Svær beslutning ang. uddannelse {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvilken skole jeg skal starte på og hvornår. Jeg har barsel indtil d. 13 december 2013, og allerede nu er jeg på nogen tidspunkter træt af at gå hjemme, men samtidig nyder jeg det jo også helt vildt. Uanset hvad, sigter jeg efter at få en studentereksamen, men så er jeg i tvivl om hvor jeg skal tage den henne. Skal jeg tage den på VUC, hvor jeg måske passer bedst ind personligt eller skal jeg tage almindeligt gymnasium, hvor de har en linje jeg synes er utroligt spændende? Og kan jeg "tillade" mig at begynde allerede i august, hvor Nikoline vil være 7 måneder? Jeg synes jo det er for tidligt, for jeg vil jo faktisk gerne gå hjemme ved hende året ud, men samtidig vil jeg os bare rigtig gerne i gang. Og så skal det lige siges, at vælger jeg at tage hele min barsel som slutter i december, går der 8 måneder før jeg kan starte på gymnasiet igen. Mener i andre at det er for tidligt? Har i evt nogle gode råd?
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
Hvis du vil gemme barselen kan du ringe og snakke med kommunen.
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 70 Svar: 344
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Syntes det var 100 gange bedre socialt, og på enkeltfag som jeg har taget det på har man bare mødt mange flere. Og havde man det ikke så godt socialt eller der ikke var så mange man faldt i hak med i f.eks engelsk klassen, så kunne man bare glæde sig til om to timer hvor man så skulle ned og have dansk med den anden klasse hvor man havde dem man bare klikkede så fedt med. Men der har egentlig altid i alle de klasser jeg har gået i været mange jeg har snakket med i hver klasse fordi det bare var anderledes på VUC.
Og i gymnasieklassen jeg gik i syntes jeg bare at man hele tiden skulle være på og sørge for at være "inde i varmen" og kunne næsten få stress over det. At sørge for at være socialt på konstant. Snakke med de rigtige, sige det rigtige, gå i det rigtige og alt det der.
jeg har godt nok været glad for det på VUC, og det var altid spændende når der skulle lægges nyt skema når året var omme, for at se de nye klasser man nu skulle i. Rigtig godt for motivationen og så det at man ikke skulle trækkes med den samme klasse og de samme ansigter i flere år.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 85
På VUC var folk mere seriøse omkring deres læring og man kunne godt mærke at det ikke var "gymnasie" børn man gik med. Så jeg har intet negativt om VUC ihvertfald
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Da jeg var 18, startede jeg på HF på et gymnasie og jeg var ved at døø over at de var så unge. Og Stine, jeg vil vove at påstå at du er mere moden end jeg var dengang, så du vil nok have svært ved at passe ind med SÅ unge mennekser. Gymnasie-elever er altså virkelig virkelig unge.
Du kan sagtens slutte barslen når jeres datter er 7 mdr, mange stopper så tidligt. hvis I synes det er for tidligt, har din kæreste måske mulighed for at tage en måneds barsel?
Min ældste niece startede i vuggestue kort før hun blev 6 mdr og det samme skal den lille. Der har ingen problemer været overhovedet, og som studerende er du væk i færre timer, og har mere fritid til din datter, så hun ikke skal være afsted 40 timer om dagen
jun 2008
ja det kunne da være sjovt hvis jeg havde
Svær beslutning ang. uddannelse