Psykolog - kemi eller ikke {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen jeg er en ung pige på 20 år som har en depression og mild grad af angst, oveni alt det her har jeg fået en abort og lægen mente at jeg havde brug for en psykolog for at få det bedre. Jeg har nu været til psykolog 3 gange i alt og jeg føler virkelig ikke hun forstå mig. hun sidder bare og skriver alt jeg siger ned i sin blog og snakker i tanker. hun giver mig ikke gode råd eller noget jeg skal arbejde med, hvilket giver mig min tvivl om hun er den rigtige ..
hvad ville i forvente af en psykolog? ville i give hende en chance eller finde en ny? det er jo ikke ligefrrm billigt og mange penge at give for noget der måske ikke hjælper. Håber nogle kan give mig lidt vished
på forhånd tak
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
Hun kan jo ikke arbejde ordentligt med dig, hvis du ikke er åben og ærlig..
Lige som en sko-sælger ikke kan vide om skoen gnaver, hvis du ikke fortæller det..
Kan huske engang, hvor jeg selv gik til skole-psykolog, og jeg synes altid hun kiggede underligt på mig.. (Hun kneb øjnene underligt sammen)
En dag sagde jeg, at jeg ikke brød mig om det, og bad hende om at lade være.. Hendes reaktion? Hun smilede og sagde: "Hvor er det godt, du kan sige fra over for ting, du ikke bryder dig om"
Det er jo også dine penge, og du skal jo helst ikke føle at de bare ryger ud af vinduet..
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
min psykolog sagde ofte: "jeg tænker" at du mener........
At gå til psykolog er primært arbejde for dig og med dig selv og det er pivhårdt, fordi man skal kigge så meget indad og gøre sig mange overvejelser. jeg har selv haft stress og generaliseret angst og gået til psykolog. Den helt store fremgang i processen foregår jo ikke i den time hos psykologen, men i den tid imellem besøgene hos hende, hvor det er hensigten at du skal reflektere og søge svar i dig selv. Held og lykke, ved godt at det ikke er sjovt at være i dine sko lige nu.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Psykolog - kemi eller ikke