{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Dagpleje vs vuggestue m sensitive barn {{forumTopicSubject}}

Hej piger!

Jeg havde nok taget som en selvfølgeat rebekka fik dp plads her i byen, men det gør hun ikke. Og da vi skal ud og køre med hende, har jeg valgt at kigge andre alternativer.
Har stødt på en privat natur vuggestue.
Men min datter græder meget nemt, når andre børn siger høje pylret lyde.

Så er lidt i tvivl omen vuggestue vil passe til hende.

Kan nogen fortælle mig om fordele ved vuggestue og ulemper og det samme ved en alm dp.

Hvis børn har særlige ønsker/vaner når de skal sove, opfylder de forskellige steder så dem? Eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagpleje vs vuggestue m sensitive barn
  • #1   27. okt 2013 Jeg ville helt klart vælge dagpleje. Da der er tid til hende og ro om hende.
    Mine er sensitive og ville ikk kunne holde til en vuggestue

• #3   27. okt 2013 Jeg ville også vælge DP, og evt snakke med områdelederen omkring hendes behov..
    Axl talte fx for halvandet barn i starten fordi han bar hyler sensitiv, og kun SLET ikke rumme gæstebørn

• #5   27. okt 2013 Jeg ville til hver en tid vælge en vuggestue, ja der er "mange" børn, men ingen tvivl om at der i en god vuggestue er plads til alle børnene. Vores datter var meget sart da hun var lille, og hun var dp barn, hvilket bestemt ikke bidrog til noget positivt, da hun skulle i børnehave.

Jeg har nu sønnen i vuggestue, og har aldrig fortrudt det. Ja, der er plads til specielle behov, hvis behovene er retfærdige, og ikke bare forældrenes ønsker om sær behandling.

Vi nyder at vi altid afleverer samme sted, at der altid er nogle han kender, og at de kender hans reaktioner og behov. Jeg hadede at skulle aflevere i gæste dp, og at barnet skulle kastes rundt, ved længere sygdomsperiode.

Vi kan klart mærke hvor meget det giver vores søn, at være i vuggestue. Han er meget mere rolig, når tingene går lidt højt, han stresser slet ikke på samme måde, og det var han bestemt ikke inden han startede.

• #7   28. okt 2013 Jeg syns vuggestue lyder meget spændende. Og jeg kan godt lide tanken om at der altid er nogen til at holde øje med de sende, hvis den ene skal trøstes eller andet.

Mia f: hvordan sover de i jeres vuggestue? Tænke rå om de har egen vogn med? Og hvordan de blir puttet og holdt øje med? Vil du skrive lidt om det?

• #9   28. okt 2013 Tania: Heroppe omkring har alle dp mødre 5 børn hver.
    Jeg er selvfølgelig indstillet på at kigge begge dele igennnem.
    Jeg havde slet ikk nogen anelse elelr ide om hun skulle i vuggestue, for troede ikke der var sådan noget her omkring.
    Men nu fandt vi det, og så skal det da undersøges.

Også derfro jeg gerne vil høre folks mening. For kender ingen der har børn i vuggestue.

• #10   28. okt 2013 Matilde - De sover i deres egen krybbe, der står navn på. Det kan dog lade sig gøre, at børnene har egen vogn med, hvis der er særlig anledning. Vores søn blev f.eks, fjernet fra de andre, fordi han vækkede de andre børn.

Vi kan stort set få det som vi vil have det.

• #11   28. okt 2013 Ups. De bliver puttet sammen alle sammen, hvis alt er "normalt". Vi kører en meget dårlig søvn herhjemme for tiden, så vores søn bliver puttet før de andre. Vi har også haft perioder hvor vores søn har haft særlig behov for pædagogerne, og der blev han nusset i søvn.

Der er altid en pædagog i nærheden af børnene, og dørene står åbne så de har mulighed for at høre, hvis en af børnene skulle vågne. Der bliver også kigget til dem jævnligt, altså en pædagog der går ud og kigger om de stadig sover.

Der er 3 pædagoger om middagen, og 2 om morgenen og 2 om eftermiddagen, så der er altid en pædagog sammen med børnene, når der skal skiftes bleer, eller andet.

• #13   28. okt 2013 Jeg har haft ringet til lederen idag.
    Og i denne vuggestue, har de deres egen vogn med og der er ikke faste tider hvor de bliver lagt.. Hvilket passer perfekt for os. For rebekka har ingen faste rutiner mhs til søvn. De bliver lagt når de er trætte derovre smiley

Og derovre er der 4 børn til hver pædagog.

Har nogen oplevet at de i en alm dp bare ligger børnene ud og sove, selvom de ikk er træt?? eller de får lov at græde sig i søvn??

• #15   28. okt 2013 Her har vi heller ikke faste sovetider, men når børnene har været der noget tid, så vænner de sig til den rutine. Nye børn, sover når de er trætte. Ja, det gør de "gamle" børn også, de er bare mere inde i rutinen, så oftest sover de alle samtidig. Der er max 5 børn pr. pædagog hos os, inden middagsluren.

• #17   29. okt 2013 Tania - Man må gå ud fra at de ingen steder tvinger børnene til at sove, ellers kan de da ikke være egnet til at have med børn at gøre. smiley

Tror ikke at der er så stor forskel på vs og dp, når de kommer til hvordan børnene sover, det siger min erfaring mig, at der ikke er. Men der hvor man finder den store forskel, det er selvfølgelig antal børn og muligheder.

Vi har vuggestue og børnehave samme sted, så når den lille skal over i børnehaven, så kender han steder, pædagogerne, og han er vant til mange børn omkring sig. Det kunne vi mærke på vores datter, var en kæmpe omvæltning. Hun var lang tid om at vænne sig til de mange børn, og hun havde meget svært ved konkurrencen, der er i en børnehave. Hun er fra dp, vi kan mærke på knægten at han sagtens kan være inde i børnehaven, uden at blive skræmt over de vilde børn.

En af de ting vi nyder rigtig meget, det er at børnene skal afleveres samme sted, og da knægten startede, kunne de hende søster, hvis han blev meget ked af det. Så i stedet for at ringe til os, og sige han var meget ulykkelig, så fik de søster ned og gav ham lidt tryghed.

Jeg kan mærke på vores knægt, at han er meget mere robust og udadvendt end tøsen, og det har vs bestemt bidraget til. Han bliver ikke utryg når de store børn larmer, og leget vildt. Samtidig er han ikke så pylret når han slår sig.

Men jeg kan samtidig sige, at man får et helt andet forhold til dp'eren, der er kun en person man skal kommunikere med. Når man giver en besked i vs, så kan man godt opleve at de andre pædagoger ikke har hørt det. Men dermed ikke sagt, at det ikke bliver gjort/overholdt, det kan bare være gået forbi de andres næse.

Hvis man kommunikerer godt med dp'eren, så kan man have et rigtig godt forhold, og man kan føle barnet er i helt trygge hænder. Når der i en vs er flere pædagoger, kan det godt ske at der er en eller flere, man ikke kommunikerer så godt med. Og det kan være lidt en udfordring, hvis man fanger den "forkerte" pædagog, når man har brug for enten at give besked, eller få besked om noget.

Vil slutte mit indlæg, inden det bliver alt for langt. Men alt i alt, kan jeg sige godt og mindre godt om begge dele. Men er ikke i tvivl om at jeg ville vælge vs igen. smiley

Skriv hvis du vil vide noget.

• #18   2. nov 2013 Hej Alle i venlige sjæle som gav gode råd m.m..

Og hold nu fast, for det her bliver langt..
    Jeg har i denne uge været ude og hilse på natur vuggestuen og den dagpleje som er den eneste mulighed omkring os.
    Jeg var solgt allerede da jeg trådte ind i vuggestuen. Det hele virkede bar så roligt og rart. Rebekka pludrede fra vi kom til vi gik og grinede af de andre børn.
    Deres hodlning derude er at børnene skal sove når de er trætte og har brug for det, og de spiser derfor når er er vågen til det. De sover i deres egen barnevogn, som er deres sted. og de tager virkeligt hensyn til hver enkelt barn. så dejligt.
    Jeg kan egentligt godt lide den instutions måde der er over det på..

Nå men jeg var meget spændt på begge dele. Og dp var en kæmpe fordel da hun kun bor 11 huse fra os. og hun har børn (og det har de fleste her omkring, da der er overbooket af børn)
    MEN, den dp mor tiltalte mig absolut ikke. Trådte ind til et hus med skiftevis grædende, børn der sloges eller skreg, som vilde, løb rundt oiver det hele, kørte på 4 hjulede vogne ind i køkkenskabene.
    rebekka græd i al den tid vi var der.
    Og ikke nok med det, så havde hun den indstilling at de først kom ud og sove kl 12.30, for så tog de sikkert en længere lur. Ja selv hende hun havde på 7.5 mdr måtte først sove der.
    De sov i en barenevogn som hun havde købt, men en dyne, som hun havde købt dertil og hun så helst ikke at jeg medbragte Rebekkas voksipose, da hun jo havde udstyret.

Jeg var slet ikke glad da jeg tog derfra.

Så valget er blevet til vuggestue... Og jeg er helt afslappet (så godt som man nu kan) med det. Jeg tror Rebekka får det fedt derude.. smiley

Bar li info. Ha en dejlig dag.

• #19   2. nov 2013 Dejligt at du har været på besøg begge steder, og håber du har truffet det rigtige valg for jer. Held og lykke med det hele. smiley

• #21   5. nov 2013 Det er jeg 100% sikker på.
    For det ville den dp vi besøgte slet ikke kunne.

Kommentér på:
Dagpleje vs vuggestue m sensitive barn

Annonce