Uddannelse som jordemor - Nej tak :( {{forumTopicSubject}}
Øv, har det sidste stykke tid har jeg virkelig gået med tanken om at blive jordemor.
I kedsomhed sidder jeg og lure rundt på nettet, og falder over et emne på baby.dk hvor en pige spørger om råd til sen abort for en veninde...
Falder så over dette:
"det er også grunden til at jeg ikke skal være Jordmor alligevel, min fætters kone er Jordmor..
Hun spurgte hvorfor jeg gerne ville være Jordmor, så sagde jeg at det måtte jo være helt fantastisk med alle de liv der blev bragt til verdenen,
hun kiggede på mig, og sagde at psykisk så var det helt utrolig hårdt... Hun havde lagt MANGE babyer i skyllerummet til st dø efter en sen abort.. Og man må intet gøre for at hjælpe det, eller gøre en ende på lidelserne, det skulle bare ligges til at dø.
Det jo frygteligt !! "
og dette:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1530074.ece
Det er jo SKRÆKKELIGT!!!!
Er der nogen jordemødre, eller nogen med kendskab til jordemor faget, det kan fortælle mig om det indgår i og med at være jordemor, eller kan man undgå dette mareridt?! For jeg skal edermame ikke igennem sådan en omgang!
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 478
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 478
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 333
sep 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
Det er da skrækkeligt at man ikke kan gøre andet! En hund havde man givet en sprøjte, det burde man sku også gøre her! Stakkels lille liv
- at stå med et levende foster der SKULLE have være dødt og med et par forældre der ikke ønsker det... Den havde jeg slet ikke tænkt over
dec 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
SELVFØLGELIG er det hårdt at være jordemoder, men der sker altså også små mirakler, som gør det hele værd i sidste ende..
Hilsen den jordemoderstuderene..
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Jeg er normalt en stærk person, med en stærk psyke, men ikke når det kommer til børn. Jeg ville ALDRIG kunne håndtere en senabort f.eks.. Selvom det ikke er noget der sker ofte, så sker det jo stadig. Puha...
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 115
dec 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
Uddannelse som jordemor - Nej tak :(