{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

hjælp....... {{forumTopicSubject}}

sagen er den at vi har en datter på 2 år, der har sin egen mening om alt ting. vi slåsser rigtig meget med hende pt og er ved at få grå hår i hovedet af det...

jeg ved godt at hun er grænsesøgende, men uanset hva vi gør eller siger, så stiller hun sig op og tuder og bliver ved indtil hun får lov til det der nu engang er blevet sagt nej til. vi holder selfølgelig fast i vores nej og tager kampen. men vi er ved at være der hvor det næsten er alt hun "brokker" sig over.

vi ved snart ikk hvordan vi skal gribe det an. vi er ved at være trætte af at skulle skælde ud hver eneste dag, fra hun kommer hjem fra dp til hun sover.

vores støreste problem er nok når hun skal sove. der har vi vitterligt prøvet alt synes vi selv.

hun bliver puttet mellem 19 og 19.30.
vi har prøvet følgende:
ligge hende og gå derind hver 5. min. og give sutten.
snakket bestemt til hende og sagt at nu er det god nat.
gået derind og give sut uden at sige noget,
lagt derinde til hun sov, hvilket i en periode også fungerede. men nu tager det måske 3 timer, kontra 10-15 min. førhen.
hun kører rundt med os og så skal mor ligge der og så skal far og så ombestemmer hun sig og sådan bliver det ved.
vi har lagt med hende i vores egen seng og der faldt hun også hurtigt i søvn, men nu tror hun bare det er en leg.
jeg har prøvet og vugge hende, men hun er så stor nu at hun er for tung til det.
det hjælper heller ikk og give hende et bad inden, det bliver hun ikk træt nok af.

så nu er vi løbet tør for ideer og ved ikk hva vi skal gøre.
jeg har prøvet og google det, men uden held. for det jeg kan finde er metoder vi har afprøvet og brugt, som ikk fungere mere.....

jeg håber der er nogen herinde der har nogle råd som vi ikk har prøvet og som vi kan prøve af.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp.......
  • #1   31. jan 2011 Min søster havde samme problem med min nevø.
    De var også der hvor de ikke viste hvordan de skulle få ham til at sove, og de prøvede alt det du har beskrevet.
    Sagen er den, at hun kan mærke på jer, at i næsten er opgivende inden i har lagt hende. Min søsters SP sagde følgende.
    En godnathistorie eller en sang.
    Sige godnat kan du sove godt.
    Gå ud og lad endelig lidt lys brænde.
    Døren skal være på klem, så han kan høre jer, og så han ikke føler sig forladt.
    Husk sengen skal ikke ses som en straf, derfor skal de ikke ligge og græde sig i søvn.
    INGEN leg ½ - 1 time før sengetid.
    Et varmt bad lige før sengetid, gør at man bliver afslappet og træt.

Det har virket hos dem, og han har siden sovet i egen seng uden problemer.

• #2   31. jan 2011 Nu har jeg jo ingen forstand på den slags endnu.
    Men med hensyn til putningen, måske i bare skulle vælge ÈN måde at gøre det på, og tage kampen der. Hun må da blive forvirret tænker jeg.

Men igen, det er jo ikke noget jeg har prøvet, endnu ;))

/Carina

• #3   31. jan 2011 vi har haft samme problem og vi fandt ud af han var bange for at ligge i sengen så vi har lavet en hule seng og det har bare vendt op og ned på sengetider så nu er det dejligt at putte og ikke et helved som før hen.

• #4   31. jan 2011 Har i prøvet at aflede skrigeriet med noget sjovt og spændende men som ikke er hvad hun ville have?

• #5   31. jan 2011 her er vores ritual : efter aftensmad tager vi det med ro.. ikke nogle vilde lege..
    kl 19.15 ca er det børstet tænder, tisset, og vasket lidt og så går vi ind på væreslet, jeg tænder hans natlampe, som vi kan justere lysstyrken på, så ligger han sig i sengen, jeg vælger en bog, læser en lille historie, så siger jeg godnat til svampebob og patrick plakat, og hans 2 bamser, kysser ham på munden og panden og siger godnat, og så kommer far og siger godnat. lader lyset være tændt men skruet ned og døren på klem så han kan høre os.

efter vi har indført det, er her aldrig problemer med at sove, måske skal han lige ha en tår vand, men så ligger han sig også til at sove.
    men INGEN bad inden, for det kvikker han op af, det trætter ham slet slet ikke!

• #6   31. jan 2011 vi putter hende også på den samme måde hver dag, men problemet er at når hun så er lagt i sengen, siger hun enten mor eller far lig ned.
    nogen dage vil hun gerne have sang og andre dage ikk.
    har prøvet og læse godnat bog for hende, men det har ingen virkning. for når man er færdig med at læse den vil hun bare have mere og mere....

det hjælper ikk at droppe middagsluren desværre... for herhjemme i weekenderne er der nogen dage hvor hun ikk sover og så er det den samme kamp som de dage hvor hun har sovet. jeg ved ikk hvor meget hun sover i dp, da de køre et forsøg med ikk at fortælle hvor meget børnene sover, netop for at man ikk skal tænke, så får vi hende/ham ikk til at sove i aften.

vi tager det også med ro inden hun skal sove og leger heller ikk med hende og forsøger at få hende til at slappe af inden senge tid. hun har en lampeting som lyser med stjerner og hun har pt ingen dør på hendes værelse da vi har taget den af, fordi hun smækkede med den hele tiden. men hun har nu heller aldrig sovet med døren på klem da hun ikk kan lide det.

her virker et bad bestemt ikk før sengetid, det er ligesom hun vågner op af det og så er kampen bare endnu sværere......

vi løber heller ikk derinde hele tiden, vi prøver at øge minuttalet hele tiden, men hun skriger så højt at vi er bange for hva naboerne tænker.... hun skriger som om hun bliver mishandlet og det er virkelig udbehageligt at høre på og bryder mig ikk om det smiley

vi har prøvet og aflede med noget andet hvis der er noget hun ikk vil have og det virker ikk, for hun skubber det væk eller kaster med det.

hendes seng bliver heller ikk brugt som straf, hvis hun gør noget hun ikk må.

håber jeg fik svaret alle her.....

• #8   1. feb 2011 jeg vil skam også gerne vide hvor meget hun sover, men da de køre det forsøg må vi ikk få det afvide.. har tænkt at hendes middagslur skal være kortere,... så tror jeg skal snakke med hendes dp mor om det.....

jeg ignorer også når hun begynder og græde når jeg irettesætter hende og kommer hun hen siger jeg til at hende at jeg først vil snakke med hende når hun kan opfører sig ordenligt og har sagt undskyld, hvis hun f.eks. har slået os eller lignende....
    nej det har jeg skam ikk lyst til at det skal... men det er bare kommet derud hvor jeg ikk kan se nogen vej tilbage og vi får snart nr 2 og så kommer der flere "problemer" i form af jaloxsi osv. så vil gerne at nogen af problemer er løst inden han kommer til verden.

nej det er skam ikk sjovt at gå og tænke over hva de tænker, for her er meget lydt. men er også kommet dertil at mener de at vi er onde ved hende ( som vi bestemt IKKE er) ja så må de ringe efter politiet og så kan de komme og se at der ikk er andet end en pige der ik får sin vijle.....

så er det bare om jeg kan få manden med på det, for han hader når hun græder og tager tit de lette løsninger og så står man bare der og tænker, hvor blev samarbejdet af og enigheden om at vi skulle stå fast ved vores beslutninger?

• #10   1. feb 2011 ja det er det hehe... men er så småt ved at få ham til at forstå at der skal sættes grænser og at man kommer til at skælde ud osv. før i tiden var det kun mig, nu er han også begyndt og komme på banen, men tager tit den nemme vej og så kan man starte forfra.

det tror jeg også at vi skal prøve.....

ja der er ikk så meget andet at gøre.... for det skal lykkes det her.....

jo tak smiley

• #11   1. feb 2011 tror også vi er nødt til at indføre time out herhjemme... ved bare ikk hvordan man gør det.....

hun har slet ikk nogen dør på hendes værelse. da den er taget af fordi hun smækkede med den og det ville vi ikk have.....

vi må prøve med nogle af metoderne igen....

Kommentér på:
hjælp.......

Annonce