{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Besøg af nabos hanhund :( {{forumTopicSubject}}

Suk.. Ja idag lukkede jeg minoiske pomeranian tæve ud i min indhegnede have.. Jeg var ikke lige klar over hun var i løbetid (hun er god til at hold sig ren) nå jeg giver bette mand jakke på og skal så til at kalde hende ind da jeg ser naboens chi og min poms hænger sammen ude i haven smiley præcis det samme skete i sidste løbetid hvor vi valgte at se tiden an da det efter mine beregninger var alt for tidligt til parring.. Der kom 5 hvalpe.. Nu står jeg så i dilemmaet igen.. Skal jeg kræve at de betaler en abort eller skal jeg lade hende få hvalpene hvis der kommer noget ud af det? Hun klarede de 5 hvalpe super fint sidst og de var alle solgt inden de var 8 uger.. Jeg havde bestemt INGEN planer om hvalpe i år overhovedet, men jeg synes det var hyggeligt trods arbejdet ved dem sidst.. What to do?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøg af nabos hanhund :(
  • #1   5. feb 2013 Syntes du skulle lade hende få hvalpene med en pæn besked til naboen, så må de jo betale halvdelen hvis der skulle komme noget, og så at de fremover skal holde deres hund hjemme..

• #3   5. feb 2013 Cookie, de burde jo også have hegnet deres have ind?

• #4   5. feb 2013 Når din have er indhegnet og naboen ikke har haft styr på sin hund, ja så er det dælme naboen der skal betale!

• #5   5. feb 2013 Jeg ville helt sikkert få dem fjernet. Hvalpe to løbetider i træk, er bare ikke ok. Det er hårdt for hunden. Derefter ville jeg tjekke hegnet og kræve betaling fra hanhundens ejere.

• #7   5. feb 2013 Kan hun ikke få en "fortrydelsespille". Ved ikke lige hvad de hedder til hunde.. Mener de får 2 piller og så er der ikke mere i det.

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #9   5. feb 2013 præparatet hedder Alizin, ingen bivirkninger, jeg ville ikke tøve med at give det.

Og naboen skal betale, da det sker på din grund.

• #10   5. feb 2013 Altså min hund kan ikke komme ud så har ingen ide om hvor deres kommer ind.. De er nogenlunde samme str.. De lovede sidst de nok skulle kasterere for de kan simpelthen ikke holde ham inde.. Vi bor på landet så til hverdag gør det ikke noget for mig men min største frygt er da at det lig pludselig lykkes den at hoppe på mine store hunde som den til tider klemmer in i hundegården så står den der når vi kommer hjem smiley

• #11   5. feb 2013 Jaric kender du præparatet.. Har hørt nogle snakke om at der var et af de abort/fortrydelses piller/sprøjter der i nogle tilfælde kunne skade deres livmor eller være skyld i livmor kræft hos tæven hvilket skræmmer mig en smugle..

• #12   5. feb 2013 Det er ikke sundt for en hund at få hvalpe i hver løbetid smiley jeg var godt nok blevet pænt gal på naboerne når de ikke kan finde ud af at holde deres hund på deres materiale som efter lovgivningen de SKAL!. Jeg ville nok ikke vælge en abort til min hund men passe EKTRA på i næste løb:-)

• #13   5. feb 2013 Jarik's
    Forslag lyder som en rigtig fornuftig ide smiley

• #14   5. feb 2013 Altså havde jeg vidst hun var i løb var hun bestemt ikke blevet lukket derud uden opsyn men havde overhovedet ikke opdaget det smiley sidst gik jeg og ventede på løb da jeg havde en parring jeg godt kunne tænke mig at prøve men det blev det ikke efter deres hoppede på smiley hvalpene var super lækre og solgt længe inden 8 uger men jeg vil self min tæve det bedste smiley

• #15   5. feb 2013 jeg ville give hende de piller.. Mine forældre har brugt dem en enkel gang, men ved ikke mht. bivirkninger på længere sigt. Men altså, der kan jo også ske hende noget under fødsel. Jeg syntes det er synd hun skal have hvalpe igen..

• #16   5. feb 2013 Ja havde til hver en tid ringet til min dyrlæge og spurgt om hvad han ville gøre, og hvordan du skal forholde dig i forhold til en evt gravid hund..
    Bivirkninger ved en evt abort og hvis du måtte have andre spørgsmål...

• #17   5. feb 2013 Afsted efter piller, der er ingen bivirkninger ved de nye på markedet.

Og så er det sgu deres problem at holde deres hanhund på egen grund! Det kan ikk være så svært.

• #18   5. feb 2013 Jeg stod i samme problem engang. Jeg fik at vide af samtlige dyrlæger du det var min egen hovedpine at betale for abort, for hanhunden handlede pr instinkt. Så når man havde en hun hund var det ejerens ansvar og passe på hunhunden.
    Men hanhundens ejer kan altså godt nok nægte at betale og det er hans ret.
    Håber han hund ejeren vil betale alligevel.

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

#19   5. feb 2013 Jeg er hundeopdrætter, og Alizin er ikke piller men en indsprøjtning, mener jeg, som dyrlægen skal give. Den er uden bivirkninger - de historier, du har hørt, er om det man brugte i gamle dage. Der er ingen risici ved Alizin, men det er der i den grad hvis hun skal have hvalpe igen allerede.

• #20   5. feb 2013 Tak jaric vil lige som min stemme er tilbage i morgen og så ringe til min dyrlæge og høre hvad han siger.. Har skrevet med naboen de uger de nok skal betale så det fint nok ..

• #21   5. feb 2013 har lige spurgt min mor og hun siger det er en sprøjte de skal have 2 dage i streg.

• #22   5. feb 2013 Du skal kræve at de betaler abort sprøjten! En hun skal IKKE have kuld 2 gange lige efter hinanden!

• #23   5. feb 2013 hvorfor ikke få hende på en p-sprøjte så det ikke sker igen eller få hende stelleriseret ?
    Det er synd hvis de får hvalpe i flere løbetider efter hinanden..

Jeg kender nogen hvor tøven har fået hvalpe i 3 løbetider i streg.. hunden er helt ødelagt psykisk og er kun 4 år gammel og har hænge patter ned til jorden og hver kuld var der mellem 10 - 16 hvalpe.... den er bare blevet en penge maskine--- SÅ SYND!

• #24   5. feb 2013 Nu mor til 3 dejlige drenge, kan det virkelig passe det det er ens eget problem hvis der kommer en hanhund ind i vores have og hopper på vores hunhund?? For vi har altså vors hunhund ude i haven som er hegnet ind uden opsyn når hun er i løbetid, kan kan det virkelig passe det er er mit problem hvis der kommer en handhund udefra, ind i vors have, og gør vores hund gravid??

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

#25   6. feb 2013 Min lille prins, det er dumt ikke at holde opsyn med din hund, men det er ikke tilladt andre mennesker at lade deres hund færdes på din grund, derfor skal hanhundeejer betale for en evt abortsprøjte.

Majbrit, drop tanken om p sprøjter til hunde, de har nogle meget grimme bivirkninger, som øget risiko for kræft og/eller livmoderbetændelse

• #26   6. feb 2013 Abortsprøjte! Det kan der slet ikke være tvivl om.

Og ja, det er naboens ansvar men alle ved også hvordan hunde er omkring løbske tæver, så i bør ikke lade tæven være uden opsyn -især ikke når den er højløbsk.
    Jeg forstår slet ikke hvordan sådan noget kan ske to gange?

• #27   6. feb 2013 Nu havde jeg på ingen måde opdaget hun var i løb for så havde jeg nok været mer opmærksom på det.. Jeg vil ikke sterilisere min ræve for at de ikke kan holde deres hanhund hjemme jeg har 4 tæver så det vil blive en meget dyr affære.. Naboen kan kasterere deres hanhund så er vi ovre problemet.. De har desuden selv en tæve også så det ville da klart være det smarteste(bullmastif) naboen betaler self abort sprøjten i dette tilfælde.. Vi har et godt nabo skab og havde jeg vidst hun var i løb havde jeg ringet derover og så havde de nok enten fået ham passet eller sat ham i snor når han skulle ud.. Sidst sagde de den ikke kunne finde ud af det og at de havde forsøgt flere gange med forskellige tæver så de mente ikke det kunne lade sig gøre smiley men det kunne de så se da de hang sammen herovre i min have smiley

• #28   6. feb 2013 Har ikke læst alle indlæg, men selvom du ikke havde opdaget hun var i løb, så burde du jo kunne sende din egen hund ud i din egen have uanset hvad. Uanset opsyn eller ej.

Jeg ville kræve at naboen betalte for abort, eller hvilke muligheder der nu er.

Og det kan godt være at hanhunde handler pr. instink, men derfor er det stadig naboens ansvar, at holde deres hund på egen grund.

• #29   6. feb 2013 Mine hunde ( 3 hun hunde) kommer sku ud i haven selvom de er i løb! Jeg har styr på mine ved at de er i indhegnet have. Hvilket er = at det er dem med hanhunden der skal stå som ansvarlig for at deres hund har lavet "indbrud" !!

Min gamle lab som var en hanhund parrede en hunhund som kom ind i vores have = hunhundens ejer der står til ansvar for det selv.

• #30   6. feb 2013 jaric W..
    okay.. tak... er der andre præventions midler til hunhunde så, for ellers bliver min stelleriseret ....

• #31   6. feb 2013 Jeg er enig "nu mor til mason" men nu ved jeg jo fra sidst at hankøn komme ind så jeg ville self være opmærksom hvis jeg vel og mærket vidste hun var i løb.. Snakkede med dr dyr i formiddag han vil ikke give hende bort prøjt inden han er sikker på der er hvalpe derinde. Han vil derfor scanne når hun er ca 25 dage henne.. Ved ikke om det er normalt? Jeg er mod sen abor hos mennesker og på 25 dagen er de jo altså rimelig langt henne eller e det bar mig??

• #32   6. feb 2013 Stavefejl er gratis er lige på på ipad og den kunne åbenbart ikke følge med smiley

• #33   6. feb 2013 Majbrit den bedste metode er hvad jeg ved at sterilisere.. Bivirkningerne der er vist kun kosmetisk.. Altså overvægt(hver opmærksom på foderet) og pelsen kan ændre sig smiley

• #34   6. feb 2013 ring til en anden dyrlæge. Ville ikke acceptere at skulle vente, hvis det var min hund..

• #35   6. feb 2013 Overvejer det men det lød på ham som om at det var meget usundt for tæven at give den hvis der ikke er hvalpe smiley

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

#36   6. feb 2013 Pjat med den dyrlæge, vælg en anden og sig, du ønsker Alizin til din hund!

En scanning kan godt vise, der ingen hvalpe er, selvom hunden er drægtig alligevel.

Majbrit - Øøh præventionen er, at holde den fra hanhunde i de tre uger, den er i løbetid smiley Kan/ønsker du ikke det, så er det bedst at sterilisere. Dette skal ske mellem to løbetider.

• #37   6. feb 2013 Nix det skal gøres inden 7 dage. Så du skal bare ringe til anden dyrlæge.

• #38   6. feb 2013 Hm må prøve og ringe til herning og høre støtter ikke demandeur dyrlæge her i byen

• #39   6. feb 2013 Jeg ville lade min tæve få hvalpene og der efter få hende sterilisere eller høre om hanhunden ejer ville gøre noget ved deres hanhund.

• #40   6. feb 2013 Min lille prins: ja jeg har spurt 3 forskellige dyrlæger da jeg stod i samme situation, og det skete på egen grund. Jeg skulle selv betale, for det var mit ansvar.

• #41   6. feb 2013 en hanhund der kan lugte en tæve i løb, behøver ikke et hul i hegnet til at komme over, vores gamle hund kunne kravle over hegnet!

Men synes da bestemt din nabo skal betale for evt abort, da det er hans pligt at holde sin hund inden på egen martrikel!!

• #42   6. feb 2013 Det er nu ret normalt at man venter og scanner tæven først. En hund skal være langt henne, før hvalpene har en chance.

Jeg kender en som fik en meget sen abortsprøjte på sin tæve. Den fødte efterfølgende hvalpene og de var alle dødsfødte, på nær en som havde lidt vejrtrækningreflekser.

Pointen er at tæven var meget langt henne.
    En tæve er jo kun drægtig i 63 dage, derfor gør uger en væsentligt forskel og hvalpe født 25 dage inden i en drægtighed har ingen jordisk chance for at vise livstegn.

Jeg ville dog også personligt foretrække at få det gjort hurtigst muligt!

• #43   6. feb 2013 ACS så vil jeg hellere have hvalpene end det ihvertfald.. Min tæve er meget glad for hendes hvalpe og ville ikke byde hende det psykisk smiley det er vel lidt svarende til hvis jeg fødte for tidligt og bebs døde smiley føder hun hvalpene hvis man venter til den scanning??

• #44   6. feb 2013 Line, nej, tæven skal være meget længere henne. Det er jo rigtig dårligt for din tæven fysiske og mentale helbred at få hvalpe to løbetider i træk, så jeg synes slet ikke du bør overveje det. Det ville virkelig være synd for tæven.

• #45   6. feb 2013 Du må ikke overføre dine egne følelser - tæven er ikke et menneske, og fungerer ikke på samme måde smiley

• #46   6. feb 2013 Jeg ville også give sprøjten så hurtigt som muligt, så ring til en anden dyrlæge og hør ad. Ellers må du ringe tilbage og insistere.

• #47   6. feb 2013 Nej men sidst hun fik en dødfødt hvalp og vi fjernede den gik hun og hylet og ledte efter den i flere dage ku lige forestille mig hvis det var dem alle der forvandt smiley jeg havde også besluttet mig for abort men du har sat lidt anik. Mig :S

• #48   6. feb 2013 Line, hans tæve var meget langt henne, da han ikke vidste at den var blevet parret. Hun fødte dem, fik noget tid med dem og forstod at de ikke reagerede og efter nogle dage havde hun det fint igen.

Men så llænge får din tæve jo ikke lov at gå smiley

Det er klart det bedste at få en abortsprøjte. Ikke for din skyld, men for din hunds skyld smiley

• #49   6. feb 2013 Da min hun hund blev holdt til, fik hun sprøjten samme dag som det var sket.

• #50   6. feb 2013 Det har intet med om hvalpene er til at komme af med eller ej det hele omhandler at jeg synes det er en virkelig lorte situation jeg er blevet sat i og jeg skal tage det rigtige valg som jeg egentlig havde besluttet var abort indtil jeg nakkede med dr dyr og han sagde der skulle gå så længe inden man gjorde noget.. Og så da acs skrev gik der panik i mig for det vil jeg slet over hovedet ikke tilbyde hende!

• #51   6. feb 2013 Mærkeligt der ikke er nogle retnings linjer for det smiley

• #52   11. feb 2013 Vi kom desværre i samme situation, da vi havde vores gamle hund.
    Hun var 9 mdr. og lige kommet i sin første løbetid..
    Vi valgte at give hende en abortsprøjte.

Hun blev så deprimeret at hun ikke spiste ordentligt i flere uger, og blev først glad da vi anskaffede os en hvalp "til hende".
    Og for små 7 mdr. siden måtte vi sige farvel til hende, 2 år gammel, pga. leverkræft.

Jeg siger ikke at det var sprøjten som gjorde hende syg, men jeg vil aldrig nogensinde give min hund en sådan sprøjte igen...

• #53   11. feb 2013 Glad for du melder ud hvor lang tid efter gav de hende sprøjten.. Snakkede med anden dyrlæge i formiddags hun anbefalet også at scanne først før man gjorde noget smiley

Kommentér på:
Besøg af nabos hanhund :(

Annonce