{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

hæftig debat, ville i? {{forumTopicSubject}}

jeg sidder inde på baboom, og kan godt fortælle jer der er en hæftig debat igang derinde..
den handler om at en har en kammerat der er i en dårlig bolig situation, og mangler et sted at bo asap..

2 sidder derinde og mener det er ganske optimalt at bo hos en ven med sin søn (moren og faren har sønnen 7 dage hver).. de mener sagtens at man kan bo hos en ven, og samtidig forlange at vennen tager hensyn til at nu skal drengen sove, for han har jo faste senge tider..

drengen er 7 år.. og der er ikke nogen der skal fortælle mig at man kan få en 7 årig dreng til at sove på en sofa mens 2-3 andre voksne sidder på sofaen og snakker..

en mener så hun har stået i samme situation da hun har boet hos sin ven med hendes dyr, som kunne dø af stress..

nu må i ikke misforstå mig, for jeg har selv hund, som jeg elsker over alt på jorden, og som er mit lys, men hun ville alrig være vigtigere end min søn..
det mener hende der har boet hos kammeraten af hendes dyr er akkurat lige så vigtige som børn..

mit spørgsmål er så til jer, som faktisk har børn eller er gravide, kan i se logikken i det de skriver???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hæftig debat, ville i?
  • #2   24. apr 2008 der var link til debatten.. det er fordi jeg er målløs over de to piger jeg måske er lidt forvirrende at høre på..
    det jeg mener er at ham som søger bolig står i en situation hvor han har sin søn 7 dage, så har moren, en mener det er optimalt at bo hos en ven, hvilke det også er men så svært det er at få lejlighed, er det jo ikke kun en uge der er tale om.. desværre..

så skriver en pludseligt at hendes dyr er lige så vigtige som et barn.. det mener jeg bestemt ikke..

han er 34 år, manden, og hans søn er 7..

• #3   24. apr 2008 Hvorfor debaterer du det ikke bare med dem i tråden`?

• #4   24. apr 2008 Anna F - for at høre om jeg var helt forkert på den..

Bonnie - nu var det ikke fordi det var min tråd :O)
    men jeg kom med mit besyv til tråden, de to andre synes jeg simpelthen er for langt ude.. at de kan sidde og skrive seriøst at det da intet problem er.. gosh...

• #5   24. apr 2008 Jep Jep, også det sidste jeg læste.. hihi..
    ellers er der på min mors arbejde opslag om nogen som udlejer på halv og hel års basis.. så har lokket hende til at tage nogen med hjem imorgen..

• #6   24. apr 2008 hov, og det der også sætter mit pis i kog (udover mine hormoner hihi) det er at de er SÅ snæver synet at de kun ser det fra eget perspektiv..

• #7   24. apr 2008 Bonnie - nej det kan man ikke just sige.. hihi.. men stadigvæk, så er det ikke alle der bare sådan lige kan lukke en ekstra ind, og endnu færre der kan lukke en med et barn ind.. :O)

men kender du det, jeg skulle faktisk bare lige bekræftes i at man på ingen måde kan samligne børn og dyr, og at det ikke var mig der var helt tabt bag en vogn..

• #8   24. apr 2008 kender ikke sagen men mine hunde især den ene er ligeså vigtig som bette myret de er alle nr 1

• #9   24. apr 2008 Bonnie P: Hvis milder føler lige meget for hendes hunde og hendes børn, er det jo det samme som at spørge dig hvem du ville vælge hvis du kun kunne redde et af dine børn ud af et brændende hus....

• #10   24. apr 2008 anna f
    helt korrekt man kan sagtens have de samme følelser for dyr som mennesker når det så er sagt har jeg 2 hunde men den ældste jeg har har en speciel plads i mit hjerte han er dejlig og super klog vil aldrig få en hund magen til ham eller en hund som jeg elsker så højt han er elsket så højt som et barn

• #11   24. apr 2008 Jeg mener heller ikke at man skal vælge det ene eller det andet, mener bare man på intet plan kan samligne børn og dyr..
    dyr er dyr, og børn er ens kød og blod..

• #12   24. apr 2008 det er korrekt dyr er ikke børn og omvendt men derfor kan man da sagtens have stærke følelser overfor dyr oplever tit at folk synes det er latterligt men synes da det er dejligt mednæste kærlighed om det er det ene eller andet. jeg ser på det som noget positivt og dejligt og dyr gør ofte mere for mennesker end vi gør og de er bund loyale

• #13   24. apr 2008 milder, som jeg skrev, så misforstå mig ikke, for jeg har selv en hund jeg elsker over alt, hun er mit lys.. men derfor kan man stadigvæk ikke samligne børn og dyr.. ikke i min verden..

• #14   24. apr 2008 jeg sammenligner ikke børn med dyr jeg skriver bare at følelser er reelle uanset om man har dem overfor et dyr eller mennesker det er ikke at sammeligne hvis man sammenligner så betyder det at man behandler evt en hund som et menneske og det gør jeg bestemt ikke hunde er ikke tjent med at blive behandlet som et barn

• #16   24. apr 2008 igen Maria, hvor er vi dog så evigt enige..!!

• #17   24. apr 2008 jeg tror slet ikke at jeg skal blande mig der inde.. så tror jeg bare at jeg bliver smidt ud;-)

• #18   24. apr 2008 Hippentossen, skriv privat så :O)

• #19   24. apr 2008 det var pga de tøser.. har desværre ingen ideer til hvad han kan gøre.. jeg sad sselv og ventede i 8 mdr da min søns far gik fra os.. så jeg kender alt til det..

• #20   24. apr 2008 Ja, men skriv gerne det du ville skrive privat..

• #21   24. apr 2008 her kan jeg godt skrive hvad jeg vil sige.. ville bare ikke skrive der inde.. så flår jeg hovet af de 2 tøser..;-)
    de er jo ikke så gamle de 2 tøser, der ikke fatter en brik..
    men jeg er helt klart enige i hvad i andre siger..

de skal bare ikke blande sig i ting de ikke fatter en brik af..
    syntes altid at det er sådan derinde.. folk snakker for at få opmærksonhed der inde..
    her inde er det mere fredeligt..

• #22   24. apr 2008 ja.. det er så rart at man ikke får revet hovedet af fordi man måske spørger lidt dumt.. hihi..

• #23   24. apr 2008 det er jo det..

• #24   24. apr 2008 Jeg venter mig til november, og har hund... Lige nu elsker jeg mest min hund, men nok også fordi det ikk helt er gået op for mig at jeg venter.. Vil da altid elske min hund MEGET højt, men tror ALDRIG jeg ville sætte hendes behov før barnets... Men blir da vildt ulykkelig hvis den lille kommer til verden med allergi så jeg skal af med hende...

• #25   24. apr 2008 maria s
    hvem snakker om der ikke er forskel på følelser der findes flere former for følelser der er bestemte former for følelser om det er ens forældre kæreste venner barn eller andet. så hvis du ikke kan have andet på 1 pladsen end dit barn så er det da dig som mangler noget oven i hovedet så ville jeg nødig være din mand så vil han jo automatisk være nr 2 eller 3

• #26   24. apr 2008 maria s
    uden og sige for meget så er det vel fløjtende ligegyldigt hvordan folk ser på deres hund og hvordan de føler nogen af os har bare meget mere kærlighed og byde på end du nogensinde får så længe barnet hverken mangler kærlighed eller omsorg og pleje så har jeg ikke sagt for meget så ville jeg nok være blevet meldt for trusler hvis jeg skrev hvad min ærlige mening er

• #27   24. apr 2008 hov hov det var vidst hende som startede med at svine mig til prøv at læs hendes indlæg hvis det ikke er at svine nogen til at sige de mangler noget på øverste etage hvad er det så det hun da ikke en pind om

• #28   24. apr 2008 jeg har på ingen måde skrevet grimme ting før mine sidste indlæg har bare skrevet hvad min mening var og derefter bliver høvlet ned af samtlige herinde for at have en anden menig

• #29   24. apr 2008 Har skrevet hvad jeg mener derinde..!!

men for helved hvorfor vil man bo i kbh og vente hvis der ik er noget a bo i KØGE/ROSKILDE så tæt på vramler dte næsten med lejligheder i avisen får da selv køge bladet der stod 4 -5 stk i dag..!! Man behover da ik lige a bo i kbh hvis det er vigtigt a få noget nu og her.. Og mener slet ik mit barn skal udleveres til faren hvis han bor flere forskellige steder.. Mit barn skal have faste rammer og tryghed ik det der ustabile lort...!! Og sove på en ulækker eller andens sofa.. Det tror jeg heller ik min mand vil tilbyde vores barn..!!!!

• #31   24. apr 2008 du har vidst et problem med andre har en anden mening end dig selv du skulle hellere lære at udtrykke dig som en voksen og ikke teenager.
    kan for det 1 ikke se hvad dit problem er kan det ikke være bedøvende ligegyldigt om hvem som andre har på 1 pladsen det har jo intet med dig og gøre
    mit barnmand dyr mangler intet hverken kærlighed eller omsorg så ville jeg hellere selv undvære så hvad er problemet kan ikke se hvorfor man er så fordømmende
    hov hov maria s hvem dømte hvem du sviner mig til i et offenlig forum jeg ved ligeså lidt om dig som du ved om mig men d kunne bare have gvet din mening på en ordentig måde uden at svine folk til

• #32   24. apr 2008 En følelse til sin hund og en følese til sin kæreste/mand og en følelse for sit barn/børn er 3 forskellige følelser..!!

Jeg elsker os min søn højere end min kæreste på en anden måde.. Og elsker min kæreste højere end min hund på en anden måde elsker min hund højere end min mor på anden måde..!!

Og hvis ens hund betyder ligeså meget som et barn det er jo ik rigtigt men man har en anden følelse for sin hund end til sit barn..!

Men hvis min mand min hund mit barn var i et brændene hus så vil jeg rede mit barn...!! (det tror jeg) Og håbe min mand og hund kom ud og vil dæ med mit barn eller håbe jeg s kom ud med ham eller dem !!!!

Jeg kender en som har været udsat for netop dette.. 2 store teenager (den ene var min kammerat) deres far og sted mor som havde et lille spæd barn deres hus brandte.. Og de to store kom ud a vinduet og stedmoren kom ud a vinduet hvor faren (som var politimand) han ville rede barnet hvor de så blev omringet a flammer og brandte..!!

Ved ik om nogle a jer kender denne histiorie den skete for 6 -7 år siden i st. heddinge (stevens på sjælland)

• #33   24. apr 2008 det er lige præcis det jeg har skrevet længere oppe at der er forskel på følelser man elsker sine forældre på en anden måde end sin mand eller barn eller venner eller hvem det nu er men jeg mener da ikke man kan dømme andre fordi de nærer stærke følelser for andet end sit barn det er vel en privat sag desuden er man ikke herre over sine følelser jeg mener sagtens at man kan have flere som som nr 1 man elsker lige højt på hver sin måde det kan jeg ikke se at man skal svines til pga dette det er jo som jeg skrev længere oppe at mit barn min kæreste mine dyr kommer aldrig til at mangle noget så vil jeg hellere selv mangle

Kommentér på:
hæftig debat, ville i?

Annonce