{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen SU i sommerferien?
  • #1   6. apr 2014 Har børnehaven lukket i to måneder???

• #2   6. apr 2014 nej i 3 uger, men jeg skal også arbejde en hel måned før at få penge, så hele den måned har jeg jo intet udbetalt, og den sidste måned ved jeg ikke hvad jeg skal gøre med hende.

• #3   6. apr 2014 Man får da su i sommerferien? smiley

• #4   6. apr 2014 Fortsætter du på samme uddannelse som du går på nu?

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #5   6. apr 2014 Hvis du fortsætter på den uddannelse du er igang med Jeannie, så burde du få SU i sommerferien smiley
    Jeg har ingen ideer ellers, ville være nødt til at bruge fra min opsparinger hvis det var mig, men er måske ikke alle der har det

• #6   6. apr 2014 Hvis man starter ny uddannelse så kan man få kontanthjælp.

• #7   6. apr 2014 jeg ved ikke helt om jeg bare skal starte på socialrådgiver uddannelsen 1 september, eller jeg lige skal supplere med matematik på B og starte på finansøkonom.

Så jeg kan både vælge at skifte uddannelse nu, eller fortsætte. Jeg ved bare ikke hvilken af de to jeg skal vælge.

Jeg hørte bare at reglerne var blevet lavet om så man ikke fik SU i sommerferien mere selvom man fortsatte på den samme. Og nu bliver jeg jo student, så ved ikke om jeg kan få SU i sommerferien hvis jeg fortsætter, når det bare er supplerende fag.

jeg mente bare ikke at man kunne få kontanthjælp hvis man stod til at starte ny uddannelse

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#8   6. apr 2014 Jeg ved ikke om der er forskel på om det er 1 måned eller 2, men har en veninde der er færdig nu her og det drejer sig om en enkelt måned - hun er i hvert fald ikke berettiget til kontanthjælp, har hun fået at vide.

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

#10   6. apr 2014 SSP hvad har det med SU i sommerferien at gøre? smiley

• #11   6. apr 2014 Haha. Det var så det forkerte link.. haha, det må du meget undskylde.
    HER ER DET RIGTIGE LINK :
    http://www.su.dk/Nyheder/Sider/SUisommerferien.aspx

• #12   6. apr 2014 Da jeg blev færdig med HF i 2011 stod jeg uden SU i juli og august måned. Jeg var på kommunen for at få kontanthjælp, men det nægtede de.
    Jeg skulle begynde på socialrådgiver uddannelsen september 2011. Efter kommunen havde sagt nej, måtte jeg pænt gå til min bank og låne 2 måneders SU af dem.

Jeg kender flere som har stået i den situation. Der er intet hjælp at hente fra kommunen

• #13   6. apr 2014 Da jeg færdiggjorde min HF og skulle starte på pædagogseminariet var jeg uden SU i sommerferien, heldigvis fandt jeg fuldtidsjob og havde ikke min søn dengang for jeg blev også nægtet hjælp på kommunen da jeg stod til at læse videre…

• #14   7. apr 2014 vi får su i sommerferien, men det er fordi vores udd. forsætter efter ferien, men hvis man er færdig i feks. juni og skal begynde på noget nyt i august så får man ikke for juli. jeg ved endelig ikke hvad de har tænkt sig, for man kan heller ikke få kontant hjælp, som jeg har forstået det, men ved du skulle kunne søge en enkeltydelse. og så ville jeg forhøre om det de kalder su klip, ved ikke om de kan bruge og må bruge dem, men det er da et forsøg hver

• #15   7. apr 2014 det er da kun en md. skifter selv uddannelse får sidste su til juni md og får igen til august. det er kun juli der ikke udbetales noget

• #16   7. apr 2014 Jeg er færdig i juni og kan se på min udbetalingsseddel at jeg får su i juli mdr.

• #17   8. apr 2014 Jeg har bare sparet op, så jeg har til Juli og august måned, hvor man ikke får SU hvis man overgår til ny uddannelse..
    Mange uddannelser starter altså først pr. 1 September og derfor får man heller ikke penge i August.. Bare lige så I ved det..

• #18   9. apr 2014 Ej jeg kan da slet ikke nå at spare op! Så ved jeg da slet ikke hvad jeg skal gøre. Tror ikke jeg må låne mere i banken for fik også en kassekredit sidste år. Ved I om man kan få hvis man så fortsætter på samme skole men bare vælger at tage supplerende fag? Jeg bliver jo student til juni.

• #19   9. apr 2014 Du skal have et bestemt antal timer hver uge for at kumme få su. Mener det er omkring 20 timer og det er et fag jo slet slet ikke..

• #20   9. apr 2014 Et fag fx matematik B er vist kun 3 eller 5 timer..

• #21   9. apr 2014 du skal op og have 26 timer minimum for at kunne få su smiley Men så længe du opfylder det kan du få su for enkeltfag, MEN mener stadigvæk at det bliver en sommer uden su da det stadigvæk ikke er samme uddannelse når du siger du bliver student i Juni…

• #22   9. apr 2014 Jeg ved at den VUC der ligger i Esbjerg tilbyder kemi B eller matematik B hen over sommerferien. Der er en del timer om ugen, nok til at få su hen over sommeren. Der var en del der valgte den løsning fra min klasse

• #23   9. apr 2014 Leanders mor - jeg starter hf til august så får selvfølgelig su i august. ved ikke lige hvad det er for uddannelser der starter i sep?

• #24   9. apr 2014 Camilla: de fleste universiteter starter op i august.

• #25   9. apr 2014 Jeg mener som Projekt baby siger, Uni uddannelser, i og med at ts bliver student..

• #26   10. apr 2014 Ja og jeg mente selvfølgelig der skulle stå september og ikke august smiley

• #27   10. apr 2014 Man bliver student ved afsluttet STX + HF + HHX + HTX. hun har to valgmuligheder. at div. uni-udd ikke starter før sep kan man jo ikke gøre noget ved, man må jo spare op. må jeg jo også når juli giver 0 indkomst

• #28   10. apr 2014 Camilla: Ja ts skriver at hun bliver student, men hvilken af uddannelserne hun dimitterer fra er da underordnet. Jeg er udmærket klar over hvilken uddannelse man kan blive student fra. Som kommende uni elev har man jo været møllen igennem. Men det har jo ikke noget med fakta om su og gøre. Hvis ts nu går på hf ved vuc fx. Så kan hun jo godt fortsætte med enkelt fag oplæsning på samme uddannelses institution og dermed ikke skifte uddannelse.. det kræver jo bare en del fag og timer for at få su..
    Opsparing er guld i disse situationer hvor man har børn som man holder ferie med og derfor ikke kan arbejde..

• #29   10. apr 2014 Så er man jo så heldig at der tikker børnepenge ind i denne md og igen i juli, så har man da et sted at starte

• #30   11. apr 2014 Camilla. Du må ikke glemme at nogen mennesker ikke får BP. smiley
    De kan skylde i børnehaven/vuggestue osv
    har en veninde der står i det, da hun ikke følte hun havde råd til at betale bh. Så nu får hun kun sit forhøjet smiley (er lykkelig for at det ikke er mig) vi elsker når pengene kommer lige før molo lagersalg smiley

Jeg ville mene at du vel burde kunne nå at søge noget arbejde ?

• #31   11. apr 2014 Man skal kun have 17 timer for su, hvis man har et barn under 7 år.

jeg er sygemeldt fra min skole, og får derfor heller ikke su fra dd.

jeg har snakket med min chef om muligheden for flere vagter, samt med min gamle chef (det er samme kæde). Så må vito passes hos min mor og min veninde, hvis det ligger ude for bh's åbningstid...
    derudover har jeg aftalt med hans far at jeg fpr dobbelt børnepenge de næste 4 mdr, og så har han betalingsfri de sidste fire måneder af året.
    jeg har opsagt mit tv og fitness, samt frugt fra årstiderne, og så kommer der heldigvis børnecheck snart.

går det ikke må jeg peøve at få forhøjet min kassekredit, og alternativt tage et forbrugslån.

• #32   15. jul 2014 Nu er det lidt tid siden jeg oprettede emnet, men nu vil jeg lige opdatere i forhold til hvis der er andre der kommer i samme situation og de søger på emnet, som der helt sikkert er mange der gør.

Fra januar 2014 har de lavet en ny lov/paragrafting fordi det kan være svært for mange enlige mødre, da det er så godt som umuligt at få fuldtidsarbejde i kun 2 mdr hvor det også skal være i dagtimerne. Ellers er det ofte natarbejde, og så hænger jobs ikke på træerne. Desuden har mange børnehaver lukket i en del af ferien, og så skal man alligevel gå i en måned uden løn og forsrgelse fordi man jo først skal optjene lønnen, hvilket jo ikke fungerer med børn og høje udgifter.

de har lavet den her paragraf 12 stk. 3 som kun gælder for enlige forsørgere dog da de ikke rigtig har andre muligheder. Den gør at man kan få fuld kontanrhjælp i 2 mdr. og IKKE skal i aktivering, så børnene heller ikke skal afsted 8-9 timer hver dag i ferien.
    Grunden til at man dog ikke kommer i aktivering er fordi at det koster dem flere penge at lave en sag og en masse arbejde på en for 2 mdr, plus at man skal have samme pengebeløb, end hvis de bare udbetalte pengene. Og fordi aktivering vil være formålsløst, da det er personer der allerede skal videre og ved hvad de vil, og ikke vippes i gang efter at være groet fast derhjemme.

Så de har endelig fundet en løsning til at dække hullet på det store problem for alle enlige mødre der tager uddannelse.

Man skal dog bevise at man har søgt optagelse på en skole så de ved at man ikke bliver hængende. Dvs. et screenprint eller udskrift af den kvittering man får pr. mail når man har søgt optagelse på en skole.

Kommentér på:
Ingen SU i sommerferien?

Annonce