sutteflaskestop {{forumTopicSubject}}
hey.
Hvor lang tid tog det jer andre med store børn, at vænne jeres børn af med sutteflasken til nat?
Jeg ved det er ret sent, men min datter bliver 2 sidst i juni, og vi har først rigtig vænt hende af med den nu. hun har ikke fået den i en uge nu, men hun skriger stadig i meget lang tid inden hun falder i søvn. jeg ved ikke om vi gør det hele forkert eller om det bare tager så lang tid.
Vi følger rutiner fra kl 19. -> hun får nattøj på, putter så lidt i sofaen med os, kl 19.30 får hun børstet tænder. Vi læser så en bog efter eget ønske, og så får hun tilbudt lidt at drikke og vi ligger hende så i seng. Vi står inde ved hende lidt og går så ud, men så starter sirenen. hun rejser sig op med det samme hun høre vi går ud, og så kan vi blive ved sådan.
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
Vi spiser aftensmad kl 17.30 kl 18,30 får hun en portion havregrød.
Børster tænder kl 19 (plejer at være lidt tidligere), får nattøj på sætter os i stolen som vi plejer at give flaske i, så fik hun noget vand i sutteflaske som var varmet lidt, måske 20 ml. Så i seng og hun faldt i søvn uden gråd efter ca 10 min. Om et par dage lader jeg være med at varme vandet i sutteflasken, derefter regner jeg med (håber) at hun ik vil ha sutteflaske, og ellers sætter vi os bare i stolen og synger en godnat sang.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Katja var klar til at smide flasken før vi var *g* Vi havde dog kun vand i i slutningen, vi brugte den, som hygge når hun skulle sove, så kunne hun selv ligge med den.. SÅ vi skiftede bare flasken ud med et glas vand, som så stod derinde, så vi ikke skulle rende frem og tilbage ti lkøkkenet om natten
Katja bliver 2 år i maj
mar 2008
mar 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 33
men der er jo selvfølgelig forskel på at der næsten er et år mellem dem. hun får ikke grød inden nat. men evt noget frugt.
jeg vil helst ikke at vi skal til at sidde i stolen på hendes værelse. fra nu af foregår putning i stuen, og så sover man på værelset. for sådan kan man ikke gøre når det er ved andre. og farmand og måske andre er ikke vilde med at skulle synge.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
vores den store havde svært ved at sove i hvert fald i en måned efter at sutten røg...:-)
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
Ikke andet for end at gå ind og lægge hende ned når hun rejser sig , sige go nat give sutten og gå ud igen ..
Det skal nok komme ..
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
De kloge siger at så snart de er over 1 år er det forældrenes behov for sut og ikke deres.
mar 2008
Katja har ikke været nær så afhængig af natflasken, som hun er ved hendes "nat"-sut.. Hun bruger mest sut når hun sover..
mar 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 33
Men nu håber jeg det snart går over. vi skal på ferie i næste uge og der skulle det altså godt nok være stoppet med det aften pjat.
mar 2008
sutteflaskestop