2 årig skriger og vil ikke sove. {{forumTopicSubject}}
Hej tøser. Ved ikke om det høre hjemme her, men prøver alligevel. Vi har 2 dejlige børn, en pige på 3½ og en dreng på 2. Min søn har hele tiden været den sødeste og nemmeste, men for en uge siden gad han ikke puttes. Han skriger og skriger når vi går fra hans værelse. Vi gør som vi altid har gjort. Men lige så snart døren lukkes, så starter han. Og han stopper med det samme vi kommer ind igen. Han kaster sutterne og bamser ud af sengen og vil selvfølgelig ha det igen.
Nu har det stået på en uge, og han er også begyndt når han skal sove til middag.
Vi har hele vejen igennem haft bøvl med den store. Hun har faktisk aldrig ku sove selv, og sover sådan set inde hos os i sengen hver nat. Er den lille klar over det, og er det derfor han skriger?
Vi har endnu ikke givet op med ham, han skal sku sove selv. Jeg går pt sygemeldt og er meget sammen med børnene, jeg kan godt mærke at de prøver grænser af HELE tiden.
Har i nogle gode råd?
Har ikke brug for råd til at den store sover hos os. Jeg ved godt at hun ikke burde, men jeg forventer at hun sover i sin egen seng før hun er 10
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
Jeg har altid haft det princip INGEN BØRN i vores seng...!
Og kommer bassen ind om natten eller lign. Så ligger der en madrass på gulvet og ingen tv kigning eller lign !! Så det er rigtig rigtig kedeligt og være hos os..
Hva siger dine børn hvis du spørger hvorfor??
Min søn sover til tegnefilm den når lige og starte så sover han som regl!
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 36
Han kan ikke sige hvorfor han ikke vil sove. Han prøver at se om vi ikke gider tage ham op igen.
De går ikke i inst. endnu.... Men de skal til det begge 2 i det nye år. Jeg har en depression, som gør at jeg har MEGET svært ved at give slip på dem. Den store prøver at passe på mig, og derfor vil hun ikke være alene. Hun er bange for at jeg forsvinder fra hende. Det er alt sammen noget der blir arbejdet med.
mar 2008
Man starter jo stille og roligt op.. du vælger jo selv du ka jo starte med en del plads??
Men min dreng på 4½ har os maridt osv.. Men prøver og forklare ham at de findes ikke i virkeligheden.. Jeg har oplevet hvis man spiller med på den (ihvertfald herhjemme børn er jo forskellige) så blir de mere bange og tror dagen efter at der er monster i skabet eller under sengen!! Så heller gå på JAGT og sige se der er ikke nogle monster..!
Børn i disse alder GØR alt for a sno os om lillefingeren HUSK og hold ved dine regler.
dec 2009
Meningen er også at de begge skal starte op halvdags. Det er jo nok værst for mig. Jeg har bare enorm trang til at selv at skulle være der for dem og være den der passer på dem. Det er helt vild belastende at ha det sådan. De har jo godt af at komme ud blandt andre. Det er bare svært... øv..
mar 2008
Og pas på det ikke går den anden vej end du selv forventer
Men det lyder meget som om de prøver jer af.. Og går den så går den.. Går den ikke så græder vi bare.. Uhh hvor jeg bare kniber baller nogle gange fordi man ikke gider den kamp der..! Men det blir man nød til.. OS OM NATTEN!!
dec 2009
mar 2008
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Det startede for en tre uger siden, hvor han var syg, og så en aften faldt han i søvn inde på sofaen, hvor jeg så lagde ham sovende ind i sengen..... og så har jeg ellers haf balladen lige siden
Jeg har altid haft faste putteritualer, men der skulle altså bare én aften til, at ødelægge det. Nu vil han ikke kravle op i sengen, han vil ikke have dyne på, når jeg går ud af døren, skal han lige pludselig have godynat nys (som han ikke ville have 30 sek. inden fordi han var sur over at skule i seng), så skal han have en kælle osv. osv. osv.
Selvom det er ekstremt hårdt, så holder jeg fast i ritualet, og jeg går ikke ind til ham mere efter der er blevet sagt godnat og lyset er slukket. Nu er vi da nede på, at han kalder på mig i kun 5 min. så jeg regner snart med, at denne periode er ovre.
dec 2009
2 årig skriger og vil ikke sove.