{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Hvordan bliver min økonomi? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er er en 17årig pige - 18 meget snart.
Sagen er den at jeg er blevet gravid, jeg er sammen med min kæreste(som også er faren) og regner med at flytte hen til ham i april, hvor jeg begynder at få SU. Jeg har termin i september.
Hvordan kan jeg forvente min/vores økonomi bliver?
Lejen i "hans" lejlighed er på 8000kr når alt er betalt og så er der 1000kr i overskud (han får vist noget boligsikring??)
.
Mit spørgsmål er hvad kommer min månedlige indtægt til at værre på ialt ca? Og hvordan kommer det til at påvirke min kæreste(far)s indtægt månedeligt når jeg flytter ind?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, Har prøvet at læse en masse om det på su.dk og borgerservice men synes det hele er meget forvirrende.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan bliver min økonomi?
  • #1   2. jan 2013 Hvis du skal på su. Og bor sammen med faren får du 5200 i su så kan du tage lån oveni. Med boligstøtte skal han oplyse hvad du tjener. Men ved jo ikke hvad din kæreste laver.. Held og lykke med graviditeten

• #2   2. jan 2013 er dine forældre skilt får du en høj su ..

• #4   2. jan 2013 Hvis hun er på su udløser det så vidt jeg ved dobbelt klip det første år

• #6   2. jan 2013 Du kan få ekstra SU, hvis du får barn, mens du går på en ungdomsuddannelse
    Hvis du får barn under en ungdomsuddannelse, kan du få ekstra SU (fødselsrater) i en begrænset periode. Mødre kan få 12 måneders ekstra SU og SU-lån, mens fædre kan få seks måneders ekstra SU og SU-lån.

• #7   2. jan 2013 Det er bare sakset fra su styrelsens side det der oppe .......Dvs dobbelt su i 12 måneder

• #8   2. jan 2013 Du skal være mor
    Hvis du bliver mor, mens du går på en ungdomsuddannelse, kan du:
    få 12 måneders ekstra SU
    tidligst søge om ekstra SU tre måneder før terminsdatoen
    få den ekstra SU udbetalt fra to måneder før, du får barnet til tolv måneder efter (men maksimalt i 12 måneder i alt)
    få den ekstra SU udbetalt som enkeltrater i 12 måneder eller som dobbeltrater i seks måneder. Du kan også kombinere enkelt- og dobbeltrater og for eksempel få udbetalt enkeltrater i seks måneder og dobbeltrater i tre måneder.

• #9   2. jan 2013 Næ nu bliver jeg alligel i tvivl om det kun er 6 mrd den er dobbelt....

• #11   2. jan 2013 smiley min kloge datter siger 6 med med dobbeltklip eller 12 ekstra mrd oveni studiets normering ( ogsådan en er der ikke på en ungdomsuddannelse mener hun) men hun er altså ikke hundred procent sikker :-))

• #12   3. jan 2013 Ja det er vildt forvirrende, jeg går på hf lige nu og har snakket med vejlederen men hun kunne heller ikke finde rundt i det smiley

• #13   3. jan 2013 Det er dobbeltklip i 6 mdr.. Altså har man mulighed for at få 10.000 et halvt år på barsel og starte op igen. Eller 5.000 i 12 mdr. Da vi har eget hus osv, og ikke kan lide tanken om at sende vores søn i institution som 6 mdr, valgte jeg at tage orlov fra min uddannelse og få kontanthjælp istedet, hvor jeg i 9 mdr kan få 10.000 efter skat. Dette kan lade sig gøre da vi ikke er gift, og det er min forlovede der står som ejer af huset og bilerne.

• #14   3. jan 2013 du skal også lige være obs på at du skal bo et vist antal kilometer fra dine forældre, for at kunne få udeboende su inden babyen kommer.. mener det er 24 eller 34 km det drejer sig om, men er ikke sikker smiley

• #15   3. jan 2013 Du kan kun få 6 mdr med dobbelt klip, det er 12 klip i alt. Dem kan du bruge f.eks. 6 mdr, med dobbel eller 6 med almindelig su + 3 med dobbelt, eller 12 mdr. med almindelig su. - De 12 mdr. ekstra klip kan du se som en form for barsel.

Hvis i begge er på su, kan i få forsørger tillæg. 2000 et eller andet.

I vil kunne få boligsikring, friplads osv. hvis din kærestes indkomst ikke er for høj.

Kommentér på:
Hvordan bliver min økonomi?

Annonce