{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Forældremyndighed og efternavn. {{forumTopicSubject}}

Hej sagen er den at da jeg blev gravid ville faren ikke have noget med barnet at gøre, da min søn så er en måned gammel ville han godt have noget at gøre med ham alligevel, vi får taget en faderskabstest fordi han var usikker på om barnet var hans, og det viste sig så at det VAR hans søn, hvilket jeg hele tiden viste!
- Han har så lige sendt papierne ind om at han vedkender sig faderskabet til vores søn.
Men er nu usikker på om vi har fælles forældre myndighed eller om jeg kun har den?
og har faren os krav på at vores søn skal have hans efternavn?
-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forældremyndighed og efternavn.
  • #1   22. jan 2013 Er han døbt for så tror jeg ikke rigtig at han kan gøre noget uden i er enige

• #2   22. jan 2013 Nej det er han ikke endnu.

• #3   22. jan 2013 Vi er ikke gift smiley
    - Jeg har et helt andet liv bor sammen med min kæreste og er forlovet med ham, altså ikke faren til mit barn smiley
    - Vil nemlig gerne have min søn skal hedde Noah Emil Lorenzen. Emil som mellem navn efter min afdøde morfar. Lorenzen som er mit efternavn.

Men faren bryder sig ikke om navnet Emil. og han vil os godt have at han skal hedde Andersen til efternavn, hvilket jeg ikke syns da han først kommer en måned efter jeg har født og siger han vil have noget at gøre med min søn smiley

• #4   22. jan 2013 I har fælles forældremyndighed, med mindre han overlader den fulde til dig smiley

tror ikke han har krav på noget som helst efternavn smiley I skal blive enige når der er fælles forældremyndighed om det skal være mellemnavn fra den ene og efternavn fra den anden, og ellers tror jeg at du har den længste ende i sagen hvis det skulle ende derude.

Jeg ville have at Papaya fik mit efternavn og det fik hun.. hun har så sin fars mellemnavn som ikke ser hende mere.. så det er bare hvordan man selv synes det lyder bedst smiley

• #5   22. jan 2013 wow der blev skrevet lidt indlæg inden jeg fik postet mit

jeg ville også holde på Lorenzen, for han skal jo hovedsageligt være ved dig som hedder det, du får hoveddelen i ansvaret af opdragelsen, og det der med at når jeres navne skal stå skrevet på postkasser og alt andet "Andersen og Lorenzen" ej, og så lyder Noah Emil Lorenzen bare SÅ meget bedre.

det er heller ikke særlig fedt med en far til ens barn der lige pludselig fortryder og smutter igen, og så får man æren af altid at skulle skrive hans efternavn, de steder man skal udfylde sit barns navn. Hvilket man slet ikke synes han fortjener! Eller ens barn for den sags skyld..
    min datters far så hende regelmæssigt indtil hun var 2½ år og skred så hvor jeg aldrig har set ham siden

-hold på Lorenzen, hvilket jeg mener at han får automatisk

• #6   22. jan 2013 http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4703

måske du kan finde noget herinde

• #7   22. jan 2013 Du har fuld forældremyndighed, medmindre du giver afkald på den.

Når man ikke bor sammen, og ikke har været gift, får moderen automatisk den fulde forældremyndighed.

det ville jo være bedst hvis I kunne blive enige om navnet, men når nu han er nogle mdr. og hele tiden er blevet kaldt det han hedder, ville jeg ikke begynde at ændre på det.

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #8   22. jan 2013 Uanset om I har fælles forældremyndighed eller ej - hvis han er erklæret barnets far, hos statsforvaltningen, så skal I blive enige om navnet, dvs. I skal begge to skrive under på hvad han skal hedde.

Også selvom du får den fulde forældremyndighed. Kan I ikke blive enige, må også den sag i statsforvaltningen - det er temmelig bøvlet, men sådan er reglerne. Jeg sidder med den slags sager i mit arbejde (navngivninger) og hverken han eller du kan KRÆVE et bestemt navn til barnet.

• #9   22. jan 2013 Hvis jeres barn er født efter 1. oktober 2007, og:

I har været gift med hinanden ved barnets fødsel eller indgår senere ægteskab eller

I er separeret eller skilt, når barnet bliver født, og faren anerkender faderskabet eller ved en faderskabssag bliver dømt til at være far til jeres barn af Retten eller
    I har underskrevet en fælles omsorgs- og ansvarserklæring, da barnet blev født eller
    I har været gift med hinanden inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født eller
    I har indsendt en blanket om aftale om fælles forældremyndighed til statsforvaltningen eller Retten eller
    I har boet sammen inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født og faren anerkender faderskabet eller bliver ved en faderskabssag dømt til at være far til jeres barn af Retten
    Ellers har moren forældremyndighed alene.

• #10   22. jan 2013 Mor til 2 skønne unger<3
    - Har godt været inde og læse det der, men forstår det ikke helt,.
    Han har anerkendt sig faderskabet, men vi har ikke været gift eller boet sammen inden for de sidste 10mdr inden jeg fødte,.
    og vi har ikke underskrevet nogen former for papir med fælles forældremyndighed.

• #11   22. jan 2013 GLAD smiley
    - Faren til mit barn har idag haft samvær med vores søn, hvilket han har hver tirsdag.
    Og har endelig fået ham overtalt til at han skal hedde Noah Emil Lorenzen smiley

• #12   27. jan 2013 Du har fuld forældremyndighed, hvis i ikke har underskrevet noget om fælles forældremyndighed.
    Jeg har stået i samme situation.

• #13   27. jan 2013 Ingen af os har skrevet under på noget omkring forældre myndighed.
    Jeg har os ringet til statsamtet for at forhøre mig, og de mente jeg havde den fulde forældremyndighed smiley

Kommentér på:
Forældremyndighed og efternavn.

Annonce