24. apr 2008 Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Brokke brokke brokke - SU {{forumTopicSubject}}
Hvor er jeg dog træt af su systemet!!!
Inden jeg brokker mig for meget og nogen misforstår, så er jeg lykkelig for at vi i Danmark har muligheden for at få økonomisk støtte mens man er under uddannelse.. Systemet er bare noget bøvl..
Jeg er jo på su.. Og får både su-lån og supplerende su-lån for at vi kan få det hele til at hænge sammen.. Der har så været noget bøvl med su'en fordi jeg har fået forlænget uddannelsen pga graviditeten, det er heldigvis i orden nu..
Men gud hjælpe mig om jeg nu ikke kan få det supplerende lån mens jeg får barselsklip!! Hvad er da det for noget fis?? Jeg ER jo forsørger i forvejen, da det er jo nummer 2 vi venter os.. Vi har da ikk råd til at undværre de 1450,- i måneden.. Og da slet ikk når lillebror kommer til verdenen... Forstår slet slet slet ikk hvorfor man skal fratages det lån bare fordi man skal ha nummer 2.. Det er jo et LÅN, så jeg skal jo betale det tilbage.. Kan sagtens få det alm. lån i de 12 måneder, men ikk det ekstra til forsørgere.. Fatter virkelig ikk hvad det skal gøre godt for..
Skulle bare ud med det.. Det ødelagde lige min dag..
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
apr 2008
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
apr 2008
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Jeg har selv valgt ikke at tage barsel - da jeg er alene og jeg ikke kan leve for 1 barselsklip om måneden (vil helst ikke tage lån som start). Så jeg fortsætter med 1 fag (giver ECTS point nok til at jeg er reg. som studieaktiv).
Min plan er helt sikkert at min pige skal starte i dp eller vs næste sommer - så jeg kan starte studiet rigtigt op igen i august sammen med alle de andre.
SU er lidt underligt - er man enlig som mig får man masser hjælp - bor man sammen med en partner får man kun samme mængde SU som folk uden børn.
Får man derimod KH får man meget mere - det er altså gak gak at det ikke skal kunne svare sig at tage en uddannelse fremfor at være på KH.....
apr 2008
Det er super indviklet og jeg blir snart skør i hovedet af det..
Brokke brokke brokke - SU