Flexjob - jeres erfaringer? {{forumTopicSubject}}
Hvad skal der til for at få bevilget et flexjob?
--------------------------------------------------------------------------------
Hej, jeg hedder Eva, er 26år gammel, kunne skrive en hel roman, men vil gøre det så kortfattet som muligt.
Er i dag blevet anbefalet at søge flexjob af min psykolog + fysioterapeut på et smertecenter. Før det, skal jeg udredes mht. min arbejdsevne.
Har en enkelt arbejdsprøvning bag mig, under sygedagpengeperiode, og har haft et forløb på et sund-livsstil sted, hvorefter jeg har haft forløb hos kropsterapeut.
Lider af noget migrænelignende hovedpine, som jeg har fået en diagnose på, kronisk komplekse smerter mv., og er ikke i stand til at arbejde ret mange timer.
Tidligere har jeg forsøgt været igang med uddannelser, og har en studentereksamen.
Spørgsmål:
*Hvor mange virksomhedspraktikker skal der til, for at de kan vurdere ens arbejdsevne?
**Hvor mange år/lang tid kan jeg se frem til, at skulle udredes i?
***Hvor få timer har i erfaring med at man kan have flexjob om ugen, jeg troede man var helt oppe på f.eks. 30 men de sagde på smertecenter at det kunne være ganske få, og stadig kunne det bevilges.
**** Hvad er jeres erfaring med flexjob, jeg kender ikke meget til det så alt info er relevant.
OBS: Efter de nye kontanthjælpsregler skal min kæreste betale for mig, da han tjener for meget. Han har dog flere lån som gør ham ude af stand til dette, så vi står overfor i værste fald at måtte bryde vores familie op for at kunne leve, om et halvt år. Derfor håber jeg, der ikke går for lang tid, før jeg ville kunne få nogen penge via et evt. flexjob.
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Mht løn, så får du kun en alm timeløn for de timer du er på job. Så er det 20 timer får du løn for 20 timer, og så supplere kommunen op til mener det er mindste dgapengesats ca. Men det er noget med en Formel , for er din timeløn lille får du gange og divideret på en måde så du får en ok løn, men er din timeløn høj, så bider det. Du kan nu efter den nye reform kun have det samme sted i 2 år, så skal du søge et andet job. Men alt det ved din driver ved kommuen,hvis du er blevet tilknyttet sådan en.. Mener bestemt min kæreste var det ikk kun kommune. Er havde noget a sige mht hvor mange timer han kunne arb og sådan.. Der se læger med inde over.. Men du skal have fat i en job-konsulent inden for fleksjob da den er ualmindelig forvirrende dne nye reform og læn-afregning.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Kan man efter den ne reform (min mand går under den gamle nemli) godt få en højere løn en dagpenge? Tænker, hvis min mand skal have nyt job og derved under dne nye reform, så vil hans løn blive mere end halveret. Han tjener jo det dobbelte af hvad dagpenge-satsen er nu.. Så vil han bare have en ualmindelig str lønnedgang og sidde i et "godt" job med en stor uddannelse bag til en løn der svare til dagpengesatsen? Eller vil han så stadig få den samme retfærdige løn som nu? Ved du det TF??
Flexjob - jeres erfaringer?