14. dec 2008 Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Vil ikke spise. {{forumTopicSubject}}
Er snart ved at gå ud af mit gode skind. Min søn på 3 år vil bare ikke spise herhjemme hverken middagsmad eller aftensmad.
Vi har altid forsøgt at servere varieret mad til ham, men han er meget kræsen. Det eneste grønne vi kan få i ham er frugt, agurker og engang imellem gulerødder.. Men han har altid ville have rugbrød, kartofler og kød.
Nu er han så begyndt at tygge på maden, sige han ikke kan lide det og spytte det ud også selvom vi ved det er noget han godt kan lide..
Nogle der kan komme med nogle gode råd som evt selv har stået i samme situation.. Hvordan fik I jeres børn til at spise igen...?
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Det går over igen! Andet kan jeg ikke rigtig sige til dig!
Vi har også været igennem sådan en periode! tror bare man skal lade dem spise det de vil og så tilbyde dem det andet også selvfølgelig! Ligepludselig begynder han at spise normalt igen..:)
Spiser han normalt i BH?
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 138 Svar: 1.103
Jeg ville klart lade ham spise de sunde ting han vil have og så håbe det er en fase
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Herhjemme kommer han aldrig og siger han er sulten andet end når han står op og han bliver tilbudt det der er ved bordet til de andre måltider. Jeg har ikke lavet andet til ham da han siger han ikke er sulten...
Det er også mest det med at alt skal spyttes ud jeg søger råd imod.. Men hvis det er meget "normalt" må vi jo bare vente på det går over igen...
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
dec 2008
Han bliver ikke tilbud andet end hvad der er på bordet.
dec 2008
Idag har han spyttet kartoffel ud som han igår spiste. Så det er jo ikke fordi han ikke kan lide det, men vel nærmere fordi han ikke gider? Ja jeg ved det ikke...
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Han har aldrig spist særlig meget men altså hvis drengen er sulten er jeg ikke i tvivl om at han siger til.
Til morgenmad spiser han en halv rugbrød og til aftensmad en hel rugbrød hvis han ikke vil have det vi får. Og hvis han vil det er det højest et par mundfulde. Så får han en banan eller hvad han nu har lyst til inden han skal i seng.
Altså de dør jo ikke af sult så de må jo også bare lære selv at sige til så jeg tager det ikke så tungt især ikke når jeg har en dreng der har højt humør og krudt i røven hele dagen
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Jeg har bare en regel, at han skal smage en bid, før han siger han ikke kan li det. Hvis han så efter den bid stadig siger han ikke kan li det, jamen så er det i orden.
Det sker ca. et par gange i ugen, at han kommer i seng uden aftensmad, for jeg vil ikke lave specialkost til ham. Jeg forsøger selvfølgelig, at lave ting, som han normalvis gerne vil have, men nogen gange er det faktisk som om han bare ikke gider.
Men jeg er ikke bekymret, for han spiser godt og varieret i DP, og han er god til, at komme og sige, hvis han er sulten.
Hvis han kommer og siger han er sulten, når aftensmaden er sat væk, bliver han tilbudt en rugbrød eller en portion havregryn, ikke noget med lækkerier, og så spiser han det.
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
dec 2008
Susan. Han spiser ikke med mindre vi gør alt vi kan for at få det i ham.. Han har gået næsten en hel weekend uden at spise og det kan jo ikke passe han ikke er sulten...
Jeg er selv med begge drenge fra kl 17.15, så der er ikke så meget hygge over at sidde selv, så tror ikke den hjælper så meget. Men kan jo prøve.. Det bliver nok bedre når lillebror begynder at spise med. Så kan det være det fanger lidt mere..
Han "hjælper" også tit med at lave mad. sidder på bordet og kigger eller rører i hvad han lige kan..
dec 2008
Hvis det kommer til ostahaps, rosiner, frugtstænger osv i den stil så ville han jo spise dagen lang. Men det duer jo heller ikke..
Vil ikke spise.