{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om start på børnehave. Og et mere luft.. {{forumTopicSubject}}

Hej piger
Min datter skal prøve i børnehave pga dp moren har ferie i uge 6 i gæste dp.

Emma er 2 år og 7 mdr.

Hun er meget bagefter sin tid og har svært ved nye mennesker og har det bedst med faste rutiner.

Det planen hun fast skal starte i børnehave efter påske .

Når vi spørg om hun vil i børnehave siger hun ja og sammen med dp i hele byen mødes de i legestue ved børnehaven så hun er Van til "være" der og kender legepladsen og indgangen osv.

Men hvordan havde i det da jeres barn/ børn skulle i børnehave.

Jeg har lidt svært ved det pga der så mange børn de voksen skal holde øje med, men jeg ved med granti hun vil nyde og komme derop.

Hvordan klare jeg bedst flytningen .?

2 spørgsmål min datter har utrolig meget luft i maven og prutter virkelig nogen ganske voksen prutter . Har i nogen råd der ikk inde bær medicin for få luft ud i maven he

I får lige en selvfi af Emma hun selv har taget med min telefon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om start på børnehave. Og et mere luft..
  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #1   11. jan 2014 Skal hun i børnehave i uge 6 fordi hendes dp har ferie??

• #2   11. jan 2014 Altså, skal hun starte derovre i uge 6 eller hvordan skal det forståes?

At du har det svært ved det, må du jo bare komme over, det skal jo ikke ligge din datter til last at du har det svært. smiley Hvis hun vil nyde det, så lad hende da komme afsted.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #3   12. jan 2014 For det første tænker jeg du bekymre dig mere end nødvendigt. Forstå mig ret, men hvis det er et sted hun er vant til at være, og plejer at være tryg ved det, så tænker jeg ikke det bliver et problem.

Min ældste søn er født 5 uger før tid og har altid været meget sensibel, dvs han kunne ikke lide store grupper med børn. Så når han ind i mellem skulle i gæstepleje i vuggestuen, så var han ulykkelig, så vi tænkte at børnehave starten ville blive lige så stort et problem for os, men vi tog fejl.

Han har aldrig været ked af børnehaven, tværtimod har han faldet super godt til. Men i vores børnehave er deres primær pædagoger også meget tæt ved dem i starten så de føler sig trygge, det synes jeg super

• #4   13. jan 2014 I uge 6 er for prøve pga dp har ferie hun kan godt komme til sin normale gæst dp men for afprøve.

Jeg ligger hende ikk til last på nogen måde jeg vil gerne lad hende prøve men det mine tænker der har svært ved tanken om hun skal

Jeg tænkerosse hun blir vild med det

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #5   13. jan 2014 Du kan tro jeg havde også svært ved tanken om at min søn skulle i børnehave.. Det er en helt normal ting.. Man vil beskytte den fra alt det man tror de ikke er vilde med, og samtidig er der en frygt for de ikke bliver holdt lige så godt øje med, som de gør ved en dp.

• #7   13. jan 2014 Det er nok bare mig der synes det er underligt at hun skal derover i en uge midt i det hele, hvis hun ikke skal starte der. Hun skal jo indkøres i børnehaven.

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

#8   13. jan 2014 Ville da også helst sætte min i gæste dagpleje, med få børn og en voksne. Det er da kæmpe stort at sætte hende i bh i en uge, er du så med hele ugen??

• #9   13. jan 2014 Det for min dp har to børn der skal afsted i børnehave til sommer så var det for prøve det af og jeg har selv taget ferie den uge så jeg har tid til køre hende ind og hente hende igen efter et par timer.

I vores område ka man selv vælge om man vil ha sit barn i børnehave eller gæste dp når ens dp holder ferie, men hun kan osse vælge og komme til gæste dp.

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

#10   13. jan 2014 Hvorfor så ikke holde ferie sammen? Børnehave skal nok komme!

• #11   13. jan 2014 Hvis du også selv har ferie, så ville jeg da helt sikkert holde ferien sammen med hende.

• #12   13. jan 2014 Hvorfor indkøre hende til noget som hun ikke skal starte med nu? Ja undskyld men for mig lyder det altså helt hul i hovedet at hun skal i børnehave en uge og indføres for at være der 5 dage og så tilbage i dagpleje...
    Når du har ferie så skal hun da være hjemme.. ja undskyld mig, men det er da helt naturligt... Min søn holder fri og ferie når jeg har fri og har ferie.. om det så er 8 ugers sommerferie eller en hverdag fri, jamen så er han hjemme! Han går i dagpleje men har aldrig været i gæstedagpleje for så har han været hjemme. Har jeg også mulighed for.. men ja børnehave ideen fanger jeg ikke..

• #13   15. jan 2014 Jeg har altså osse normalt Emma hjemme når jeg har fri eller ferie bare så i ikk tror jeg såen en skør mor der se der sit barn afsted for holde fri......!!!

Jo men om det gæste dp eller børnehave kan næsten være haps om hasp det nok et år måske mere siden hun har været i gæste dp.

Men iden med prøve børnehaven var at hun kunne prøve det og vi kunne lære det ikk minst mig for jeg har det lidt svært ved hun skal væk fra dp.

Jeg har taget ferie for vis nu dét ik gik i børnehave havde jeg mulighed for selv kunne passe hende da vores forældre selv arb..

• #14   15. jan 2014 Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan se logikken i at køre hende ind i BH, for at hun skal tilbage i DP bagefter.

Kan godt ske jeg er galt på den, men hvis du alligevel har ferie, så nyd da den uge med hende hjemme.

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

#15   15. jan 2014 Må sige jeg er enig med Pernille, forstå det heller ikke.

• #17   15. jan 2014 Iden var at både mig og Emma skulle se både pædagoger og børnehaven an og hvordan det skal forgå,
    Jeg havde ikk tænkt mig hun skulle være der fra åben til luk .

Jeg skal blive der lidt også køre vu hjem

• #18   15. jan 2014 Men hvorfor så ikke bare vente til hun rent faktisk skal starte?

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

#19   15. jan 2014 Skal hun ikke først startede i bh om 3 mrd? Det kan jo nå at ske meget både hos Emma men også i bh. Hvorfor ikke vente, synes bh dette er en god ide?

• #20   16. jan 2014 Det dp moren der syntes vi skal prøve det.

Og de har legestue ved børnehaven to gange om uge

Kommentér på:
Spørgsmål om start på børnehave. Og et mere luft..

Annonce