{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

a styre vores søn? :´( {{forumTopicSubject}}

Min søn startede i dagpleje den 1.6-2010. han er super glad for a være der, og han er et lille englebarn som er så sød så sød..
Men her hjemme over for mig og hans far er han en rigtig skavekruk og hidsigheden tager overhånd engang imellem (for william) Han smider sig på gulvet og lader som om han slår sig..
Han kan finde på at slå og rive os i ansigtet..
Er så frustreret over han er blevet sådan en bandit, for vil jo gerne blive ved med a have en sød dreng, som alle andre osse synes om..
Vi var til fødselsdag i går, hvor han bl. smider med legetøjet, skriger/skaber sig, rev mig i læben osv..
Han får ikke sin vilje og vi siger nej hver gang han gør noget som a slå osv..
Kunne godt bruge lidt råd og høre om der er andre der har været igennem dette?!

Hjælp en kvinde med et blødene hjerte..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  a styre vores søn? :´(
  • #1   11. jun 2010 Nu kan jeg se din søn kun er lidt over 1 år, men vores søn på 2 gør det samme. Han er blevet rigtig strid , det eneste der hjælper her når vi har fortalt ham at det må man ikke og han så smider sig ned på gulvet og sparker osv, er at ignorerer ham, så forstår han det di kommer selv hen og siger undskyld.

• #2   11. jun 2010 Min søn gør lidt af det samme, han kan heller ikke styre sig når han bliver hidsig. Så vi ignorere ham eller giver ham en time-out i gangen så kan han komme når han er rar igen. Det hjælper herhjemme. Vi skælder ham ikke ud, vi er bare begyndt at pege på gangen så ved han godt at han kan gå derud og rase. Men i dagplejen og andre steder er han en engel. Tror det er en fase som de fleste børn skal afprøve.

• #3   11. jun 2010 ja men velkommen i kluben .. ikk andet a gøre a være konsikvetn og sætte grænser og gi time out som lykker siger.. og det samme grænsetr hver eneste gang ellers bliver han forvirret.. og lige med det samme og ikk gi dig..
    og ja alle børn skka igemmen det og det bliver de ved med ind til de er blevet store.. og det er herre frustreende mens det står på.. så kram her fra..

• #4   11. jun 2010 Har samme problem med min datter (er 2) tror måske os det er en fase de skal igemmen..:) at de skal prøve grænser af osv.

• #5   11. jun 2010 Der er forskel på om de smider/slår/sparker/river osv for at få opmærksomhed eller om de gør det i frustration over følelser. Hvis fx du siger nej til at få juice, kan et lille barn godt blive super frustreret over at få en begrænsning og de har endnu ikke lært at styre deres følelser, og kan derfor gå helt besærk og blive meget ulykkelige over som måske virker uden betydning for os voksne. I den situation vil jeg mene, at det er meget vigtigt at trøset barnet og hjælpe det med at slappe af og på den måde vil barnet efterhånden lære at styre sine følelser. Jeg får det helt dårligt, når nogle forældre står og nærmest gør grin med deres barn som ligger på gulvet og græder og sparker. Kan de virkelig ikke se, at barnet har brug for hjælp til at slappe af?? Jeg har nu altid trøstet og sagt fx "jeg kan godt forstå at du er rigtig ked af, at du ikke må gynge mere men vi skal hjem nu"

Min store søn havde en kort periode ved 1 års alderen, hvor han kunne finde på at slå hovedet ned i jorden hvis han fik et nej eller blev ked af noget. Jeg tog ham altid op, så han ikke gjorde skade på sig selv og beroligede ham

Nu er han snart 3 og har lige været igennem en periode hvor han slog mig hvis jeg fx sagde, at nu skulle han have tøj på, i seng eller lign. I den situation siger jeg, at jeg IKKE vil have han slår og hvis han gør det igen kommer han ud på måtten (time out). I starten slog han selvfølgelig igen, og så kom han ud på måtten i 2,5 min. Efter en uge holdt han op. Jeg har forklaret ham, at han GERNE må blive sur på mig, men at han IKKE må slå.

Pøj pøj med det smiley Og jeg er sikker på, at i nok skal få jeres søde engel tilbage smiley

• #6   11. jun 2010 Ps. Jeg kommer i tanke om, at han også ved 1 års alderen havde en periode hvor han bed. Det har jo noget at gøre med, at de skal prøve ting af og se hvad der sker. De har ikke noget begreb om, at det gør ondt på os. De skal være meget ældre før de kan føle empati. Hver gang han bed mig, satte jeg ham ned på gulvet og gik fra ham. På den måde viste jeg, at jeg ikke ville være sammen med ham når han bed. Det tog også kun omkring 1 uge, så var beskeden trængt igennem smiley

• #7   11. jun 2010 Tusind tak for alle jeres gode råd. og ikke mindst nogle situationer i selv skulle takle..Jeg tror jeg vil prøve time out tingen, men hva så når han rejser sig, kan han virkelig forstå han fx skal blive på måtten i hjørnet af stuen..(han blir 14 mdr. her den 14 juni) Og jeg må bare blive ved ,han stopper forhåbelig snart, da det tager lidt hårdt på mig.. KNUS

• #8   11. jun 2010 så følger du ham stille og roligt tilbage og nå han ikk er ældre ska det højdt være 2 min for ellers hhar han glemt hvor for han sidder der.. og så har det ingen efekt..og husk når du første gang sætter ham så har øjen kontakt med ham og sig hvorfor han ska sidde der..

• #9   11. jun 2010 Tusind tak.. vil bruge alle de mange gode råd og cips

• #10   11. jun 2010 Ja, du skal bare følge ham tilbage hver gang han rejser sig. De skal sidde antal minutter efter antal år. Dvs 1 år = 1 min. 2 år = 2 min. osv. Jeg plejer at sætte æggeuret i køkkenet. Det er meget vigtigt at du hver gang fortæller ham, hvorfor han skal i time out.

• #11   17. jun 2010 Vi har det samme problem med vores søn på 15 mdr.
    Han bliver sp hidsig hvis vi ikke gør som han vil, og når han vil!
    Han smider sig også på gulvet og banker bevidst hovedet ned i gulvet og kigger så på os som om "se mor nu kan du trøste mig for nu er jeg KED af det" vi ignorere ham, og giver han istedet meget positiv opmærksomhed når han er sød.
    Vi har altid lagt meget vægt på at rose ham når han opfører sig pænt og sådan noget, så nu er det sådan at hvis han selv mener at han har været dygtig klapper han af sig selv smiley det er så sødt - og vi klapper selvfølgelig også smiley
    Han er en super dejlig dreng men tålmodighed er ikke hans stærkeste side må man sige smiley

• #12   17. jun 2010 LINDA:
    Lyder meget al det med vores søn.. vi klapper faktisk osse og roser ham hvis han gør noget godt osv..Synes osse det er vigtig a vise/fortælle dem a de gør noget godt ligesåvel som noget skidt.. Synes heldigvis det tager lidt a nu men det er ikke mange dage siden han var helt oppe a ringe.. Men nu er han osse ved a tilpasse sig sin nye hverdag med dp og det går godt..

Kommentér på:
a styre vores søn? :´(

Annonce