{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

opskrift på hyldeblomst saft? {{forumTopicSubject}}

mig og sønnen var lige en tur i skoven, og jeg fik samlet 10-12 klaser hyldeblomter.. resten var ik sprunget ud endnu.. nogle der har en opskrift jeg kan bruge til at lave saft ud af dem?

har hørt man skal bruge citronsyre... er det ik noget skrapt noget eller er det det der man kan købe i den der dims der ligner en citron (eller er der bare alm koncentreret citronsaft?)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opskrift på hyldeblomst saft?
  • #1   17. jun 2012 Jeg har fordi plejer at bruge, der er god uden at være over sød.

Du skal dog bruge 40 klaser blomster og de må helst ikke være våde af regn.
    De skylles forsigtigt og kommes i en stor suppe gryde.
    5 citroner skæres i skiver og ligges oven på blomsterne
    Held 5l vand i og 2kg sukker og en pose brun farin. Det hele koges op og tilsættes en skefuld citronsyre. Det koges til alt sukkeret er smeltet.

Herefter sættes gryden med låg et køligt sted i 3 dage hvor det står og trækker.
    Rør i gryden en gang om dagen. Når det er færdig sies det, jeg plejer at ligge et viskestykke i sien så bliver det mere fint. Inden det hældes på flasker skylles disse i atamon.

• #2   17. jun 2012 pokkers... hmm må ud i skoven i morgen og plukke dem der ik er sprunget ud endnu, og så må jeg se om varmen her i lejligheden ik kan hjaælpe lidt på det... har jo kun 10-12 stk hmm..

• #3   17. jun 2012 Ellers skal du dividere så resten af mængden passer, men det giver jo ikke så meget saft:-)

• #4   17. jun 2012 det er også bare til kæresten og sønnen..jeg kan ik selv fordrage det stads hehe

Kommentér på:
opskrift på hyldeblomst saft?

Annonce