agg hun driver mig til vanvid ! {{forumTopicSubject}}
Min datter på 3 er virkelig kommet i trods alderen og jeg gå snart ud af mit gode skind for ved ikke hvad jeg skal gøre for at lomme i respekt.
Hun gør ikke hvad jeg siger, hun slår og råber. Jeg synes jeg har prøvet alt, jeg har taget ting fra hende, sætte hende i time aut, skældt ud. Og hun er bare så lige glad agg.
F.eks idag har hun været hjemme og har bare rendt rundt i body men så skulle vi ud efter hendes søster skulle hun jo selvfølgelig have tøj på men det nægtet hun og jeg prøver alle de ovnnævnte ting samt prøver at tvinge hende i tøjet men når jeg har fået noget på tager hun det andet af. Til sidst siger jeg at jeg nu køre min vej med eller uden hende dertil svare hun bare "fint jeg bliver her" så jeg vælger at ringe til min mor som så kommer her ud for at holde øje.
Da jeg kommer tilbage er min datter kommet ned fra værelset og er ikke spor rørt af at jeg bare er kørt fra hende. Da hun opdagede min mor sagde hun bare "mor er kørt, mor er sur" jamen for pokker hvad gør jeg ?
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Hver sejr hun får, vil gøre hendes trods værre. Det gælder også de mindste ting, hvor du tænker lige den situation ikke betyder så meget, men for hende gør det.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
http://altomboern.dk/artikel/selvstaendighedsalder
håber du finder en løsning der dur for dig og din datter så i får en positiv hverdag i den sidste ende uden for meget skæld ud og sure miner fra hendes side...
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Er dybt forarget!
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Det siger man sku da ikk til sit barn - man truer ikk sådan !! Barnet kan gå og være bange for du skrider
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Puha, er lige blevet helt paf.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Man drømmer ikke om hvor meget "små" situationer kan påvirke et barn resten af livet.
Når det så er sagt, mon så ikke der er kørt nok på Olivers Mor nu?? Jeg er 100% sikker på at hun ikke har gjort det i nogen ond mening, og ikke har skænket hvilke konsekvenser det kan få for ham i fremtiden i det hun har sagt det.
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Det er såååå hårdt altså, jeg plejer at lade hende værre når hun er sådan og lader hende skabe sig et stykke tid hvorefter jeg så spørger hende om hun kan være sød og tager hende op og bliver gode venner!
Jeg er sikkert ikke altid hård nok, men prøver at være koncekvent og holde fast, det er svært når man er alene med 2 i næsten samme alder!
Viktor er dog ikke hys men høre bare ikke rigtig efter de første 2-3 gange og jeg skal hidse mig op og hæve stemmen før han fatter alvoren i det!!!:(
Jeg nyder de dage hvor børnene er hos deres far og jeg kan samle kræfter til alle de kampe jeg skal tage med dem!
Spørger tit mig selv hvad man dog har gjort for at man skal straffes sådan..:) hihi
De har det som blommen i et æg(Det har måske også en betydning) Og alligevel opfører de sig sådan over for en! Man giver dem alt, de får AL min opmærksomhed men alligevel!
Jeg glæder mig og ser frem til det er overstået da det jo heldigvis kun er i en periode!:)
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Det vigtigste er at anerkende deres følelser, fx. hvis han er vred så start med at sige "Jeg kan se at du er vred, men" og ikke køre på at HAN er forkert men det han GØR er forkert, ellers går det udover hans selvværd
Og nr. 2, så vælg dine kampe med omhu. Istedet for at blive sur over han fx. ikke vil tage tøj på så sig "Jeg kan se du er rigtig træt lige nu, kom herhjem, så hjælper jeg dig". Så er den skid slået
Olivers mor - Hold **** mand! At du overhovedet har samvittighed til at dele det på et offentligt forum!
Min mor har sagt i HELE min barndom:
- Hvis du ikke begynder at opføre dig ordentligt, så kommer du hjem til din søster at bo.
- Hvis du ikke begynder at opføre dig ordentligt, tager jeg hen på børnecentralen i Århusgade og bytter dig til et andet barn!
Jeg levede med en konstant frygt, og jeg har flere gange været hos sundhedsplejersken på skolen, fordi jeg var bange for min mor!
Så STOP! Du ved ikke hvad du gør!
sep 2008
Emily er dog lige sådan, og jeg synes også det er siiiiiiiiiiiiindsyg hårdt
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Jep, alt er prøvet! Nu er han 4½ og det er blevet MEGET bedre..:) Men stadig er det jo hårdt at skulle skælde og smælde hele tiden...
sep 2008
Gitte - Hmm nå, så er han nok bare en lille stædig en
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
ts- nej jeg har ingen råd . har selv en dreng på snart 3 som er ved at være halv strid , men her bruger vi at han kommer ind på værelset og tænker , altså time out - ganske kort, værelset ligger op ad stuen med direkte dør så det ser jeg intet forkert i
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laes&kat=OPDRAGELSE&id=19655
Kan også anbefale den store far, mor og børn bog af Lola Jensen.
Der er ikke så meget andet at gøre end at hænge i.
Og "Elsk dit barn mest, når de fortjener det mindst"
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Meeen vi har da også vores uenigheder, men hun har aldrig slået, sparket eller spyttet.
Jeg fik en gang sagt til Emma at hun kom på børnehjem... Jeg var frustreret og HELDIGVIS vidste hun ikke hvad et børnehjem var, for der gik da ikke 2 sek. efter det var sluppet ud af min mund at jeg fortrød BIG TIME...
Men nogle gange får man gjort og sagt nogle ting som bare ikke er okay og der skal også være plads til fejl. Måske Olivers mor ikke har tænkt det igennem da det blev sagt, ligesom jeg ikke fik gjort?
apr 2008
En ting er hvad men kan komme til at sige i vrede, men herhjemme siger man også undskyld til børnene hvis man har sagt noget dumt eller er blevet for vred:o)
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Ja herhjemme kan vi også sagtens sige undskyld når de voksne dummer sig!
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
apr 2008
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Jeg synes ikke jeg opgiver, med mindre at man opgiver fordi jeg prøver en ny metode
jeg prøver at være tålmodig men det er svært når det du næsten alt hun gør sådan ved.
Det næste er at hun er ekstrem stadig det siger alle der møder hende. Så hvis jeg f.eks skal vente tålmodigt på at hun selv gider som mange af jer forslår, ja så kan det tage op til 1 time måske længere og det dur jo ikke når vi skal nå noget.
agg hun driver mig til vanvid !