947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvor meget? Hvor meget?

Ja, hvor meget leger jeres 5-6 årige selv?

Emily leger ikke selv overhovedet. Hun har lego og barbie og tuscher og alt muligt spændende men hun bruger det ikke.
Det er 100% min egen skyld fordi jeg aldrig har lært hende at være selvstændig. Men hvordan kan jeg vænne hende til at sidde og lave noget selv?
Hun ka godt sidde og se en film, spiller computer eller tegne lidt selv, men det er en sjældenhed..
Har brug for et råd, for hun får jo slet ik brugt sin fantasi og føler det er en straf at hun ska lave noget selv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget?
  • #1   17. feb 2011 mine de to ælste piger leger selv og sammen de er 2 og 7 år

• #2   17. feb 2011 helle - okay.. kan de godt sidde i en halv time med noget?

• #3   17. feb 2011 ja de sider for det meste i ca 2-3 timer om dagen og leger på deres værelser

• #4   17. feb 2011 Min søster har haft et lignende problem med hendes den ældste. Hun gjorde det, at når den ære pige var lidt for opmærksomhedskrævende, så blev hun spurgt om, hvad hun havde lyst til. Hun havde som regel lyst til at tegne, lege med perler, klippe/ klistre. Så sagde min søster at hun kunne hjælpe hende f.eks. de først 10 min. og så fik hun "opgave" f.eks at hun skulle lave et smykkesæt med perlerne med halskæde og armbånd. Når den tid som de havde aftalt var gået, rejste min søster sig og gik igang med at lave noget andet. På den måde var hun kommet godt igang med en aktivitet, som hun også syntes kunne være sjov at lave færdig, og min søster behøvede ikke at sidde lige ved siden af hende hele tiden.
    I dag er der ingen problemer, nu er det faktisk lige fr min søster synes hun har fr lidt tid sammen med hende smiley

• #5   17. feb 2011 Janni - Okay smiley Tak! Det vil jeg prøve. Havde også overvejet at bede hende om f.eks at lave et hus ud af lego idag.. Og se hvordan det gik. Og så prøve om et stykke tid og spørge hende om hun selv ku lave noget ud af Lego. Hun ka som sagt godt tegne selv, men helst hvis man sidder ved siden af og fortæller hvad man ska tegne..

• #6   17. feb 2011 Min søster gjorde også det, at hun "brugte" os andre i familien. For på et tidspunkt begyndte hun jo at stille sørgsmålstegn ved, hvorfor hun skulle lave alle de tegninger, halskæder osv. Så bad min søster en af os (vi to mostre eller mormor) omat ringe og bede hende om at lave en tegning af f.eks hele hendes familie og så satte hun en ære i, at hendes mor i hvert fald ikke skulle blande sig i, hvordan den tegning blev lavet, fordi den var jo til moster.Når hun så var færdig fik hun selv lov til, at putte brevet med tegningen i postkassen så den der n havde edt om den kunne få den hurtigst muligt.
    Da hun begyndte at interessere sig for, at lære at skrive, gav min søster hende opgaver, som at hun skulle skrive alfabetet 3 gange, og da hun begyndte at kunne stave var det bestemte ord osv. hun skulle skrive.
    Lego var også super godt, jeg har modtaget rigtig mange mails med billeder af ting, som hun har bygget. Dem har jeg så printet ud og sat i album, og så har hun syntes at det har været sjovt at kigge i, år hun har været på besøg.

• #7   17. feb 2011 min søn på 13 mdr kan sagtens lege selv i flere timer, og så lige komme forbi til et knus eller kys/drikke spise.. for at lege videre, han nyder at lege selv og trækker så på mig, når han vil være social smiley

• #8   17. feb 2011 Victors mor - Hun leger også godt i børnehaven og er tit sammen med veninder smiley det er kun et problem når hun er alene og hun ser nærmest sit værelse som en "straf" selvom et ikke er blevet brugt til det.

• #9   17. feb 2011 Jaja selvfølgelig hehe smiley Det gør vi hver dag.. Ikke altid på værelset..

Vi har leget på værelset idag, vi byggede en lego stald, og bagefter sad hun derinde i 40 minutter selv med musik og hyggede sig smiley FEDT!

Kommentér på:
Hvor meget?

Annonce