3. mar 2011 Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
beskyldt for at give for meget kærlighed! {{forumTopicSubject}}
Hej skønne piger
Sagen er den at idag har jeg en veninde på besøg og vi sidder og hygger og snakker mens Isabell ligger på sit legetæppe og leger og begynder så og græde lidt, rejser mig så op for at tage hende hvorefter min veninde udbryder hva jeg laver?
Blir helt forskrækket og siger så øhhm jeg tar min datter op, hvor til hun nærmest skælder mig ud og siger at det min egen skyld at Isabell er så mor glad og jeg gir hende for meget kærlighed hun lære aldrig og trøste sig selv, hvor jeg så tænker, hallo pigen er 4 mdr!
Sidder tilbage med en rigtig øv følelse, er det sandt? Er det for meget jeg tar hende op?
Ska lige siges hun har været MEGA pyldret de sidste par dage pga den første tand.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Altså hvis man skal lære et barn selvstændighed og selvsikkerhed, skal det være med små succerer. Ikke ved at lade barnet græde
Men igen der er jo også forskel på gråd,
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 495
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 126 Svar: 482
Når hun så bliver større, så lærer man at skelne om det er alvorlig gråd eller blot for at få opmærksomhed....men der går jo altså lidt tid endnu.
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Mon ikk din veninde måske er lidt jaloux istedet???
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Små babyer græder kun fordi der er noget galt, og det er vores opgave som forældre at finde ud af hvad der er galt og gøre hvad der skal til for at gøre det bedre, er det at tage barnet op, så er det det man gør!
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Har hun selv børn eller mon der det er noget jalousi?
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
apr 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 129
Som du selv skriver er pigen 4 måneder, så klart hun gerne vil have tryghed fra sin mor.
Så længe du ikke har et problem med det, ville jeg sige til min veninde, at det er nu en gang den måde jeg gør det på, og dermed .
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 465
Her tager vi altså også Thim op når han er sur.. Vi LØBER ikke altid derhen, men vi tager ham altså op..
Vi var til gengæld ude ved hans oldeforældre den anden dag, og da rhim har sovet til middag begynder han at græde da han vågner.. (han græder ellers aldrig når han vågner, men ligger bare og pludrer til vi henter han)
Men jeg går selvfølgelig ind og henter ham med det samme, da han jo ikke skal ligge og græde, og da slet ikke et fremmed sted..
Så siger Oldefar: Lad nu bare barnet skrige lidt, det er sådan de udvikler deres lunger..
Jeg måtte lige anstrenge mig for ikke at begynde at grine men huske på at mangen er 80 år gammel og at det nok var det man mente dengang han havde små børn
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Dit barn kan IKKE få for meget kærlighed.
Du forkæler hende IKKE ved at tage hende op hver gang.
Du pylrer ikke - du trøster og nærer omsorg.
De første måneder er de grundlæggende måneder for hele din datters liv. Og DU lærer hende at hun altid kan regne med dig, at du trøster hende, og at hun ikke er alene, selvom hun bliver ked af det.
Du lærer hende at skabe relationer til voksne mennesker, og at holde af og modtage og dermed og give kærlighed.
Du gør alt rigtigt.
Og dertil vil jeg gerne sige at de første par måneder havde jeg min søn på armen KONSTANT. Han ville hele tiden op, og kunne kun tåle at være selv i korte intervaller.
Men en dag kom han over det, og er nu altid opmærksom på hvor jeg er, men kan fint tale med fremmede, og har intet problem med at jeg går. Så de bliver ikke pylrede - de bliver trygge.
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Jeg er meget enig med de andre, og syntes IKKE at det din veninde siger er okay!
Ligesom ACS skriver, ville min datter også "hænge" på os hele tiden i starten, græd flere gange om natten, pylleret når hun ikke kunne se os eller var for sig selv for lang tid af gangen !!
Vi tog hende op stort set hver gang, gik ind til hende om natten, gik rundt med hende til hun sov, ja vi trøstede hende hver gang der var noget, og det er i min verden det eneste rigtige at gøre !! Mine børn skal ikke ligge og være kede af det, græde sig selv i søvn eller føle sig utrygge på noget tidspunkt !!
- Og udover det, vil jeg så lige sige at vores datter er så utrolig udadvendt, tryg, og stoler rigtig meget på os! Hun har ALDRIG grædt når vi har afleveret hende i dagpleje, eller hos andre, men har altid vinket eller som nu sagt "hej hej mor, vi ses" .. Hun har sovet igennem om natten stort set siden hun var 6 måneder, og falder i søvn af sig selv.. Hun elsker at komme ud blandt mennesker, og kan SAGTENS lege for sig selv nu
Så trøst du bare dit barn når hun er ked af det, for det gør at hun kommer til at stole på dig, og ved at du altid er der for hende !! Og det er kun positivt !!
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Min datter er forresten 20 måneder
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
Nej min veninde har ikk selv børn, hun er ikk så glad for børn.
Og normalt hvis Isabell bare lige piver lidt så plejer vi og give hende sutten eller lige lege lidt og så hun glad igen, men det var rigtig gråd så derfor tar jeg hende op.
mar 2011
jul 2010
nov 2010
Når jeg tænker tilbage, er jeg ikke i tvivl om at jeg har været rigtig træls at høre på, for i guder hvor har jeg gjort mig klog på andres bekostning!..
men man lærer når man selv før børn.
Og mange fra den ældre generation er lige sådan.
F.eks sagde ALLE i min venindes familie (ser tit veninden, så ser også tit hendes familie) at jeg pylrede om ham, og jeg skulle ikke tage ham op, og hvorfor han dog hang på mig konstant.
Men han er tryg og glad, og det har fungeret helt fint.
I øvrigt så har en af dem som flere gange sagde at jeg pylrede, stadig sin fireårige datter i soveværelset/sengen, så man skal vist ikke altid tage folks gode råd for alvor
mar 2011
Men hun ved jo også vi kommer når hun græder
nov 2010
og hun ved jo at I altid kommer
Børn som aldrig græder eller kalder er jo dem det er synd for - for de har lært at det ikke kan betale sig.
mar 2011
Ku aldrig drømme om og la hende græde sig selv i søvn.
Vi har prøvet en gang det med og gå og så komme tilbage efter 3 min og fortsætte sån, og det gør vi aldrig mere.
Det var ikk en gos måde og falde i søvn på, havde det rigtig skidt bagefter da hun sov.
mar 2011
For hun vågner nogen gange om natten og der kan vi høre hun ligget og pludre og lige pludselig sovet hun igen.
mar 2011
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Jeg har altid trøstet Emma hvis hun var ked eller pivet... Altså så kommer hun op til mig og vi putter og krammer...
mar 2011
Line - jeg tror nogen mener at børn ska lære og trøste sig selv hvis de græder.
Hvilket jeg syns er helt forkert.
*camilla* - tak, det mener jeg også, jeg blev bare helt paf over hun sagde det og sad og tænkte igår aftes om det var mig der var helt gal på den
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
jul 2010
beskyldt for at give for meget kærlighed!