1.365 visninger
|
Oprettet:
Tvangsaktion {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Nogen af jer der har erfaring med at købe hus på Tvangsaktion??
Nogen gange kan man jo næsten få dem smidt i nakken
Vi bor i lejet hus nu og har en dyr husleje, så vi overvejer at finde et billigt hus på tvangsaktion:-)
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
Du har ingen garanti for at varmen fx virker i det hus du køber. Der blir ikke udarbejdet en tilstands rapport så man kan være uheldig
I Herning hvor min lillebror byder skal han medbringe en bank noteret check eller 20000 i kontanter. Det beløb er forskelligt fra retssal til retssal men ligger deromkring. Samt en garanti fra banken på han er god for det beløb han nu har budt. Udover budet skal han betale størstebeløbet som er omkostninger til tvangsauktionen. Det er forskelligt fra bolig til bolig.. Nogle gange byder kreditforeningen huset op. Især hvis der skyldes meget i det. I kan se hvad der skyldes på tvangsauktioner.dk
Hvis de ikke mener den er budt nok op på 1 auktion har de ret til 2 auktion hvor huset skal sælges.. Her kan kreditforeningen stadig byde med men risikere at sidde med huset selv.
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 240 Svar: 804
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 240 Svar: 804
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 507
Ikke fordi jeg skal rive jeres huskøb ned
Vi står i det samme, og har set på flere billige huse som ikke engang er tvang, og når vi har kigget under tag i kældre osv, så er det utroligt husene stadig står
Held og lykke med det, jeg håber i finder et rigtig godt hus til røverkøb
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
Til auktionen havde vi hyret en advokat som bla stillede sikkerhed for os, da auktionen var ovre. Derudover var det utrolig rart at have en "guide" der viste hvad der forgik. Det man skal være opmærksom på ved tvangs, er at der er en masse skjulte udgifter. Beløbet svinger en del fra bolig til bolig, og man ved ikke 100% hvad det ender på før man sidder inde til auktionen. Vi fik lejligheden til 820.000 + 75.000,- i auktions omkostninger ca. Hvis der kommer 2. auktion stiger beløbet ca 16.000,-..
Man skal være meget opmærksom når man et ude og kigge på boligen. Hav gerne en fagmand med. Husk at kigge efter om boligen ser beboet ud. Er der tandbørste, frisk mælk osv. Du kan risikere at ejeren er imod tvangsauktionen og derfor ikke vil flytte. Hvis boligen er udlejet, kan du ikke smide lejerne ud.
Udover beløbet til auktionen osv, skal du med stor sandsynlighed også afsætte til efterfølgende renovering (og tid og energi!). De fleste tvangs auktioner er i mindre god stand. Alle dem der var til syn dengang på vores, var meget imponeret over hvor fin stand den var og de havde været ude til en del da de levede af og opkøbe og sætte istand. Du kan evt se mit album.
Når det er sagt, ville vi ikke turde købe et hus på tvang. Du aner ikke hvad der gemmer sig. Vi turde godt købe lejlighed, for hvis der er problemer med rør, vandskade er det ejerforeningen der hæfter, og ikke os.
Men held og lykke med det
Tvangsaktion