{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

kig lige her tøser køb af hund {{forumTopicSubject}}

hej tøser ja prøver lige at se om jeg kan forklare min sag på en ikke rodet måde smiley

jeg købte en voksen hund på en kontrakt
hvor der stod beløb og bla. hvis jeg ikke kunne ha den mere skulle hunden tilbage til tidligere ejer det skrev jeg under på jeg betalte og tog hjem med hunden, det går rigtig god med den bette herhjemme og vores nuværende hund men så begyndte den nye at vise aggresivt adfærd over for vores "gamle" hund jeg valgte derfor at gå af med den nye da vi ikke kunne få dem til at enes. jeg prøvede derefter at finde sælgeres nummer desværre uden held prøvede facebook stadig uden held jeg så mig derfor nødsaget til at finde et godt hjem til den på trods af aftalen om den skulle tilbage til sælger hvis det var. jeg fandt et hjem til den og det er nu snart ca 1½ år siden.. igår ringede min bror så til mig om han var blevet kontaktet af sælger om hun har forsøgt at få fat i mig fordi jeg ikke har omregistreret hunden hvilket hun gjorde klar at hun ville gøre. og for det andet så ville hun melde mig til politiet fordi jeg har "brudt" kontrakten.. men hvordan står jeg når hunden ikke er med stamtavle og der var et kausul som hed hvis den skulle videre skulle det være til hende men der var ingen bod (altså et beløb jeg skulle betale hvis jeg bryder det kausul)
hun ringede desværre med hemmeligt nummer så kan ikke kontakte hende og kan bare ikke finde hende på facebook smiley

hvad dulen gør jeg ? :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kig lige her tøser køb af hund
  • #1   30. sep 2012 Hvorfor står hendes kontakt oplysninger ikke på kontrakten ?

• #2   30. sep 2012 Jeg synes du har gjort det rigtige for hunden.. Du kunne jo ikke gå i halvandet år og vente på at hun skulle ringe når der ingen kontakt oplysninger er i kontrakten.. Ved dog ikke hvordan du står rent juridisk, men hvis hun kontakter dig eller din bror igen, så må hun oplyse et telefonnummer og en adresse hvor i kan få fat i hende ellers må hun jo lade sagen ligge.. Hun har jo egentlig brudt kontrakten lige så meget som i har, i og med i ikke har kunne komme i kontakt med hende pga manglende oplysninger på trods af flere forsøg..

• #3   30. sep 2012 hendes kontakt oplysninger stod også på kontrakten, desværre smed jeg den ud under en oprydning eftersom jeg jo ikke havde hunden mere og havde forsøgt at få fat i hende flere gange smiley

• #4   30. sep 2012 jeg tænker bare hvis hun ikke har omregistreret hunden i mit navn er den jo rent juridisk hendes og så kan jeg jo ikke gøre så meget?

• #5   30. sep 2012 Av en tanketorsk.. Så må du jo oplyse hende om hvem der har hunden nu, så hun kan se at den har fået et godt hjem..

• #6   30. sep 2012 Altså hvis hendes kontakt oplysninger stod i kontrakten ? Tænker jeg du kunne have kommet i kontakt med hende ! Enten ved at søge efter hende via navn og adresse. og ellers ved at troppe op med hunden ! Og så tror jeg faktisk hun står stærkest når hun har en kontrakt hun kan vise og du intet har !

Ang. om registrering med mindre det står i kontrakten hvem der skal gøre det, så tror jeg ikke det tæller sådan videre.. men som udgangspunkt er det sælger der skal sørge for sådan noget (: mere ved jeg ikke (;

• #7   30. sep 2012 ja var også min plan bare en smule svært når jeg ikke kan komme i kontakt med hende smiley de "nye" købere har desværre også fået nyt nummer men sådan en kan vel spores da den jo ikke så godt kan få fjernet sin chip med reg nr i så kan hun vel tjekke op i hunde registret hvor den har dyrlæge? :S

• #8   30. sep 2012 Jeg ved ikke om jeg synes du har gjort det rigtige, for i realiteten burde du nok bare have dukket op på hendes adresse og afleveret hunden med forklaringen om hvordan og hvor ledes..(:

Når det så er sagt, så det ikke det du har gjort og mere er der jo ikke at gøre ved det!
    Jeg synes bare du skal vente og se hvad der sker?
    Men det lyder godt nok ikke til du har særlig meget styr på det, har du ikke de nye købers navn og adresse?

• #9   30. sep 2012 Jeg tror desværre det er dig der står med lorten. Du har lavet kontraktbrud, og har heller ingen beviser på at hunden nogensinde har været din. Hun har stadig papirerne, og retten på sin side.

Om du så har handlet o god tro vil en advokat nok bedre kunne svare dig på. smiley

• #10   30. sep 2012 jeg har også hendes gamle nummer men det er åbenbart taget ud af brug har søgt på facebook og krak uden held da jeg jo mente at hunden skulle tilbage til hende som det stod i kontrakten, hvilket jeg jo også syntes ville være bedst både for hende og hunden. men håber da at blive kontaktet af hende en af dagene men ellers må jeg jo vente på brev fra politiet eller lignende .. det er bare en lorte situation at komme i smiley

• #11   30. sep 2012 Altså af hvad jeg ved af så holder disse kontrakter desværre ikke særlig meget... Kender en der har gjort meget i hunde og altid lavede kontrakt, MEN da hun så oplevede et brud på kontrakten og ville kontakte politi fik hun svaret "jamen det er ikke en juridisk kontrakt der ikke er godkendt af en jurist eller lignede og derfor kan man ikke bruge den til noget" så vil faktisk ikke tro hun kan gøre så meget ved det...

• #13   30. sep 2012 har kontaktet den nye ejer her til aften og afventer svar.
    har også læst en del om at hvis den skal være juridisk gyldig skal den godkendes af en advokat eller en sagkyndig og det var den ikke smiley

• #14   30. sep 2012 Hvis kontrakten ikke har været juridisk godkendt ja så er den til at tage og brænde smiley man kan pænt sagt ikke bruge den til en skid smiley
    så i den sidste ende kan hun så ikke gøre en prut ved et..
    Synes det er fornuftigt du har kontaktet nye ejere og så prøve at henvise hende til dem hvis hun skulle kontakte jer igen (: Så kan hun jo ligesom også se hunden har det godt hvor den er nu osv

• #15   30. sep 2012 jeg har desværre ingen bil og der er 2 timers offenlig transport til sælgeres adresse jeg har som sagt forsøgt kontakte sælger i over 14 dage uden nogen reaktion med både smsér og opkald for at få aftalt nærmere med hende hvor jeg skulle levere hunden tilbage henne føler selv jeg har gjort hvad jeg kunne.. smiley

• #16   30. sep 2012 Som Sandra siger tror jeg heller ikke hun kan gøre noget juridisk og tror heller ikke det er en sag politiet har tid til at tage sig af..

Når det så er sagt syntes jeg godtnok det er frækt at give hunden væk til en anden, hvis du havde hendes adresse og I havde en aftale om at hunden skulle tilbage til hende..

• #17   30. sep 2012 jeg havde sælgeres adresse og lagde både beskeder på telefon svare for vi kunne aftale tilbage levering.

• #18   30. sep 2012 Maria.

Men sælge kunne have fået nyt nummer, eller ja et eller andet fis ! Og når du havde sælges adresse, må du bare stå ved at du IKKE har gjort ALT hvad du kunne for at overholde kontrakten jo (:

• #20   1. okt 2012 jeg ville nok osse ha prøvede sælger adr osse selvom der to timers bus kørsel man har pligt over for dyret osse selvom man mener man gør det rigtige..

ikk negativt ment selvom det lyder sådan

• #21   1. okt 2012 Hvorfor skulle den tilbage til sælger? Ville de så sælge den videre igen eller?

• #22   1. okt 2012 Tja, hvis kontrakten er blevet lavet sammen med en advokat så er der ikke meget du kan gøre. Havde du prøvet at slå hendeop på krak.dk? Eller ringet 118 eller hvad det nu er? Der får man sådan set fat i alle ekstisterende menneskeri landet.

• #23   1. okt 2012 Jeg tror ikke du skal være bekymret.. medmindre det er en kontrakt med bod på, kan hun intet gøre.. prøv at ringe til en advokat og forhør dig ang. reglerne..
    Den ene gang jeg solgte en hund videre, lavede jeg en bod på 30.000 om at hunden ikke må bruges til avl, og ikke må sælges videre uden mit samtykke..
    det er kun med en bod på kontrakten at man kan være sikker, og jeg tvivler stærkt på at hun virkelig er interesseret i hunden længere, når hun selv solgte den videre og så ikke har vist interesse for dens velbefindende i så lang tid..

• #24   1. okt 2012 Enig med Den smukke

• #26   1. okt 2012 Det kan man jo aldrig være sikker på, og hunden bliver jo ikke mindre forvirret hvis den først skal tilbage og så sælges igen. Men hvis den står i hendes navn var det så ikke bare og få chippen scannet så kommer navn og adresse jo frem..

• #27   1. okt 2012 jeg kan godt hendes navn og adresse men der findes ingen ved det navn på den adresse den dag idag har ringet 118 de kunne ikke hjælpe mig hverken med adresse eller tlf nummer hun har vist skjult adresse for kan hverken finde hende på krak eller de gule sider :S

• #29   2. okt 2012 hun kan ikke kræve hunden tilbage fra de nye ejere da de har alle papirene på hunden.

• #30   2. okt 2012 Jo hvis den står i hendes navn kan hun godt

• #31   2. okt 2012 Det eneste det kræver at omreg. en hund er at du tager kontakt til dhr og får lavet en tro og love erklæring på at du har overtaget hunden, og gerne bevise det med en købskontrakt eller andet dokumentation.
    gl. sælger/opdrætter kan ikke gå til dem der har hunden nu og forlange hunden tilbage da de har handlet i god tro, hun kan kun klandre sælger, og er der ikke nogen bod i kontrakten er der ikke noget at komme efter.

• #32   2. okt 2012 der er intet bod i kontrakten vil også lige hilse at sige hunden var noget mager og lignede en der ikke havde fået mad i flere uger da jeg fik den smiley

• #33   2. okt 2012 At hunden lignede en der var udsultet kan ikke bruges til noget nu, det er ord mod ord. Ville du have gjort noget ved det skulle det være sket dengang du købte den.

• #34   2. okt 2012 jep det ved jeg godt smiley
    jeg har idag også tjekket op på det hele og har snakket med en advokat og som det ser ud holder kan hun intet gøre det med at lave et kausul der hedder at hvis jeg skal af med hunden skal jeg levere den tilbage til hende må hun rigtigt ikke skrive det er imod købeloven da det stiller køber "dårligere" end i en butik og det mås man ikke det vil svare til at gå ned købe en bil og der så stod i købekontrakten af hvis jeg vil sælge bilen igen skal det være til dem og det må man ikke og den med bod skulle der også ha været på hvis hun skulle kunne bruge kontrakten til noget

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #35   20. okt 2012 Jeg er ked af at måtte skrive det men, du er bundet af den kontrakt. Du havde hendes adresse, så du er uanset hvad forpligtet til at levere hunden tilbage til hende.

Opdrættere må gerne lave en købskontrakt med dette klausul. Klausulen om tilbagelevering må de gerne lave for på den måde bedst at sikre dyrets ve og vel.

Du er dermed IKKE dårligere stillet som køber.Klausulet er til for at beskytte dyret. og opdrættere må dermed gerne lave den.

Jeg har talt med en hesteejer om netop dette klausul i købskontrakter i forbindelse med køb af dyr. Hun sælger selv i ny og næ en hest.

• #36   20. okt 2012 har snakket med en advokat og der er intet at komme efter da kontrakten ikke var godkendt af en jurist /advokat så den er ikke gyldig da man ikke må sætte krav i en salgs kontrakt med mindre det er godkendt smiley

Kommentér på:
kig lige her tøser køb af hund

Annonce