8. feb 2011 Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
PRALEtråd..:D Er så stolt! {{forumTopicSubject}}
Jaaaa, min lille prinsesse tog sku røven på mig i går aftes..:)
Hun valgte lige at julemanden skulle have sutteren 2 dage før tid!
Ned i sokken med dem, jeg tror jeg fortalte hende 2-3 gange at hvis hun gjorde det fik hun dem altså ikke igen og julemanden kom efter dem, men selvfølgelig ville ligge en gave istedet!:)
Ned kom de og hun gik glad i seng..
Glæden varede dog ikke længe, hun blev lidt ked og kom ind til mig på sofaen og efter 10 min. sov hun UDEN sut!:)
Har ikke været vågen en eneste gang i nat og sov endda længere end Viktor!:D
Er bare SÅÅÅÅ stolt, men også lidt mærkeligt at man nu hverken har ble eller suttebørn mere!
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
men tillykke med din store pige og din nye status, så må det være slut med at være små barns mor
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 137
Sikke en dejlig juleoverraskelse
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
Min søn sover med en bamse i stedet for.. En han selv har bygget
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Vi havde snakket om julemanden skulle have den, for som jeg sgade til hende! Når man skal i BH SÅ kan man ikke bruge sut! Der skal man være en stor pige!:)
Hun starter i Bh 1-1-2012.:D
Men at hun ligefrem selv tog initeritivet havde jeg ikke regnet med OVERHOVED! Hun elsker sine sutter og bruger sågar også en til fødderne, som hun ligger og nuldre! haha
Jeg er ,meget spændt på de næste par dage, om hvordan det kommer til at gå og hun bare glemmer dem lynhurtigt!?:)
Man siger jo at efter 2 år har børnene ikke det suttebehov mere som er trykhed!
Og de skal tages fra dem mellem 2-4 år! Og hvis der er suttebid skal det helst være omkring 3 år hvis det skal nå at rette sig helt..:)
feb 2011
Og tak.:)
maj 2010
Jeg vil sige at min yngste datter har et enormt suttebehov, men på et eller andet tidspunkt snarligt bliver vi jo nødt til at tage kampen alligevel ;(
maj 2010
Det gik bare så nemt md vores ellers ret sutteglade store pige, men hun er også mere stædig, når hun beslutter sig for noget, så er det sådan.
feb 2011
Jeg synes jo det er en rigtig dårlig ide at give dem den tilbage når den først er taget!
Det er VORES ansvar som forældre at være stærke og hårde og holde fast!!!
Du har nu vist hende at hvis hun bliver ved længe nok så får hun sin vilje..:(
Tania:
Jeg synes det er et rigtig dårligt råd du kommer med!!!
Jeg er uddannet tandtekniker og har lavet bøjler til børn med skæve tænder OG suttebid!!!
De børn er bund ulykkelige og kede af deres forældre ikke har taget sutten fra dem i tide, så de slap for alt det rod i teenagerårene...
NEJ det er ikke rigtigt at der ikke sker noget ved det når hun sover med den..
Hun har ikke brug for den og derfor skal vi som forældre være de stærke og voksene og hjælpe dem af med dem!!!!
maj 2010
Og ved godt det er vores ansvar og har også tænkt at hun skal af med den inden længe, mne hun skal også selv kunne følge med, det synes jeg er vigtigt, og giver tanja ret... børn er super forskellige og jo, lige pt har min datter brug for den.
feb 2011
Jeg håber din datter slipper uden men fra sutten når i engang får taget den fra hende!!!
Jeg er glad for jeg har holdt ved og hjulpet mine børn af med sine...:)
maj 2010
Jeg er glad for at det er gået så nemt for din pige, det gjorde det som sagt også for min den store, men nogle børn har sværere ved det end andre og det synes jeg osgså at man må tage et vist hensyn til.
Jeg ved godt at kampen skal kæmpes og det blvier den også, når alle i huset er klar til det!
okt 2011
Man skal også passe på, at man som forældre ikke skaber e behov der i realiteten slet ikke er der.
Men ja jeg hørte godt, at LOla mener at de bedst forstår det omk 4 års alderen.
maj 2010
MOR, giver dig ret i at man nogle gange kan skabe et behov hos sine børn, mne lige i denne sag hvor vi har prøvet at tage den fra hende og set hvad det gør ved hende, der mener jeg ikke vi har skabt et behov. Men som sagt, ved godt at kampen snart skal kæmpes.
okt 2011
Min dreng på 10 mdr har aldrig brugt sut, og det kan vi nu nok savne en gang imellem..Men sådan er det så...Så har vi ikk den kamp at kæmpe senere
feb 2011
Præcis derfor jeg skrev sådan længere oppe til Marianne! Og Tania...
Det er sku ikke for sjov og har som sagt selv sidde med de bøljer, rettelser og voldsomme apparater børn skulle lide under netop pga. forælderne ikke har taget deres sut i tid..:)
Jeg ved godt Lola har sagt 4 år, men hun er altså ikke tandlæge eller på nogen måde en person der har forstand på tænder og anatomien derunder!!!
HVIS MAN SKAL VÆRE SIKKER PÅ DE RETTER SIG, SKAL MAN SENEST GØRE DET NÅR DE BLIVER 3 ÅR!!!
Og tak, synes også hun er dygtig..:)
mar 2008
Min søn brugte sut til han var 3 år.. Og har IKKE sutte tænder.. Han har os haft sutten rigtig i munden..
MIG derimod havde sut til jeg var 4 tror jeg og gik altid med den i siden og på forskellige måder.. Og har haft kryds bid som lille.. har haft bøjle på en løs og fast..!! (Min har har os haft bøjle) og tror desværre tit det er arveligt med de tænder.. !!!
mar 2008
Og må ærligt sige at jeg tror tit forældre pyldre lidt for meget om børn ikke er parate..! Tror det dem som ikke vil tage kampen op!!!
Hvis man gør sådan at man KUN har sut nå rman ska sove og en klud fx.. Vi erstattede sut med klud/bamse.. og hvis man arbejder lykkes det os..
Held og lykke...
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 129 Svar: 1.442
da jeg skulle smide sutten var jeg heller ikke tre endnu .. men gik bare selv hen og smed dem i skraldespanden. . gad åbenbart ikke det sjov mere
maj 2010
MEN jeg vil gerne understrege at det ikke er fordi hendes far og jeg ikke vil tage kampen, det er ikke fordi vi er dovne eller pylre for meget om vores børn,men vi er nødt til at kigge på vores børn og have dem med i de ting vi foretager os. så indenfor de næste par måneder så skal den ud, har vi lovet os selv.
gitte, jeg synes også at det er helt fair at du fortæller om h vad sutten kan gøre ved børns tænder, vi ved jo godt at hverken hendes tænder eller sprog har godt af det, men lad nu det ligge.
Nadia, jeg synes ikke det vendt til en negativ tråd, vi debatterer vel bare om hvordan og hvorledes med den sut og som så meget andet er der forskellige meninger
mar 2008
maj 2010
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
PRALEtråd..:D Er så stolt!