689 visninger
|
Oprettet:
Hurtig hjælp inden møde ang kontanthjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg skal på kommunen i dag til samtale. Jeg har søgt kontanthjælp og sidder lige og læser lidt om det... Jeg kan se at jeg som enlig forsørger får 13700 (ca), og så er der en tabel hvor der står at kontanthjælpsloftet er 17000 (ca). Hvad betyder det? Blev bare lidt nysgerrig, da man jo tit hører om at der er nogle i medierne der langer ud efter dem der får så meget. Men jeg kan vitterlig ikke se hvordan man skal kunne få så meget, når at der står kontanthjælpen er 13.700 for enlige. Er det alle offentlige ydelser slået sammen man så max kan få de 17.000 eller hvordan?
feb 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 541
Min kæreste for lidt over 10,000,-, Dog er hun så ikke enlig forsørger.
Men 17 tusinde, lyder lidt meget at få i kontanthjælp, og tror jeg ikke er en mulighed at få, måske i meget særlige tilfælde. Men aldrig hørt om det.
Og har selv haft meget kenskab til kommunen. Kunne godt forstille mig du ville få lidt over 13, hvis du var helt alene, og boede alene med den lille. Men ikke ligefrem 17.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
de 17 vil jeg tro er det du ma kan få når de søger boligsikring og andet hjælp! men er dog ikke sikker
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
okt 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
Men heldigvis bor vi i et land hvor vi kan få hjælp, og i de her tider hvor selv de allermest arbejdssomme kan stå uden job, er det dælme godt at man kan få hjælp.
Jeg er medlem af en a-kasse, men de er ved en fejl kommet til at registrere mig som fuldtidsforsikret, og mit job som børnehaveklasseleder var på 31 timer, da skolen så lukkede og vi alle blev fyret, var jeg ikke berettiget til noget. Min mand døde på samme tid, og jeg stod med et hus, uden job, en 3 mdr gl dreng og ingen penge på lommen. Så jeg fik kontanthjælp i 2 mdr, og læste derefter en 3 mdrs hg- på trods af den lave SU og en gammel uddannelse som pædagog. Nu står jeg her igen efter HG'en og må få hjælp i et par måneder indtil jeg forhåbentlig finder et af de få jobs der er i forhold til udbuddet..
Dem der mener at det er mere attraktivt at gå hjemme på kontanthjælp i stedet for at arbejde, tror jeg aldrig vi "slipper" for, lige godt hvor lidt kontanthjælpen er på- så længe deres hverdag kan løbe rundt... Men tror faktisk at de fleste på trods af fordomme, rigtig gerne vil ud og bidrage til samfundet.. Jeg synes i hvert fald at det er utrolig nedværdigende for mig at bede om hjælp til min økonomi og skal være så afhængig af andre tager den rigtige beslutning for mig, når man egentlig hellere vil forsørge sig selv..
Og det var heller ikke for at starte en debat, blot for at sætte tingene i perspektiv - fra en arbejdsløs' side (og fra en der har ment at det da ikke var så hårdt at være enlig mor eller at man "da bare skulle ud at arbejde", indtil hun selv kom til at mærke det på egen krop :-))
okt 2009
dec 2011
På kontanthjælp, kan du ligeledes søges hjælp af forskellig art både igennem fonde, som kan betale børnenes fritidsinteresser, også kan man søge hjælp til tandlæge betaling o. Lign...
Jeg synes det er tilgrin at man får mere for at gå hjemme eller være i aktivering et par timer, få dage om ugen, end man gør for at studere, eller arbejde som f.eks. Hjemmehjælper....
dec 2011
Jeg elsker love og regler og bruger lang tid på at læse om forskellige ting
okt 2009
feb 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 541
dec 2011
Hurtig hjælp inden møde ang kontanthjælp