryggen, da han forsøgte at flå bleen af smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SÅ stolt! (den spæde start på potten)
  • #1   7. mar 2013 Og du var bange fordi knægten ikke kunne sige så mange ord endnu? Han er vist rigeligt fremme i skoene på andre områder. smiley

Dygtig dreng, det kommer han til at klare på ingen tid. smiley

• #2   7. mar 2013 Her til eftermiddag tissede han på toilettet tre gange smiley

Vi var hjemme hos mormor og morfar, og han ville åbenbart ikke bruge potten så han INSISTEREDE på at sidde på toilettet. Og det lykkedes da også nogenlunde, selvom han hang lidt lavt! hahah

• #3   7. mar 2013 Hahah Pernille, tænkte det godt!.. Det er pudsigt som de gør nogle gange ik?

Han kan jo som sagt ikke mærke det endnu, men kan bevidst tømme blæren når han sidder der, så det skal nok komme smiley Min lille store bøf!

• #4   7. mar 2013 uha sikke en dygtigt dreng du har glæder mig til max også viser interesse for potten

• #5   7. mar 2013 annizette,
    det forstår jeg godt. Jeg glæder mig også til Vito en dag kan begynde at gå uden ble..

Han har hadet at få skiftet ble siden han var 8-9 mdr og nu har jeg efterhånden givet op, og blot accepteret at han skal holdes nede fysisk mens han slår, sparker og skriger (og han er endda en meget stærk dreng!). Det er pisse-ubehageligt for os begge to, og mest rettet mod mig. jeg glæder mig bare SÅ meget til at slippe for den konflikt flere gange hver dag.

Jeg tror i øvrigt heller ikke at Vito ville have været så interesseret, hvis ikke han havde set sin jævnaldrende kusine bruge toilettet.. Det er fedt hvorpå de lærer af hinanden!

• #6   7. mar 2013 Jeg kan godt huske at du har skrevet om de bleskift tidligere, så det blir da en kæmpe lettelse at komme udenom dem. Er ret sikker på det går hurtigt for ham.

• #8   8. mar 2013 Hvor er han dygtig.

Monique har også som 1,5 årig haft både tisset og lavet på potten men mistede interessen igen. Siden har det være on off. Siden hun lå en uge syg har hun slet ikke villet på potten smiley

• #9   8. mar 2013 Flot. smiley Har du prøvet at give ham en bukseble på? Hvis der ikke er noget i den, så er det jo ikke noget problem bare at trække den ned sammen med bukserne når han skal tisse, og han får måske følelsen af lidt mere "frihed". Hvis du forstår. smiley

• #10   8. mar 2013 Malena,
    han har længe brugt bukseble smiley Han vil jo ikke have ble på, så det er svært at lukke en almindelig omkring ham, og jeg synes buksebleerne sidder bedst smiley

Han er god til selv at tage den af, hvis jeg åbner i det ene hjørne. Så folder han den selv og smider den i blespanden.

Babylove,
    det var Jamie Glowackys metode. Prøv at google hende, evt. "potty training" med hendes navn smiley

• #11   8. mar 2013 Okay. smiley Tænker nemlig bare at det i hvert fald er mest naturligt at tage bukserne af når man skal på potten eller wc, end at skulle smide bukserne for at tage bleen af. smiley Mener også man kan få så'n nogle pottetrænings bleer, hvor de mærker de har tisset, men det ikke går gennem og ud på tøjet. Ved dog ikke hvilke størrelser de fås i. smiley

• #12   8. mar 2013 Her er nogen smiley : http://www.naturebaby.dk/shop/training-pants-5c1.html

• #14   8. mar 2013 LJ-- Det er en praletråd, det er netop pointen at man kan prale med ting som ikke alle børn nødvendigvis kan i den pågældende alder.

• #16   8. mar 2013 Arj undskyld, jeg byttede rundt på trådene. smiley Min fejl.

Nu er Vito en super sej gut som hele kan mange ting allerede, så at ACS allerede nu pottetræner ham er ikke en overraskelse. smiley (på den gode måde!)

• #17   8. mar 2013 Dels pottetræner jeg ham ikke endnu, i den forstand at jeg ikke har taget initiativ til det.
    Min plan var at gøre det i påsken eller til sommer, afhængig af Vito.

Men han har selv vist initiativ til at bruge potten/toilettet, og er selv rigtig begejstret for det.
    Jeg opmuntrer til det, og spørger om han vil tisse på potten, men der er bestemt ikke tale om at gøre ham ældre end han er.

Jeg følger hans initiativ, og hjælper ham til at holde fast i det, og opmuntrer ham til det. Jeg presser ikke til noget, og er også ret bevidst om at han er langt fra at kunne mærke det, men lige pt. synes det er sjovt at tisse der, og gør det bevidst.

• #20   8. mar 2013 Når det kommer til børn er det i min optik virkelig dumt ikk at opmuntre når det er noget de selv vil, og som ACS skriver er det ham selv der vil, og ikk hende der pacer.

• #21   8. mar 2013 Men i mader vel heller ikk jeres dreng på 18 mdr.?

• #23   9. mar 2013 LJ-- Altså hvis han gerne vil, så lad ham da. Det betyder jo slet ikk at han er blefri om en måned.

• #25   9. mar 2013 LJ,
    jeg ville helt klart lade ham bruge potten eller toilettet. Det e rjo ikke det samme som at presse ham. Tværtimod holder du ham jo rent faktisk tilbage pt. Han har en interesse i toilettet, og du forhindrer ham i at forsøge sig?

At forvente at han er blefri om en måned tror jeg også ville være at sætte barren lidt højt (og det tror jeg bestemt heller ikke om Vito), men når de vil, synes jeg bestemt de skal have lov! Det skal jo naturligt gå den vej smiley

Vito kom hjem fra sin far kl 16.45 i dag. De har taget bus så det var en tur på noget tid. For en lille halv time siden sagde han ja da jeg spurgte om han skulle tisse på potten, og det gjorde han så - med en hel tør ble smiley

Han er stadig rigtig langt fra at mærke når han skal, og sige til, men han bliver bedre og bedre til at tisse på potten, og dermed holde sig, og en dag vil han jo kunne mærke når han skal noget, og så sige til inden smiley

Kommentér på:
SÅ stolt! (den spæde start på potten)

Annonce