{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Hvad kan man tillade sig ? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har købt noget af en privat person (kendt) og har overført penge for 14 dage siden .. Hun sagde så hun ikke kunne sende den mandag i sidste uge . Det var helt i orden . Har så skrevet til hende at jeg stadig ikke har modtaget noget . Hun ville kontakte post Danmark i dag. Også skrev hun at de ikke kunne se den på lageret men sandsynligt er blevet væk i posten . Hun havde ikke sendt den som forsikrer smiley det jeg rigtig træt af , for der er trods alt 400 kr der lige ryger ud af vinduet .

Hvad syntes i jeg kan tillade mig i denne situation. Be om penge til age eller bare vente om den måske kommer eller noget helt 3.?
Hun kan jo bare ha sagt hun har sendt den og ikke gjordt det alligevel .
Men er meget naiv så tror det bedste i folk .

Hvad syntes i ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan man tillade sig ?
  • #2   6. feb 2013 Tror desværre ikke der er så meget at gøre, men øv hvor surt!

• #3   6. feb 2013 Hvis hun ikke kan fremvise en kvittering på at pakken er sendt, så skal du have dine penge tilbage.. smiley

• #4   6. feb 2013 Vil os sige du skal have pengene tilbage!

• #5   6. feb 2013 Du må bede hende om dine penge, ellers kontakter du politiet.

Du kan melde hende til politiet som så tager kontakt til hende. Men reelt set kan de ikke gøre noget.
    Hvis ikke du har bedt hende om eller aftalt at sende som pakke, så er det ifølge politiet ens egen "fejl" Det er ord mod ord og de gør ikke noget ved det.
    Men kan jo være hun bliver tilpads skræmt til at betale dig pengene tilbage hvis politiet pludselig ringer.
    Har selv prøvet det, og de gjorde ikke noget ud over at ringe og snakke og appelere til at hun skulle betale halvdelen af pengene tilbage.

• #6   6. feb 2013 Men det sker altså også at pakkerne forsvinder hos postdk.
    For en måneds tid siden havde jeg købt en masse ting hos en webshop. Da pakken ikke dukkede op sendt jeg dem en mail, og på trods af den var sendt med track&trace nr så havde postdk mistet den inden der hvor de bliver scannet første gang (sagde butikken)
    Så de måtte sende mig nye varer.

• #8   6. feb 2013 Jeg vil mene du selv er ansvarlig. Jeg skal have jura imorgen på skolen, så kan prøve at spørge min lærer om der er noget du kan gøre...

• #9   6. feb 2013 jeg vil da også tro det er dit eget ansvar, når du er gået med til at den blev sendt som brev, ellers måtte du jo have betalt det ekstra for at få med forsikring, det er mega surt, men tror desværre ikke der er noget at gøre.. i og med man sender som brev er det jo ikke nødvendigt at gå på posthuset og sende, man skal bare smide nok frimærker på, og så i postkassen med den, så det er jo ikke sikkert at der nogensinde har været en kvittering for afsendelsen (hvilket er en af grundende til at jeg personligt altid sender fra posthuset, så jeg har dokumentation) polititiet vil sandsynligvis intet gøre, da det er så småt et beløb.. men snak da med sælger og se om ikke i kan finde en løsning sammen..

• #10   6. feb 2013 Jeg sender også rigtig mange ting.
    Og det er sjældent en pakke "brev" bliver rigtigt væk.

Jeg har været ude for at noget blev væk- men modtager modtog det ca en måned efter.

Men du kan ikke bede om pengene tilbage, da det er dit eget ansvar at pakken ikke bliver sendt som forsikret pakke.
    Jeg er dog lidt i tvivl om hun skal kunne fremvise en kvittering for at pakken er afsendt.

• #11   6. feb 2013 Jeg ville vente, og derefter slå halv skade
    Har arbejder i postbutik og postdk smider så åndssvagt mange ting væk, jeg vil mene det er mere sandsynligt at postdk har dummet sig..

• #12   6. feb 2013 Da vi aftalte handlen sagde hun prisen inkl. Forsendelser af pakke . Så gik ud fra at hun sendte den som Pakke da jeg betalte nærmest 70 kr oven i . Så gik da ud fra den blev sendt som pakke .. Men jeg venter og ser og kigger om ikke pakken kommer på et tidspunkt . Ja ellers er der jo ikke så meget at gøre ved smiley

• #13   6. feb 2013 Jeg ville foreslå hende en halv skade, for det er jo ingens skyld. Når jeg nogle få gange har oplevet at en pakke er blevet væk som jeg har sendt, så vælger jeg for det meste at slå halv skade.

• #14   6. feb 2013 jeg ville forlange at se en kvitteringen og hvis hun kan fremvise en kvittering som beviser hun har sendt den som pakke så er der ikke så meget at gøre.. men hvis hun ikke kan fremvise en kvittering eller at den viser sig at være sendt som brev så ville jeg forlange alle pengene tilbage eller slå halv skade

Kommentér på:
Hvad kan man tillade sig ?

Annonce