{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Anbefal en bog {{forumTopicSubject}}

Ja, da jeg står og skal på ferie om små to uger (weehuu!), mangler jeg lidt læsestof at tage med. Er der nogen af jer, der kender en god bog, som jeg bare MÅ læse? Synes biblioteket er aaalt for uoverskueligt, når jeg ikke aner, hvad jeg leder efter. smiley

Jeg er ikke til bøger som Twilight, Harry Potter osv.. Ej heller 'Pigen der legede med ilden' + de to efterfølgere, da jeg har set filmene et hav af gange. smiley

Jeg kan godt li' bøger, der er realistiske - eller forholder sig til realistiske problemstillinger. F.eks. har jeg læst en bog der hedder 'Stadig Alice', som handler om en kvinde, der får konstateret alzheimers i en ung alder. Altså biografier eller lignende. smiley Evt. om en person, der har været igennem nogle barske ting.

Er der ikke en venlig sjæl, der har en super god idé til hvilken bog, jeg skal kigge efter når jeg skal på biblioteket næste gang? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal en bog
  • #1   25. jun 2012 Jeg synes Jussi-Adler Olsen har skrevet en fed serie om Afdeling Q... Det er en serie på indtil videre 4 bind. Krimier og noget af det er hentet fra den danske kriminalhistorie. F.eks. er Journal 69(den sidste i serien) bygget over autentiske hændelser og den er super spændende...

Derudover er jeg ret vild med... åhr hvad hedder hun nu... Hun har skrevet Isprinsessen, tyskerunge og en hel masse andre. Også en ret fed serie smiley

Ja jeg er en sucker for krimier smiley

(derudover har jeg læst Harry Potter og Twillight MANGE gange og kan VARMT anbefale dem, men det gider du jo ikke :D)

• #2   25. jun 2012 Jeg er ikke så god til sådan nogle krimier - medmindre det er nogen, man kan forholde sig til. Altså noget der rent faktisk ér sket, evt. en episode man kan huske. smiley

Nej jeg er absolut ikke tilhænger af fantasy-bøger/film! smiley

• #3   25. jun 2012 Kronvidnet.. En virkelig fangede bog hvis man er til den slags .. Den går tæt på en tidligere H.A rocker, fra han var helt lille og til han melder sig ud og får nyt liv/indentitet ..

• #4   26. jun 2012 Charlotte: Synes faktisk at lige de her krimier er rimlig virkelighedstro smiley Men ellers er der jo bøger som virkelighedens verden... der skal du bare have et par stykker med, for man læser dem lynhurtigt smiley Dem har de altid mange af på biblioteket...

Men hvis du er påvirket meget af hormoner, så hold dig fra dem der omhandler børn... De er IKKE guf for følelserne!

• #5   26. jun 2012 Nadine: Kronvidnet har både min kæreste og jeg forsøgt at få fat i - men den er desværre udlånt, og vi er nr. 96 på ventelisten! Så det er lidt æv. smiley

Line: Jeg har godt nok tænkt over det. Døjer ikke med hormonerne, men jeg gider nok ikke lige læse om én, der mister sit barn eller lignende. smiley

• #6   26. jun 2012 Hvis du vil læse en god en fra virkelighedens verden, kan jeg varmt anbefale Fremmedlegionen. Det er en meget åben og ærlig beretning om den første, sidste og eneste kvinde der nogensinde har været medlem af Fremmedlegionen.

• #7   26. jun 2012 Kan varmt anbefale Sara Blædel med Kun et liv. Den handler om en kvindelig betjent der er sat på en sag om æresdrab. Virkelig god bog.

Desuden er der jo den nye fra Lisbeth Zornig Andersen - Vrede er mit mellemnavn. Super god bog fra formanden for børnerådet, der desværre har været ude for en del i hendes barndom. Super god, men meget hård beretning..

• #8   26. jun 2012 En kort gennemgang af traktorens historie på ukrainsk er bestemt et kig værd:
    http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Laesehesten/2007/05/03080541.htm

• #9   26. jun 2012 Ja okay , det øv .. Men i kan virkelig se frem til at læse den smiley

• #10   26. jun 2012 "Ikke uden min datter" SKAL læses! Uden pis. Det er en fantastisk fortælling, omend den er ekstrem sørgelig. Men den handler om en kvinde, der kæmper om sine rettigheder og sit barn, efter hun er blevet taget til fange af sit (troede hun) livs kærlighed i hans hjemland.
    Jeg læste den også på en ferie.. Men endte med at sidde 2 dage lukket inde med den bog. smiley den er virkelig god, sand og giver en en smule indsigt i en verden vi aldrig kommer i. Jeg kan KUN anbefale den!
    Og den er skrevet af hende selv, hvilket gør den så levende.
    Selv hvis du ikke tager den med, så hav den alligevel i tankerne næste gang du begynder en bog. Du vil ikke fortryde det.
    Det er 6 år siden jeg læste den, og jeg kan huske alle detaljer stadigvæk.

• #11   26. jun 2012 Og den ender altså godt, selvom det er en barsk bog! (jeg så bare lige dine overståede kommentarer) smiley

• #12   26. jun 2012 Jeg læser rigtig gerne bøger af
    Camilla Läckberg (det er hende der har skrevet Isprinsessen), Sara Blædel, Jussi Adler Olsen og Jane Aamund.

• #15   26. jun 2012 Mange tak for jeres svar! Jeg vil helt sikkert kigge på nogle af de bøger, I har foreslået smiley

• #17   28. jun 2012 Jeg ved det, jeg ved det. Jeg har den herhjemme men er ikke begyndt endnu. smiley Prøvede en gang, men kom aldrig rigtig igang. Vil SÅ gerne læse den!

• #18   28. jun 2012 Dina:
    Ja, jeg så filmen efter jeg havde læst bogen, og jeg blev simpelthen SÅ skuffet og sur.. Syntes overhovedet ikke at den havde noget med den bog at gøre. Jo.. måske noget af det. Men i bogen er der bare 200% mere.

Jeg kunne næsten ikke bære den film, ikke efter at have læst bogen. I ved hvad jeg mener hvis i selv læser den, og så efterfølgende ser filmen.
    Men sådan er det jo for det meste, er det ikke? smiley

• #20   28. jun 2012 Dina:

Den skal jeg IKKE se så smiley Kan slet ikke tage den..
    Har du læst bogen?

• #22   28. jun 2012 Okay.. Men hvis du kunne lide filmen, så vil du elske bogen. Just sayin! smiley
    Filmen siger virkelig alt for lidt. Det er en skam.
    Synes helt klart, at hvis du pludselig får et læse-flip, så skal du gå igang med den. smiley
    (Omg, jeg taler da slet ikke for den her bog.....) haha

Kommentér på:
Anbefal en bog

Annonce