{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

sutteflaskestop {{forumTopicSubject}}

hey.

Hvor lang tid tog det jer andre med store børn, at vænne jeres børn af med sutteflasken til nat?

Jeg ved det er ret sent, men min datter bliver 2 sidst i juni, og vi har først rigtig vænt hende af med den nu. hun har ikke fået den i en uge nu, men hun skriger stadig i meget lang tid inden hun falder i søvn. jeg ved ikke om vi gør det hele forkert eller om det bare tager så lang tid.

Vi følger rutiner fra kl 19. -> hun får nattøj på, putter så lidt i sofaen med os, kl 19.30 får hun børstet tænder. Vi læser så en bog efter eget ønske, og så får hun tilbudt lidt at drikke og vi ligger hende så i seng. Vi står inde ved hende lidt og går så ud, men så starter sirenen. hun rejser sig op med det samme hun høre vi går ud, og så kan vi blive ved sådan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sutteflaskestop
  • #1   12. apr 2011 Mira fylder 1 år på fredag og hun er kommet i seng i dag uden natflaske.

Vi spiser aftensmad kl 17.30 kl 18,30 får hun en portion havregrød.
    Børster tænder kl 19 (plejer at være lidt tidligere), får nattøj på sætter os i stolen som vi plejer at give flaske i, så fik hun noget vand i sutteflaske som var varmet lidt, måske 20 ml. Så i seng og hun faldt i søvn uden gråd efter ca 10 min. Om et par dage lader jeg være med at varme vandet i sutteflasken, derefter regner jeg med (håber) at hun ik vil ha sutteflaske, og ellers sætter vi os bare i stolen og synger en godnat sang.

• #2   12. apr 2011 Det tog længere tid end det burde smiley

Katja var klar til at smide flasken før vi var *g* Vi havde dog kun vand i i slutningen, vi brugte den, som hygge når hun skulle sove, så kunne hun selv ligge med den.. SÅ vi skiftede bare flasken ud med et glas vand, som så stod derinde, så vi ikke skulle rende frem og tilbage ti lkøkkenet om natten smiley

Katja bliver 2 år i maj smiley

• #3   12. apr 2011 Hun kunne/kan ikke selv komme til glasset om natten smiley

• #4   12. apr 2011 vi har også gjort det med at trappe ned med flasken, og så givet varmet vand, og derefter bare tilbudt noget nu i en kop inden vi går ind.

men der er jo selvfølgelig forskel på at der næsten er et år mellem dem. hun får ikke grød inden nat. men evt noget frugt.
    jeg vil helst ikke at vi skal til at sidde i stolen på hendes værelse. fra nu af foregår putning i stuen, og så sover man på værelset. for sådan kan man ikke gøre når det er ved andre. og farmand og måske andre er ikke vilde med at skulle synge.

• #6   12. apr 2011 tænker, det måske lidt kan sammenlignes med, at vi lige har taget sutten fra vores på tre.. generelt kan man jo sige, at jo ældre de bliver, jo mere stædige og vedholdende bliver de.. og 2 år er jo stadig ikke gammel nok til, at man rigtigt kan forklare dem det..
    vores den store havde svært ved at sove i hvert fald i en måned efter at sutten røg...:-)

• #7   12. apr 2011 hmm pas .. emil har ikke fået flaske siden januar tror jeg .. og jeg tog den bare fra den ene dag til den anden , både nat , dag og aften .. Det gik super har slet ikke været noget ..

Ikke andet for end at gå ind og lægge hende ned når hun rejser sig , sige go nat give sutten og gå ud igen ..
    Det skal nok komme ..

• #8   12. apr 2011 Jeg har også tænkt at vende hende af med sutten om et halvt år, måske lidt senere. Vil ikke ha hun skal ha ødelagt tænderne af sutten og synes og bare det bliver sværere jo ældre hun bliver.
    De kloge siger at så snart de er over 1 år er det forældrenes behov for sut og ikke deres.

• #9   12. apr 2011 Louise L - Jeg syntes ikke det kan sammenlignes smiley

Katja har ikke været nær så afhængig af natflasken, som hun er ved hendes "nat"-sut.. Hun bruger mest sut når hun sover.. smiley Flasken var for hende til sidst bare en tørst slukker, det blev koppen så, hun har lært at drikke af kop allerede da hun startet på grød, så havde ingen problemer med at drikke af den selvom hun er halv træt smiley

• #10   13. apr 2011 åh jeg synes nu godt det kan sammenlignes. ihvertfald for vores vedkommende.
    Men nu håber jeg det snart går over. vi skal på ferie i næste uge og der skulle det altså godt nok være stoppet med det aften pjat.

• #11   14. apr 2011 Camilla - Prøv at lade være med at varme vandet smiley Det gjorde vi ikke til sidst, så er det ikke så interesant smiley

Kommentér på:
sutteflaskestop

Annonce