{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Brokke brokke brokke - SU {{forumTopicSubject}}

Hvor er jeg dog træt af su systemet!!!

Inden jeg brokker mig for meget og nogen misforstår, så er jeg lykkelig for at vi i Danmark har muligheden for at få økonomisk støtte mens man er under uddannelse.. Systemet er bare noget bøvl..

Jeg er jo på su.. Og får både su-lån og supplerende su-lån for at vi kan få det hele til at hænge sammen.. Der har så været noget bøvl med su'en fordi jeg har fået forlænget uddannelsen pga graviditeten, det er heldigvis i orden nu..
Men gud hjælpe mig om jeg nu ikke kan få det supplerende lån mens jeg får barselsklip!! Hvad er da det for noget fis?? Jeg ER jo forsørger i forvejen, da det er jo nummer 2 vi venter os.. Vi har da ikk råd til at undværre de 1450,- i måneden.. Og da slet ikk når lillebror kommer til verdenen... Forstår slet slet slet ikk hvorfor man skal fratages det lån bare fordi man skal ha nummer 2.. Det er jo et LÅN, så jeg skal jo betale det tilbage.. Kan sagtens få det alm. lån i de 12 måneder, men ikk det ekstra til forsørgere.. Fatter virkelig ikk hvad det skal gøre godt for.. smiley

Skulle bare ud med det.. Det ødelagde lige min dag.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brokke brokke brokke - SU
  • #2   9. okt 2012 Ja, og det synes min su vejleder oss.. Men så'n er deres regler, så det er der åbenbart ikk noget at gøre ved... smiley

• #4   9. okt 2012 Det vil de ikke.. Har spurgt.. smiley

• #5   9. okt 2012 Så må du bide i græsset og gå til kommunen.

• #6   9. okt 2012 Kommunen vil heller ikke hjælpe når jeg er på su og manden har arbejde.. Det er bare et lorte system...

• Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #7   9. okt 2012 Overvej om det er muligt at du starter før efter 12 måneder igen - så kan du få udbetalt dobbelt barselsklip i nogle måneder - og dermed få en lille opsparing, der kan klare differencen resten af månederne.
    Jeg har selv valgt ikke at tage barsel - da jeg er alene og jeg ikke kan leve for 1 barselsklip om måneden (vil helst ikke tage lån som start). Så jeg fortsætter med 1 fag (giver ECTS point nok til at jeg er reg. som studieaktiv).
    Min plan er helt sikkert at min pige skal starte i dp eller vs næste sommer - så jeg kan starte studiet rigtigt op igen i august sammen med alle de andre.

SU er lidt underligt - er man enlig som mig får man masser hjælp - bor man sammen med en partner får man kun samme mængde SU som folk uden børn.
    Får man derimod KH får man meget mere - det er altså gak gak at det ikke skal kunne svare sig at tage en uddannelse fremfor at være på KH.....

• #8   9. okt 2012 Fleuka - Er overvejet, men jeg ved endnu ikke om jeg er klar til at skulle starte op igen til påske som egentlig er planen.. Jeg har nogle (for mig) ret voldsomme oplevelser med fra da vi fik Tristan, så jeg kan ikke med sikkerhed sige at jeg er klar allerede der.. Jeg vil jo allerede være færdig til sommer, så det er kun 3 måneder jeg kan få dobbeltklip, men det kunne vi ikke ordne nu.. Det ville systemet ikke tillade.. Synes det er noget bøvl.. Havde oss overvejet at gå på KH i min barsel og så komme tilbage til studiet når jeg var klar uden at skulle tænke på su imens, men da vi er gift får jeg faktisk mere udbetalt i su end jeg ville få på KH...

Det er super indviklet og jeg blir snart skør i hovedet af det..

Kommentér på:
Brokke brokke brokke - SU

Annonce