{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.698 visninger | Oprettet:

15 mdr - trodsig. {{forumTopicSubject}}

Hej piger.
Jeg har læst så mange tråde herinde med jeres børn der er i trodsalderen.
Min pige er 15 måneder, og hun.. er så TRODSIG, og stædig.
Og jeg aner ikke om det er selve trodsalderen, eller hvad det er.
Hun sætter sig til at tude når hun ikke får sin vijle, og så tuder hun i en uendelighed, og hun er begyndt at sparke vildt med benene samtidig med - så man kan VIRKELIG se, at hun er dybt frustreret over, at jeg ikke giver mig.
Jeg siger alle de der ting : jeg kan godt se at du bliver sur/ked/vred osv nu, men jeg vil ikke have.. fordi sådan og sådan.
Hun bliver simpelthen så hysterisk, og hun er en lille dame med et alt for stort temperament. Hun sætter sin mor på prøve ihvertfald.
To gange har jeg bare fået nok, og så har jeg sat hende ind på værelset og lukket døren. Kun for 2 minutter, for hun græder og græder, og det kan jeg jo ikke have det godt med alligevel.
Men igen; værelset skal være et rart sted - ikke afstraffelsesrum.
Jeg prøver hele tiden at være glad, og rolig og tålmodig, og ikke lade mig blive oprevet af hendes humør.
Er der nogen hjælp at hente overhovedet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  15 mdr - trodsig.
  • #1   25. jan 2012 Hvis du skal bruge time out, skal det være et neutralt sted og ikke hendes værelse..

En stol/skammel i gangen - på det første trappetrin og lign.

De siger at de 'kun' må side i time out 1 min for hvert år de er. Så er hun 1½ år, skal hun max side i 1½ min. Er hun 3 år - så 3 min.

Vent med at snakke med hende til hun er faldet ned - holdt op med at sparke/græde osv. Hverken du eller hende for noget ud af en samtale når hun er midt i sit udbrud.

Spark ordet; NEJ - langt væk og brug istedet hendes navn for at fange hendes opmærksomhed og sig kort hvad du vil have eks; mette, jeg vil ikke have du kaster med tallerken. Istedet for at udbryde; nej, kan du så lade være...

Nej er et negativt ord og ikke særlig opbyggende, mange børn reagere heller ikke meget på et nej..

Gå i hendes højde og skab kontakt, At stå op overfor hende, gør hende mindre end hun er og i hendes øjne en kæmpe der blot råber og skriger - lidt truende og magt visende...

Vi har frederic på 3 år og 4 mdr, vi har ikke haft trodsalder herhjemme endnu. Helt fra han var spæd har vi gjort til vane ikke at bruge nej og gå i hans højde. Ikke fordi han dengang fatted det store, men også for at gøre det til en vane for os forældre. Vi har idag gensidig respekt og en dreng der lytter efter hvad vi siger og vi lytter til hvad han siger.

• #2   25. jan 2012 Du må endelig ikke sætte hende ind på værelset igen.
    Når din datter græder og er frustreret over at verden ikke er som hun ønsker, på det tidspunkt, så har hun brug for dig til at støtte hende og vise hende at det er ok at være gal og frustreret.

Sæt dig hos hende, på gulvet, og sig som du skriver at du gør i forvejen. "Jeg kan godt forstå at du bliver vred over at du ikke må". Du skal støtte hende. Din datter bliver ikke vred for at være trodsig. Hun bliver ked af det fordi hun virkelig føler at verden er mod hende i lige det øjeblik, og derfor har hun brug for dig til at berolige hende.

Hvis hun sparker eller slår, så sæt dig så hun ikke kan ramme dig. Og så ikke noget med at sige "nej" eller skælde ud, det hjælper ikke, det skader mere end det gavner.

Din datter er "kun" 15 måneder, hun forstår ikke at blive sat på værelset, især ikke med lukket dør. Hun har brug for dig til at berolige hende.

• #3   25. jan 2012 Okay. Tak til jer begge. Det er helt klart nogle svar jeg kan bruge til noget, og arbejde med. Det har jeg ikke rigtigt tænkt over før, det I begge skriver.
    Tusind tak for jeres svar - de skal blive taget meget i brug! smiley

Kommentér på:
15 mdr - trodsig.

Annonce