{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Debat ang fædre og ligestilling. {{forumTopicSubject}}

Hej piger. Der er så meget fokus på statsforvaltningens og systemets måde at behandle mænd på når det handler om børn. Jeg syntes bare personligt at det er blevet en hetz mod mødre og føler det bliver glemt at der tit er grunde til at mødre vælger at handle som de gør og at det ikke bare er fordi at alle mødre ønsker at have børnene for dem selv. Men er lidt nysgerrig om jeg er den eneste der føler sådan? Så lad os få gang i debatten her, ville være fedt hvis de fædre her er også kom med input smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Debat ang fædre og ligestilling.
  • #1   18. maj 2014 Jeg tror desværre, at ansatte i statsforvaltningen har tendens til, at være mere lydhøre, når en mor kommer med argumenter mod en far, end de er når en far kommer med argumenter mod en mor.
    Jeg tror det handler om kultur, selvom kvinder har opnået meget på ligestillings området, oplever jeg, at mange stadig har den holdning, at kvinderne sørger for hjemmet primært, og så må det jo være dem der ved hvad der er bedst for børnene.
    Jeg synes det er super ærgerligt for de fædre der bliver klemt i systemet, ene og alene fordi de er mænd - og det foregår desværre på den måde i visse tilfælde.
    Jeg ser egentlig ikke debatten som en hetz mod mødrene, mere som et oprør mod den forskelsbehandling der sker i statsforvaltningen. For uanset om en mor har ret i sine argumenter eller ej, så har faderen ligeså stor ret til at blive hørt.

• #2   18. maj 2014 Synes det ok at fædrene har så mange rettigheder og at statsforvaltningen er ligeså lydhør overfor far som mor .
    Og mon ikke de spotter de familier hvor fx faren er tosset i fjæset? ? Og hvorfor fir man unger med en mand man ikke ønsker skal have samvær med barnet? Ved godt der virkelig er nogen familier hvor det ikke hænger sådan sammen.
    Men i grove træk synes jeg tit det er sådan, kvinden for barn med en idiot i håb om han forandrer sig også har vi hovedpine n for det gjorde han sørme ikke også nægter mor samvær og klynker hvor stor en psykopat manden er

• #3   18. maj 2014 Ja selvfølgelig skal en far have de samme rettigheder som mor har. Jeg syntes bare at man glemmer at det kan godt være der sidder nogle mødre og tænker at nu skal de lige sørge for at få barnet for dem selv. Men det er ikke alle mødre der er sådan. Der er også dem der virkelig kæmper for barnets skyld og som ikke bliver hørt. Sådan er der også mænd selvfølgelig men jeg syntes når man læser i facebookgrupperne så handler det om hvor dumme og egoistiske ALLE kvinder er og det passer jo bare ikke

• #4   18. maj 2014 Der er altid to sider af en sag selvfølgelig, min opfattelse af det er, at NOGLE kvinder godt kan finde på at smøre lidt tykt på for, at have barnet mest muligt ved sig og undgå 7/7 ordning eller at faderen får barnet mest.
    Jeg blev personligt meget chokeret over en nu tidligere veninde. Ja hendes kæreste var et dumt svin overfor hende, men han var en god far. Da de gik fra hinanden, begyndte hun pludselig at påstå alt muligt mærkeligt i statsforvaltningen - at han nærmest ikke deltog i deres børns liv, at han var højtråbende og nærmest voldelig overfor dem, og INTET af det passede. Det indrømmede hun overfor mig, og da jeg spurgte om hvorfor hun påstod alle de ting, nu når han rent faktisk var en god far, kunne hun ikke komme med nogen særlig grund, andet end at han ikke skulle have dem, og hun var villig til at bruge alle kneb.
    Jeg var rystet, jeg havde aldrig forestillet mig, at hun kunne finde på det. Jeg prøvede, at overbevise hende om, at det ikke var fair overfor børnene, og da hun nægtede at lytte til mig, fortalte jeg hende, at jeg ville skrive et brev til statsforvaltningen om de ting jeg vidste der var løgn, fordi det ikke var fair overfor børnene og faderen.
    Hun blev selvfølgelig skidesur på mig, og fra den dag var vi ikke længere veninder, men jeg kunne ikke være veninde med en person, som ved hjælp af løgne ville holde børnene fra deres far

• #6   18. maj 2014 Jette B ligenøjagtig når alt kommer til alt handler det kun om dem

• #7   18. maj 2014 Jeg får kvalme over at mødre altid tilgodeses..
    Især fordi jeg selv har inde på livet at min fætter IKKE trives ELLER VIL bo hos sin mor. Stadig - gang på gang har hun vundet sagerne. - også selvom hun flere gange har valgt ham fra, givet faren bopæl, ikke gidet hente/se ham i flere mdr mm.

ENDELIG skete det at min onkel igen fik bopælsretten og hans latterlige kost af en l'rte mor ikke må se ham det næste år.

Nu starter kampen så forfra med fætters lillebror, min onkel "kom til" at hoppe på skøgen efter de brød og hun blev gravid, han ville som start ikke have noget med ham at gøre, da han havde nok i kampen om min fætter og ikke ville udsætte den lille for det samme, men moren er en omvandrende psykose og nu er der blevet lavet samværs aftale og heksen dukker ikke op, så min onkel kan lære ham at kende inden han skal have ham på weekend?

Min fætter har haft talepædagog osv som moren ikke passede, faren fandt ud af at hans talebesvær skyldtes for kort tungebånd.
    Han kom engang fra mor hvor øret var gået fra ved flippen.

vil ikke engang kalde hende mor, hun er et uhyre der aldrig burde nærme sig børn!

Kommentér på:
Debat ang fædre og ligestilling.

Annonce