{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

Pjok
Pjok
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61

Uddannelse som jordemor - Nej tak :( {{forumTopicSubject}}

Øv, har det sidste stykke tid har jeg virkelig gået med tanken om at blive jordemor.

I kedsomhed sidder jeg og lure rundt på nettet, og falder over et emne på baby.dk hvor en pige spørger om råd til sen abort for en veninde...

Falder så over dette:
"det er også grunden til at jeg ikke skal være Jordmor alligevel, min fætters kone er Jordmor..

Hun spurgte hvorfor jeg gerne ville være Jordmor, så sagde jeg at det måtte jo være helt fantastisk med alle de liv der blev bragt til verdenen,

hun kiggede på mig, og sagde at psykisk så var det helt utrolig hårdt... Hun havde lagt MANGE babyer i skyllerummet til st dø efter en sen abort.. Og man må intet gøre for at hjælpe det, eller gøre en ende på lidelserne, det skulle bare ligges til at dø.

Det jo frygteligt !! "

og dette:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1530074.ece

Det er jo SKRÆKKELIGT!!!!

Er der nogen jordemødre, eller nogen med kendskab til jordemor faget, det kan fortælle mig om det indgår i og med at være jordemor, eller kan man undgå dette mareridt?! For jeg skal edermame ikke igennem sådan en omgang! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse som jordemor - Nej tak :(
  • #1   5. apr 2014 Det vil du ikke kunne undgå at skulle tage imod dødfødte og babyer der kommer til verden alt for tid og dør og skulle støtte forældrene og være professionel men mener bestemt ikke man praktisere ar kyle dem i et køle rum og lad dem dø mutters alene, men man skal være indstillet på der også er meget sørgelige skæbner

• #2   5. apr 2014 Ud fra artiklen hænder det stadig også vil du også kunne komme til at stå i lign situation h is du bliver jm

• #3   5. apr 2014 Ja, man skal jo nok være afklaret med, at det ikke kun er rosenrødt at være jordemoder, inden man vælger det..

• Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
    #4   5. apr 2014 Var selvfølgelig klar over at jeg ville kunne ende i en dødsfødsel og andre makabre udfordringer, men var godt nok ikke klar over at jordemødre også stod med aborter... Men nu jeg tænker over det, er det jo logisk tænkning, når barnet skal fødes så sent - så skal der jo være jordemor til stede... Fy for pokker, jeg så vist kun den lyserøde sky i et kort øjeblik...

Det er da skrækkeligt at man ikke kan gøre andet! En hund havde man givet en sprøjte, det burde man sku også gøre her! Stakkels lille liv smiley

- at stå med et levende foster der SKULLE have være dødt og med et par forældre der ikke ønsker det... Den havde jeg slet ikke tænkt over smiley

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #5   6. apr 2014 Hun har da godt nok også malet fanden på væggen, hun får det jo til at lyde som om, det er noget, der sker hver anden dag..
    SELVFØLGELIG er det hårdt at være jordemoder, men der sker altså også små mirakler, som gør det hele værd i sidste ende..
    Hilsen den jordemoderstuderene.. smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #6   6. apr 2014 Jeg havde selv en drøm om at blive jordemoder i mange år, men efter jeg selv er blevet mor har jeg måtte droppe den drøm.
    Jeg er normalt en stærk person, med en stærk psyke, men ikke når det kommer til børn. Jeg ville ALDRIG kunne håndtere en senabort f.eks.. Selvom det ikke er noget der sker ofte, så sker det jo stadig. Puha...

• #7   28. jun 2014 Er der nogle jordemødre der kan fortælle hvad uddannelsen indebærer? Ved godt at jeg kan google mig til det men vil hellere hører det fra en eller flere der har taget uddannelsen.

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #8   30. jun 2014 Jeg har gennemført 2 moduler, og indtil videre synes jeg eksamenerne er værst! smiley

Kommentér på:
Uddannelse som jordemor - Nej tak :(

Annonce