{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.857 visninger | Oprettet:

agg hun driver mig til vanvid ! {{forumTopicSubject}}

Min datter på 3 er virkelig kommet i trods alderen og jeg gå snart ud af mit gode skind for ved ikke hvad jeg skal gøre for at lomme i respekt.

Hun gør ikke hvad jeg siger, hun slår og råber. Jeg synes jeg har prøvet alt, jeg har taget ting fra hende, sætte hende i time aut, skældt ud. Og hun er bare så lige glad agg.

F.eks idag har hun været hjemme og har bare rendt rundt i body men så skulle vi ud efter hendes søster skulle hun jo selvfølgelig have tøj på men det nægtet hun og jeg prøver alle de ovnnævnte ting samt prøver at tvinge hende i tøjet men når jeg har fået noget på tager hun det andet af. Til sidst siger jeg at jeg nu køre min vej med eller uden hende dertil svare hun bare "fint jeg bliver her" så jeg vælger at ringe til min mor som så kommer her ud for at holde øje.

Da jeg kommer tilbage er min datter kommet ned fra værelset og er ikke spor rørt af at jeg bare er kørt fra hende. Da hun opdagede min mor sagde hun bare "mor er kørt, mor er sur" jamen for pokker hvad gør jeg ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  agg hun driver mig til vanvid !
  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #1   14. feb 2012 ville nok sørge for at trumpfe igennem når sådanne ting sker... Tålmodighed er en dyd og nødvendig, samt pædagoiske tiltag =)

• #2   14. feb 2012 Du skal være konsekvent. Du må ikke lade hende "vinde" nogen af "kampene".
    Hver sejr hun får, vil gøre hendes trods værre. Det gælder også de mindste ting, hvor du tænker lige den situation ikke betyder så meget, men for hende gør det.

• #3   14. feb 2012 åhhh den kære SELVSTÆNDIGHEDSALDER (i gamle dage kaldet trodsalder) her er et lille link som måske kan hjælpe dig smiley har selv en datter der snart er 3 år som har sine flip en gang i mellem...

http://altomboern.dk/artikel/selvstaendighedsalder

håber du finder en løsning der dur for dig og din datter så i får en positiv hverdag i den sidste ende uden for meget skæld ud og sure miner fra hendes side...

• #5   14. feb 2012 Olivers mor - det er satme en voldsom måde at gøre det på! Jeg er chokeret.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #6   14. feb 2012 ville ALDRIG aldrig sige sådan til et barn... DU skal være den trygge base og det er du ikk når han er bange for du finder en anden dreng at være mor for....

Er dybt forarget!

• #7   14. feb 2012 uha den alder glæder jeg mig ikk til selvom min mor siger vi unger aldrig var sådan så håber lidt det går i arv *G*

Det siger man sku da ikk til sit barn - man truer ikk sådan !! Barnet kan gå og være bange for du skrider smiley Ej mange ting kan man sige men sådan noget ville jeg ALDRIG bruge imod mit barn eller børn fordi de er i trods aldren !!

• #8   14. feb 2012 Oliver's mor - Der er jeg virkelig også stået af. Tænk på hvad tanker din dreng går med?

Puha, er lige blevet helt paf.

• #9   14. feb 2012 Stakkels Oliver smiley

• #10   14. feb 2012 Håber Oliver får afvide de resterende 364 dage om året hvor meget hans mor elsker ham og ikke vil undvære ham for noget i Verden. Ellers kn det da godt give ham psykiske problemer resten af livet.
    Man drømmer ikke om hvor meget "små" situationer kan påvirke et barn resten af livet.
    Når det så er sagt, mon så ikke der er kørt nok på Olivers Mor nu?? Jeg er 100% sikker på at hun ikke har gjort det i nogen ond mening, og ikke har skænket hvilke konsekvenser det kan få for ham i fremtiden i det hun har sagt det.

• #11   14. feb 2012 Åhh, Klara er ligsådan...:S
    Det er såååå hårdt altså, jeg plejer at lade hende værre når hun er sådan og lader hende skabe sig et stykke tid hvorefter jeg så spørger hende om hun kan være sød og tager hende op og bliver gode venner!

Jeg er sikkert ikke altid hård nok, men prøver at være koncekvent og holde fast, det er svært når man er alene med 2 i næsten samme alder!
    Viktor er dog ikke hys men høre bare ikke rigtig efter de første 2-3 gange og jeg skal hidse mig op og hæve stemmen før han fatter alvoren i det!!!:(

Jeg nyder de dage hvor børnene er hos deres far og jeg kan samle kræfter til alle de kampe jeg skal tage med dem!
    Spørger tit mig selv hvad man dog har gjort for at man skal straffes sådan..:) hihi
    De har det som blommen i et æg(Det har måske også en betydning) Og alligevel opfører de sig sådan over for en! Man giver dem alt, de får AL min opmærksomhed men alligevel!

Jeg glæder mig og ser frem til det er overstået da det jo heldigvis kun er i en periode!:)

• #12   14. feb 2012 Ja trodsalderen har vi jo også været igennem.. Bella er ikke rigtig nået helt dertil endnu men Emily har været rigtig rigtig strid! smiley

Det vigtigste er at anerkende deres følelser, fx. hvis han er vred så start med at sige "Jeg kan se at du er vred, men" og ikke køre på at HAN er forkert men det han GØR er forkert, ellers går det udover hans selvværd smiley

Og nr. 2, så vælg dine kampe med omhu. Istedet for at blive sur over han fx. ikke vil tage tøj på så sig "Jeg kan se du er rigtig træt lige nu, kom herhjem, så hjælper jeg dig". Så er den skid slået smiley

Olivers mor - Hold **** mand! At du overhovedet har samvittighed til at dele det på et offentligt forum!
    Min mor har sagt i HELE min barndom:
    - Hvis du ikke begynder at opføre dig ordentligt, så kommer du hjem til din søster at bo.
    - Hvis du ikke begynder at opføre dig ordentligt, tager jeg hen på børnecentralen i Århusgade og bytter dig til et andet barn!

Jeg levede med en konstant frygt, og jeg har flere gange været hos sundhedsplejersken på skolen, fordi jeg var bange for min mor!

Så STOP! Du ved ikke hvad du gør!

• #13   14. feb 2012 Gitte - Har du prøvet at sætte dig ned, og skabe kontakt med ham (gerne øjenkontakt) istedet for at gentage? :o)
    Emily er dog lige sådan, og jeg synes også det er siiiiiiiiiiiiindsyg hårdt smiley

• #14   14. feb 2012 HOT:
    Jep, alt er prøvet! Nu er han 4½ og det er blevet MEGET bedre..:) Men stadig er det jo hårdt at skulle skælde og smælde hele tiden...

• #15   14. feb 2012 Wachs - Hov "han" = "hun" smiley

Gitte - Hmm nå, så er han nok bare en lille stædig en smiley Ligesom visse andre.. Det er skidehårdt, og det bliver ikke nemmere (kun i perioder)

• #16   14. feb 2012 syntes også at der er kørt nok på olivers mor nu da - et er at det er blevet sagt og det kan ikke laves om på - men mon ikke han alle andre dage får afvide hvor højt hun elsker ham? det tror jeg !

ts- nej jeg har ingen råd . har selv en dreng på snart 3 som er ved at være halv strid , men her bruger vi at han kommer ind på værelset og tænker , altså time out - ganske kort, værelset ligger op ad stuen med direkte dør så det ser jeg intet forkert i smiley det virker , meen mon ikke det er en længere perioede vi går i møde

• #17   14. feb 2012 Ja vi er samme sted med Anabell. Jeg giver dig lige et link til netsundhedsplejersken, skrev til hende en aften i desperation og fik et super godt svar
    http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laes&kat=OPDRAGELSE&id=19655

Kan også anbefale den store far, mor og børn bog af Lola Jensen.

Der er ikke så meget andet at gøre end at hænge i.

Og "Elsk dit barn mest, når de fortjener det mindst"

• #18   14. feb 2012 Jeg har heldigvis ikke oplevet det endnu med Emma smiley Hun er 3 1/2 så det kan jo nå at komme endnu.

Meeen vi har da også vores uenigheder, men hun har aldrig slået, sparket eller spyttet.

Jeg fik en gang sagt til Emma at hun kom på børnehjem... Jeg var frustreret og HELDIGVIS vidste hun ikke hvad et børnehjem var, for der gik da ikke 2 sek. efter det var sluppet ud af min mund at jeg fortrød BIG TIME... smiley

Men nogle gange får man gjort og sagt nogle ting som bare ikke er okay og der skal også være plads til fejl. Måske Olivers mor ikke har tænkt det igennem da det blev sagt, ligesom jeg ikke fik gjort?

• #19   14. feb 2012 Line, forskellen her er så at Olivers mor stiller det op som et løsningsforslag.
    En ting er hvad men kan komme til at sige i vrede, men herhjemme siger man også undskyld til børnene hvis man har sagt noget dumt eller er blevet for vred:o)

• #20   14. feb 2012 Har ikke læst alle indlæg, men ja man skal bare være konsekvent. når victor ikke vil have tøj på og jeg er løbet tør for tålmodighed så siger jeg fint så kører vi bare nu og så må du komme med i underbukser. det har endnu ikke været nødvendigt. smiley

• #21   14. feb 2012 Charlotte: Ja men det jeg mener er at hun måske ikke lige har tænkt over de langsigtede problemer og derfor har skrevet det som et løsningsforslag?

Ja herhjemme kan vi også sagtens sige undskyld når de voksne dummer sig!

• #22   14. feb 2012 Charlotte hvor ved du fra om hun har sagt undskyld til ham eller ej?

• #23   14. feb 2012 Det ved jeg heller ikke

• #24   14. feb 2012 Jeg siger tak for alle svar.
    Jeg synes ikke jeg opgiver, med mindre at man opgiver fordi jeg prøver en ny metode smiley
    jeg prøver at være tålmodig men det er svært når det du næsten alt hun gør sådan ved.
    Det næste er at hun er ekstrem stadig det siger alle der møder hende. Så hvis jeg f.eks skal vente tålmodigt på at hun selv gider som mange af jer forslår, ja så kan det tage op til 1 time måske længere og det dur jo ikke når vi skal nå noget.

Kommentér på:
agg hun driver mig til vanvid !

Annonce