{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Er så frustreret!;( {{forumTopicSubject}}

Hej

Sagen er den at jeg har en datter på knap 20 mdr. Og hun er virkeligt begyndt at give mig grå hår.. Hun er kommet i den alder, hvor at hvis hun ikke får sin vilje så kaster hun med de ting der er i nærheden af hende, og kan finde på at tage kvælertag på mig. Men aldrig på min mand. Når hun har disse øjeblikke, hæver jeg min stemme overfor hende, og tager fat i armen på hende, og siger at det er ikke iorden. Og siger nok NEJ til hende 1.000.000 gange om dagen...Jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skin, det er så udmattende og trættende i længden, og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre..Kan jeg "straffe" hende på en måde, så hun ligesom forstår at det ikke er iorden at hun skaber sig sådan..Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg er helt på bar bund.

Lige her til sidst, et sidespirng. Er det normalt at børnene spiser rigtig godt i dp/vs og bare INTET derhjemme? Når min datter er i dp spiser hun rigtig godt dernede, men herhjemme gider hun dårlig nok spise aftensmad, ved ikke om det er fordi at hun bliver fyldt helt op i dagplejen;) Men de dage hvor hun ikke er i dp, der spiser hun ikke det store herhjemme..jeg forstår det ikke rigtigt...

Håber der er nogle der kan hjælpe mig...

Qnus en frustreret mor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er så frustreret!;(
  • #1   22. jun 2011 Vi er også i den fase, hvor Oliver helst skal have sin vilje hele tiden og alt er bare MIN, MIN, MIN. vi prøver at give time out et par min og det hjælper som regel lidt.

Mht at spise i dagpleje og ikke hjemme, så er det nøjagtig sådan her også. Med mindre man serverer små yoghurt eller frugt for ham. Det vil han altid gerne have.

• #2   22. jun 2011 Min søn er også rimelig hidsig anlagt når han først bliver sur, han kaster også med ting og slår... Det er rigtig frustrende, fordi herhjemme har vi brugt time-out, men den virker bare ikke på ham på nogen måder! ... smiley ...
    Men hvorfor skulle min søn også ha' et mildt temperament når begge hans forældre er har rigtig MEGET temperament..

Ang det med at spise så er min søn og rigtig god til at spise i BH, han spiser HELE sin madpakke som består af 2 stk rugbrød, 1 ostehaps, ½ frugtstang, og div grøntsager enten: cherrytomater, agurkestænger eller gulerodsstænger.. Og den er tom hver eneste dag..
    Men til aftensmad spiser han nærmest intet, og heller ikke til middagsmad herhjemme i weekenderne..

Det eneste tidspunkt hvor min søn spiser rigtig godt herhjemme det er til morgenmad, men der bliver der tilgengæld og guffet igennem...

• #3   22. jun 2011 Smiler, ja det samme er det her...Victoria har også et RIGTIG hidsigt temperament, meeeen det har mig og manden også, så det havde jeg også regnet med at hun sikkert ville arve.. Men synes godt nok det er træls, at hun skal være sådan en lille bandit.. Også det der med, så snart jeg kigger på hende og siger NEJ, så begynder hun at græde, og det er bare ræve tårer der kommer.. det er slet ikke til at tage fejl af!

• #4   22. jun 2011 Jeg har også en dreng der har et utrolig temprament... Han havde så med hvis ikke han fik sin vilje ja så knaldede han hovedet ned i gulvet, bordet eller væggen ja lige hva der var i nærheden... Da jeg følte mig magtesløs kontakte jeg dagpleje pædagogen for at få nogle gode råd... Hun fortalte først at det han gjorde skulle jeg ikke gøre et problem ud af det var kun fordi han ikke havde noget sprog men tilgengæld var en dreng der gerne ville fremad i livet (19 mdr). Så det var dejligt lige at få sådan et klap på skulderen... Men hun nævte i stedet for at sige nej skulle jeg sige feks: Mor kan godt se du gerne vil have den feks kiks. Men det må du ikke..
    Og sætningerne skal være så korte som mulig ikke noget med en laaaang søforklaring om hvorfor de ikke må at de får ondt i maven osv. Dette har hjulpet helt vildt her selv om man føler man lyder total åndsvag hvergang man siger det smiley Derud over har han fået en helt anden ro ved at jeg går over mens han feks leger lige og giver ham et knus/klem. Havde i min vildeste fantasi ikke forstillet mig dette ville hjælpe men gav det en chance og det virkede smiley

• #5   22. jun 2011 Når der bliver sagt nej her, så griner Oliver tit af os. Det syntes jeg er endnu mere provokerende...

Her består Olivers madpakke af 3 stk rugbrød, agurk, rosiner, ostehaps og frugt. Nogle gange får han en lille yoghurt med også og alt er væk. Med mindre han sover længe til middag og ikke når at få det sidste spist.

Jeg har prøvet at give ham mindre med i dagpleje men så har han ikke noget til om eftermiddagen og han spiste ikke mere herhjemme af den grund.

• #6   22. jun 2011 Susanne. Det var faktisk nogle gode råd du kom med der....

• #7   22. jun 2011 Tak Tanja.. Håber bare andre kan få glæde af det ligesom vi gjorde... Det er bare rimelig svært at skrive og forklare det...
    Men måde hun fortalte det på hvis man sagde det på den måde siger du nej til det barnet gør men, ikke til barnet er til stede (hvis det giver menig smiley

• #8   22. jun 2011 når hun skaber sig, skal du bare lade som om hun ikk er der ! det gør vi herhjemme og det hjælper.... hun har fundet ud af at jo mere hun skaber sig jo mere opmærksomhed for hun...

giv hende en lille timeout på en stol eller lign. og så gå hen til efter noget tid og sige at hun sidder her fordi du har gjort sådan og sådan og det vil mor ikk have at du gør.

det tager noget tid og "lære" et barn time out, men når det fungere er det guld værd.... vi bruger det herhjemme og har gjort det det sidste år ( hun bliver 3 til dec.)

Kommentér på:
Er så frustreret!;(

Annonce